Klik Jangan Tak Klik

Saturday, November 21, 2009

TAG dari GENG PUrple

Nak duit mcm "nuffnang" silala klik2 CATCHEYE
Korang thanks sbb still sudi klik2 my nuffnang
kalu iklan tu asik tido jer
korang clear "cookies"
pastu refresh or tekan F5 petua di bawa oleh
BOM321

Aku dah buat mmg mujarab
yelah kekadang F5 banyak kali
pun iklan tak mo kuar gak
frust taw...
yelah korang dah klik2 aku nyer harus aku pun
GIGIH mau klik2 korangnyer

Sebelum aku kuar aku jawab TAG dari Mspurplelicious
Aku ingat TAG cam gini dah bnyk kali aku buat
takper aku layan gak sbb ni specel dari geng blogger yg aku baru kenal
tapi cam dah 10 tahun kenal hehe

1) Write five (5) interesting facts about the person who gave you this award.
2) Jot down ten (10) interesting facts about yourself or your hobbies.
3) Pick your ten (10) most deserving recipients and describe them.
4) Leave a comment on the recipients' blog to tell them they've been tagged.
5) Paste the award badge in your sidebar..
1) Write five (5) interesting facts about the person who gave you this award walaupun baru kenal aku cuba gak "tilik" ko yer

i. Sebab segeng color dgn aku...dia suka purple aku pun giler purple...blog dia meriah & santek dgn color purple

ii. Aku rasa dia brutal tapi baik hati...takdenyer nak control2 ayu...dlm erti kata lain kira2 sekapal la dgn aku...hehe

iii. Dia suka posing...i like...tu pun lebih kurang aku....

iv. Aku rasa dia ni mmg kaki lawak la.....aku yg baca blog dia pun kekadang dok sengih sorang2...sampai colleague dok sound " u naper senyum sorang2"

v. Kaki JJCM & pandai masak gak.....JJCM tu serupa la dgn aku tapi pandai masak tu idakler...

2) Jot down ten (10) interesting facts about yourself or your hobbies.

i. Aku suka nyanyi..tak kisahla karaoke ker ....live band ke...janji leh melalak....walaupun aku sedar sore aku adalah sikit2 NING BAZOOKA....tp ada ati mau nyanyi lagu ELLA bley....wa suke rock....hehe....pernah satu ketika hampir2 nak amik kelas VOKAL kuang2

ii. Aku giler kucing...sumer kucing dlm dunia ni aku syg and panggey baby....can't live without pets name " CAT"

iii. Aku mmg brutal tak reti nak jadi lemah lembut or aka control ayu or hipokrit...kunun2 nampak baik tapi hati cam hampeh....lu pikir la sendiri

iv. Outspoken...kalu aku tak suker aku cakap depan2 ajer...tp ada org yg tak leh menerimanyer...jadi aku terpaksa cool down sikit....huhu

v. I luv sport especially swimming...tp kalu takde geng tak menjadi ler jawabnyer

vi. Sgt psiko with my weight...tak habis2 dari dulu sampai la ni....takut dgn "KETEMBUNAN"

vii. Pantang nampak camera or video....hantu posing ni...walaupun PEMALU....kuang2....

viii. Tak suke dok umah....camner pun aku mesti nak kuar jenjalan walaupun takde duit...cuci mata pun jadila....itulah cara utk aku release tension

ix. Suka DEKO DEKO.....

x. Aku jenis pemaaf tapi bila hati ni dah dilukai sgt susah aku nak berbaik semula....huhuhu

3) Pick your ten (10) most deserving recipients and describe them...semua yg aku kenal dlm blog deserve to receive this TAG...tp dah kata 10...ikut sajalah....kita tengok saper yg KENE

i. IKIQZANA ~ walaupun dah lama dalam dunia blog tak pernah sombong pun....menten low profile...

ii. CINTAMANISZ ~ Suka amik gambo & bergambo gak ni....housewife yg sgt sibuk ngalahkan yang keje...banyak tul activiti dia...

iii. Hasue ~ blogger yg suke memasak...telan air liur jelah tngk apa yg dia masak...sedap2 belaka

iv. Mimilicious ~ sejak BERCINTA ni sibuk betull...suka tngk dia pakai apa pun lawa

v. FloAlfera ~ Ni pulak GENG diet 99HTN...baru kenal dek sbbkan contest tak makan nasi tuler
& jugak pengklik nuffnang yg sgt aktif...


vii. Farenova ~ Ni pun baru kenal tak sampai 1 week kot....orgnyer sgt sweet...ni pun geng klik2 gak...more info about u plsss

viii. nurul ~ teman "gado" aku yg sgt brutal....dah lama tak dengar citer dia...bukan apa takde masa...tapi apapun aku mesti ingat kat ko...jgn lupa aku tawwww

ix. yanamib ~ blogger yg sgt aktif komen kat blog aku...tima kasih ler bnyk...walaupun aku jarang komen kat blog dia...

x. Sueanne ~ satu kampung dgn aku...river bamboo ajer hehe...tp lum pernah bersua...chewah....kalu jumpa tegur jer...

Korang kalu sudi buatlah yer....kalu tak buat siap nanti aku marah tawwww.....takdelah kalu buat mesti sincere...kekadang kita kena faham situasi org tu...maybe sibuk ker apa ker...

4) Leave a comment on the recipients' blog to tell them they've been tagged. Aku akan p sat lagi naa

5) Mesti tepek nyer


Akhir kata ni bunga kaler purple khas utk Ms purple yg ceria selalu....

psst: Untuk pemberi TAG....misspurple...thanks sbb sudi bagi kat aku...ko mmg sajer jer nak dera akukan....heheheee

17 comments:

NeenaAnuar said...

huhuhu.. tak sangka laks yg kite berdua nie cam ade ala2 banyak persamaan..

*suke bergambar.. tak hipokrit... outspoken... eerrrmm... I loike!*

anyway... nice to know you better babe! ;)

Pepel BoNda AmaNi said...

hahaahahahahah...aku memang brutal...tapi baik hati..(wink2..malu2 kucing tiba2)wakakakaakakka....

hope our prenzship akan kekal....ha'ahkan..walaupun kita baru kenal..tapi dah rasa cam lama jerk..selamber jerk kan...suka..suka...maybe sebab ada persamaan gak kot perangai kita kan..jenis outspoken...suka bergambar..ish xsabar nak dating nan ko kan..

anyway thanks beb sudi buat tag nie..aku memang nak dera ko..hehehehehehhe

Unknown said...

yunk..nnt i wat ek..!! hehe...ni kena ada masa neyh... i tetap jawab punyew yunk..

farenova said...

time kasih sgt2 atas penghargaan ni..saya akan buat posting ni dalam blog saya..tq2.arigato gozaimas

Unknown said...

neenaanuar~tu sbb leh ngam hehe

u too dear....hehe...thx for being my blogger fren

Unknown said...

purplelicious~malu2 tuceng la pulak hehe

insyaallah ada rezeki kita jumper yek...hehe

no poblem for you fren....hehe

Unknown said...

msmicko~Thx yer sudi buat...hehe

Unknown said...

farenova~thx yer sudi buat....hehe

nita said...

hu3.

dah byk kali gak jawab tag ni..

dah lama gak tak kena..

agak kengkawan buhsan kot bagi sbb lambat sgt kita jawab tag tu..

:D

Suzana Ikram said...

aku pun kena tag ker..?? hehehe.. thanx posh masih ingt kt aku.

aku kah org tu...?? "tak pernah sombong pun....menten low profile..."
kih3x.. malu ahhh..

insyaallah.. akan ku buat.

Flo Alfera said...

Hi dear Posh tnx kerana beri kepercayaan untuk buat TAG tu..heheheh after read thru 10 things about u..baru aku tahu yg kita ni ada persamaan part melalak tu hahahah..k will let u noe after i buat k.

Mimy Hamid said...

baiklah posh akan ku buat....hehehe

ALoNa CintamaniszLite said...

aiyoyo minachi...akak kena tag?? sunggoh berat bahu dipikul...berat lagi tangan yg menjinjing...ngeh2.

InsyaAllah ler...akak wat tag ni jika berkesempatan..pasal mmg betul ler apa yg hang dok ceghita psl akak tu...bkn sebok giler dah...mereng sekaligus. Mata ni baru nak elok...dahhhhhhh ngadap tenet, hihi...
apa2 pun...TQ sebab ingat akak ye...

sueanne said...

Thanks sis..cz tag kite..hehehe
terharu sihh..dpt tag dari bos mr poposh..hehehhe..

iNa said...

skodeng blog sis posh jap..hehe

Delimasari said...

brutal pun xpe...
janji hati baik....
posh kena dera dgn tag le ni

yanamib said...

kak!! sy br pasan yg sy di'tag oleh akk posh yg gojess...ngee~
kalo ada ms sy wat la ye..kalo xwat jgn geget taw *wink2* ;p