Klik Jangan Tak Klik

Monday, August 31, 2009

Ramadhan Family Gathering

Meriah sungguh this week...org sibuk celebrate "Merdeka Day" aku sibukkan diri dgn buffet ..yg ni lak family gathering...acara wajib every year during fasting month...
Tengok macam2 ada...yummy my mum masak la katakan...fav aku apa lagi "udang" ler cuma kali ni mak masak udang takde kelapanyer...resepi baru katanyer...yg paling best gak "kerabu pegaga jepun" sedapppp & healthy...penuh meja masa aku sampai....alhamdullillah sumer ada except my sis yg kat Johor...miss her a lot & my 2 niece....raya baru depa balik...huhu..my sis kalu ada lagi ler happening..hehe
Yang ni jer aku buat...sbb mak dah kata tak yah masak apa2...so aku bikin puding laici jerla....hehe..yg lain aku beli jerler....bertuahnyer anak....hehe
Ustaz wan" baca doa berbuka puasa...my eldest brother...he is "tahfiz" .....punyerler lama dia ni baca doa...perut dah keroncong lagu rock ni.....
Yessa makan time....Ini yg aku makan...see aku suker makan..but I'm not a big eater...aku cakap banyak ajer..seronok jumpa my parents & adik beradik jer...dan aku mmg takkan bertambah nasi walaupun sesedap mana pun...itulah syaratnyer...lauk bnyk takper...nasi must be less...

Lepas jer makan terus solat terawikh berjemaah..imam by my brother..nilah session yg aku tunggu2 every ramadhan...solat berjemaah...yg paling aku sedih sampai keluaq ayak mata biler my brother buat short khutbah bg tau "takut ini merupakan ramadan yg terakhir..jadi renung2kanlah" betul gak kang dok seronok2 sgt kita lum tau esok lusa mungkin giliran kita....wallahualam...
Lepas jer habis solat terawikh...kami buat 8 rakaat 3 witir....acara potong kek ler pulek....suka2 je...Sepatutnyer aku nak masak "Rendang" tapi disebabkab sibuk sesangat jadi aku tak jadiler masak rendang...yer2 jer aku suruh mak masak "pulut kuning" sebab nak baca "doa selamat" sempena anniversarry aku yg dah lepas tu and celebrate sekali my parents anniversarry yg ke 40......

Dengan ucapan moga Abah & Mak dipanjangkan umur..bahagia dunia & akhirat...kesihatan yg sempurna & dimurah rezeki...hanya tuhan sajalah yg dapat membalas jasa mak & abah...tak terbalas rasanyer kami adik beradik...tp kami ucapkan berbanyak2 terima kasih di atas segala perngorbanan mak & abah mendidik & menjaga kami walaupun susah mcmana pun...mak & abah adalah yg terbaik dalam hidup kami...my mum is my best fren ever...I'm so lucky to have a parents like both of you...luv so much....

Psst: Gambo aku takde kan...huhu....udah2ler kan korang muntah lak tngk asik2 muka aku..sbb sibuk makan and borak2...jadi ni jelah gambo yg sempat aku snap..layan jerlah...insyallah panjang umur murah rezeki kami akan raikan lagi...Mr Y kan main lagi smlm mintak nak buka umah my mum lagi...hehe

30 comments:

yanamib said...

mmg syok buka pose ramai2 (famili)..sy pn minat udang juge..nyumm..nyumm~ ^_^

Rinna said...

Bestnye dapat balik umah parents berbuka pose kan.. Makan ramai2 dan solat terawik berjemaah..

Wahh bestnya penuh lauk pauk atas meja..selera sungguh tgknya.. :)

Lady of Leisure said...

tabik spring la beb, cun puding laici tu.. awat tak hantaq lam mangkuk tingkat kat aku skit.. hehehe...

Unknown said...

YanaMib~samalah kiter udang & ketam yg lain tak layan dah...hehe

tuler mmg happening riuh rendah...

Unknown said...

Rinna~Ni yg I tunggu biler ramadhan..jarang org buat...sbb kami jemaah anak beranak kat umah...hehe

Mmg sodap...Hubby siap request ari2 makan umah mak bley...hehe

Unknown said...

LOL~TQ laling buleh2 hang mai omah aku...hehe ...cam2 puding aku leh bikin...hehe

iNa said...

bestnye..byk mknan...
bestkan buka pose ramai2...syok..

Mimy Hamid said...

aku suka makan mcm ni..meriah suasana..kecoh hingit bingit itu yang buat selera bertambah ..tertiba taks edar nasi dah tambah 3 pinggan..pastu sndiri jawab berat naikk..oh tidakkkkkk

InaAchik said...

ini mmg acara wajib family aku tiap kali sabtu spjg ramadhan...
mskan emak adlah yg terbaik!
buffet kat hotel pon aku tolak beb!

Suzana Ikram said...

seronok.. dpt jmpe semua keluarga. tmbh lg ari baik bulan yg mulia ni..

bnyk betul juadah berbuka puasa.. nmpak sedap..

Suzana Ikram said...
This comment has been removed by a blog administrator.
Softtouch [Hanim] said...

bestnya buka pose ramai2..pastu solat terawih skli tu...
abis pulut tu mkan ngan ape sis?:)
hepy anniversary tuk mak n abah sis

d0tbl0gsp0td0tk0m said...

uihk...cite makan je.. memang tak menahan.... bulan makanan...huhuhuhu

Unknown said...

iNA~Mmg syiok giler...cam nak repeat tiap minggu2 ajer...hehe

Anonymous said...

ko tak patut, tak ngajak aku...aku dh beli baju baru nak g umah ko... iskisk

JENAB AND JANE said...

name Mr.y kite dkt2 samela...
urs yasin
mine yassar
ade "yas" kt depan.hoho

Dee said...

fuh..udang..dee nk msk smbl udanglah petang ni..

Unknown said...

MimyHamid~Samalah kite...lagi happeningkan...tapi adik aku cakap kalu makan ramai2 selera bertambah tapi tak menggemukkan maybe guna energy asik tergelak kot...hehe

Unknown said...

Iena~betoi2...wah bestnyer ko every weekend...aku idak ler kalu normal day once a month ajer..huhu

tuler pasal laki aku dok ajak ari2 buka omah mak aku...dia ingat kat belakang umah...hehe

Unknown said...

Ikiqzana~mmg seronok...jarang2 jumpe kan...macam2 citerlah...hehe..sampai my mum pun tak terlayan...sumer pun nak bercakap...hehe

habis ada yg masak...ada yg membeli...tp nasib baik tk membazir...tapau laa apa lagi..hehe

Unknown said...

Hanim~mmg besss sgt especially part solat jemaah...rendang terpaksa di beli pastu kene perlilah...bukan cam rendang tapi cam gulai mamak...layan jerlah...hehe

Tq laling..hehe

Unknown said...

Pakcitdot~ Nak citer apa lagi....makan nyer story jer yg ada...hehe

Unknown said...

Nurul~ Raya hang mai naa..leh tayang baju rayer...hehe

Unknown said...

Nona~ I baru nak tanyer u...ingat nama sama tadi...hehe

Unknown said...

Dee~ dah masak nanti kasik tepek tau...hehe

its me said...

weh giler byk makanan, akulapo...bak la sikitmakan tuh....wah ade puding laici bagai nak babe....bikin tuk aku gak

Unknown said...

Eryn~bnyk mcm2 ada...hehe...puding laici tu mesti tak leh lawan hang nyer...hang sifoo aku ni mentor ajer...hehe

ida sazarina said...

wah...
sis ade family besar n bahagia...
besh nye...
hehehe..keep it...

Unknown said...

IdaSazarina~mana ada besarnyer ...cucu pun ada ciput ajer...tapi oklaa tu...hehe

Kaseh said...

mudah2an panjang jodoh dan panjang umur mak dan abah ko posh..aminnn.. dan utk ko ngan hubby ko gak...moga berkekalan hingga ke akhir hayat...