Klik Jangan Tak Klik

Tuesday, October 27, 2009

PAPADOM PAVILION


Dah lama aku tak tengok movie..sibuk memanjang...kali ni awal2 aku dah book ticket online kat GSC...senang tak yah beratur..amik tiket 45 minutes before start leh masuk ajer..
Tang beratur tu aku ok lagi tapi biler sampai kat kaunter tetiba citer yg kita nak tengok sangat tu "full house" huhu..nak tngk citer lain tak bess pulek...

tapi biler tngk "PAPADOM" nyer good review thru blogs...baru aku konpiden nak gi...sbb selalunyer mesti tngk citer "omputeh" punyer...Mr Y mampuih dia tak mo tngk "local movie"
Kiranyer aku gamble jelah cayakat bloggersnyer review...kuang2


Sebelum p tengok PAPADOM....harusler makan lunch dulu yer....jgn tak tau kami p tengok wayang kat "PAVILION" tuuu..punyer ler jauh..p sini pun sbb nak "survey" opis baru aku...

tak tau kat "BTS" pun ada cinema...kami jarang "dating" kat sini....so mcm jakun sikit...
tak tau nak makan mana...lagipun sampai pun a bit late...dah pukul 1.30pm...apa lagi terai ler kat "Republic Food Court"...sini mmg food heaven betul...mcm2 ada sampai aku pun tak tau nak makan apa...


Last2 disbbkan ramai naa umat manusia & kesuntukan masa...aku terailer "set popiah" ...ada 3 jenis dua basah...satu dry nyer...dry nyer tak lalu aku nak telan sbb ada "udang kering"(aku kan allergic udang kering)
basahnye sedap...kenyang ooo...big portion
Mr Y lak try "viatnamese noodles" sedap gak...

Nilah serba sedikit review after aku habis tengok "PAPADOM" nasib baik book online...full house tu...yang kelakarnyer aku gatai nak p beli "popcorn" kuar jab last2 tersalah masuk panggung...p masuk panggung citer cina...jenuh aku cari Mr Y tak jumper..rupanyer cinema sebelah....sabo jer ler...

Sinopsis Filem PapaDom:

Mengisahkan Saadom adalah seorang pengusaha kedai makan yang terlalu kuat bekerja sehingga berjaya mengejar impian hidupnya, namun dia gagal dalam tanggungjawabnya sebagai suami kepada Munira dan ayah kepada Miasara.

Situasi ini berubah apabila Saadom kehilangan isteri kesayangannya yang mati dalam satu kemalangan ketika ingin melihat anaknya menerima anugerah di sekolah selepas suaminya memberikan alasan sibuk.

Sebelum itu, Munirah sempat berpesan agar suaminya akan sentiasa menjaga anaknya seperti mana menjaga kerjanya. Sejak itu Saadom tidak lagi seperti dulu, ke mana saja anaknya berada dia sentiasa berada di sisi.

Sehinggalah saat berpisah apabila Miasara ditawarkan untuk melanjutkan pelajarannya di IPTA. Miasara tidak lagi mahu ayahnya mengikutnya ke Kuala Lumpur dan mengugut akan berhenti belajar sekiranya tidak patuh arahannya. Saadom akur dengan kehendak anaknya,

namun di sebalik itu Saadom punyai rancangan untuk memohon jawatan sebagai tukang kebun di IPTA tempat anaknya belajar agar dapat sentiasa melihat anaknya.

selebihnyer kena p la tengok sendiri..kang aku citer perabih mau korang tak p tengok...so
"sokonglah Filem Malaysia" ...tapi kalu citer syiok sendiri...melalut... merapu tak yah ler...hahaha..bikin filem mesti "smart" sbb orang malaysia la ni dah "cerdik" tak perlu nak digula2kan lagi....ada faham...

Jangan main2 filem ni merangkul 5 anugerah kat FFM22...syabas to Afdlin Shauki......la ni orang dah tak minat citer cinta merapu...hehe

Aku mau kasik 5 bintang utk PAPADOM sbb:-

1. Aku mmg tak brp nak layan citer melayu...boring.....tp yg ni mmg ada IQ nyer citer...

2. Mr Y tak tido langsung dari mula sampai habis...some more dia joint gelak skali....

3. Aku jarang nak tangkap leleh kalu p tngk wayang...wah yg ni aku nangis kaw2...aku kan brutal...tak leh tahanlaa mmg sedih giler...sampai tersedu2...sampai kuar air hidung...tragis sungguh...dah ler pakai bulu mata pelesu masa tu....nasib baik "GAM" kuat idakler tercabut

4. Filem ni tak memerlukan HERO yg hensem...tngk jerleh Afdlin walaupun "cumil"....tp "pelakun Lelaki terbaik"....ooo...so bakat adalah penting...berbanding dgn rupa...harap rupa jer kacak berlakun cam hampeh...hahaha

Teringat masa zaman dolu kala..."ABAH" aku very "protective" dgn aku compare to adik beradik lain...aku nak gi or balik sekolah beranto...mmg ler rasa sengal tak dapat bebas cam kengkawan lain...pastu aku gi amik "driving lisence" siap sound cikgu memandu tu suruh jaga aku baik2..mcm dia tau2 jer yg cikgu memandu tu gatal nak mampuss...

Tapi biler aku dah jadi bini org ni baru "Abah" lega kot sekurang2nyer tanggungjawab dia dah tak seberat dulu...la ni tanggungjawab Mr Y la pulak....Mr Y kalu tak jaga aku betul2 " I tell my father" kuang2...hehe

Susahkan jaga "anak dara" ni....part paling bess aku tngk PAPADOM masa since Afdlin jadi antu takutkan si "farid Kamil" nak kissing "Miasara" and masa dia gegarkan keta ......aku pun rasa nak bg sebijik kat mamat tu ...hehe...watak "MIASARA" ni walaupun gedik tapi comel....

Tengok masa balik pun aku masih tergelak2 tngk citer...lucky Mr Y nyer review not bad la citer ni...jarang dia nak komen citer melayu...aku pun masa nak ajak p tngk pun cam worry gak takut citer ni mcm citer2 melayu lain yg entah apa2...syabas untuk PAPADOM...hopefully ada lagi filem melayu cam gini...korang p la tngk...mesti gelak jer tak habis2...tetiba feel nak makan nasi kandar dgn PAPADOM...hehe

Psst: Moral of the story citer ni mmg sesuai ditonton sekeluarga...tak kira umur ko baper tahun pun..yg penting hargailah kasih sayang seorang "AYAH" sementara dia masih hidup...mmg EGO seorang AYAH tidak akan mengaku dia sayang pada kita....tetapi dlm hatinyer ALLAH saja yg tahu.







57 comments:

dilakochan said...

Visit ur blog, n klik klik dutchlady
n digimusic!

ALoNa CintamaniszLite said...

Wah..dh tgk ye?? tak aci..tak aci..

Akak ntah bila nak gi tgk ntah. Mcm takde mood aje nak masuk panggung ni..hmm..

Ayah?? Oh...akak pun syg ayah akak..

Moral of the story citer Papadom ni..jadi ler bapa yg bertanggungjawab walaupun keterlaluan tp dia bertanggungjawab. Tidak laa jadi haruan makan anak!!!! Mengganas, mendera...ish!!!

emak said...

cukup ke 5 bintng?hehe.
blom ngk lg..xtaw la bile ad ksmpatan ni..hehe

nita said...

urmmm..

rasa cam xcited nak tgk movie ni..

HaSue said...

Memang tak sabar jer nak tengok papadom nih.ramai yg kater citer best sangat2...


*klik xpax ;)

Lady of Leisure said...

wah sungguh2 ko promo citer ni eks..
hihihi.. mcm best jer, tapi ada kaitan citer ni ngan papadom eks?

Emilia said...

dengar2 citer ni mmg best. nak pegi tengok tapi bile la gamaknya..
thnx for the review :D

Mimy Hamid said...

good movie la beb...mmg patut menang FFM..ni baru filem Malaysia..ada kualiti

klik klik lagi

attyfir said...

sama ..ar posh ..kalo along taknak dia layan citer local nie..

harus kena tonton nie.tq posh kasi review

aRe_uDear said...

huhuuu same l.. lame gak x layan movie kat cinema nieh.. tingin gak nak tgk papadom nie.. best erk posh??

uMMisYa said...

Posh, aku pun tengok papadom ni..aku tengok show jumaat malam lepas ..semua anak2 aku hangkut..best kan crita ni..
Mia tu memang nama anak afdlin..tu yg dia feeling abis bila part dia cakap dangan anak dia tu...

sueanne said...

wahh..sis dah tgk ekk..
ari tue kite nak g sblh ofis ni..skali xde dlm list tayang..huhuh..

nak kena g jugak ni..kat ou mesti ada kan?..

Pepel BoNda AmaNi said...

wei napa xajak aku skali layan papadom..huhuhu kot x,,leh kita berjimba... :)

rasp said...

sedihnya sbb me tak leh tgk wayang laaa...si kecik nie sapa nak jaga...
tapi my kids yg besar2 tu semua dah tgk citer nie and dorang kat it's worth watching...harus tunggu dvdnye nanti...

yanamib said...

nanges woo tgk cite ni..huhu..
cite afdlin shauki mmg saya salute!!lawak die natural, xde buat2..pasan x bila die ckp muke die cam xde perasaan je, tp ayt die sgt klaka..tu yg best!! ^_^

sah90 said...

Macam best je cite tu..
(^_^)

A.I said...

Adik badik aku sume dh tengok criter ni. dowang kata best gilak! aku je blom ada peluang nk gi tengok..huhuhu

Dee said...

mlm ni baru nk tgk..huhuhu..

Chik chuMeLL said...

thumb up to PAPADOm la sis..!!mmg best..tersangat best..macam kena gi tgk lg sekali jer..=)

Gieyana said...

nmpak cam jalan citer dier menarik..hmm..nk kena ajak si somi pegi nie..:)

ieda said...

wehhhh baru nak syok baca sinopsis tuh .. heheheh huhuhuh

aklu memang x der can lah nengokk haaa hubby memang x suka tgk wayang , selalu soal .. anak nak letak maner .. huhuhu

tunggu kuar cd jer lahhhh

weh .. den sukoo popia basah tuh , besoor tuh pueh ehhh

Neeza.Areef said...

aku ni nk nengok..tp kt sini aku puas recce tade lak tyangan..pelik tak

Suzana Ikram said...

sama la jugak x bape minat nk negok local movie ni.. rasa rugi je.. nnti lama2 kuar kt tv gak..

ni pun dee nk ajak negok papadom kt pavilion jumaat ni.. xpe bole layan jugak...

Ain said...

nak tengok gak....

Unknown said...

Dilakochan~Tq laling...nanti klik2 lagi ya...hehe

Unknown said...

CINTAMANISZ~finally pujuk cam nak rak dgn Mr Y baru dia nak gi...tu pun lepas tngk review bloggers...hehe

maybe dia main kat key ell dulu...sbb baru sgt...

mestilah ayah mmg EGO tp disebaliknyer syg sgt anak2 dia...nak2 anak pompuan...

betul2...tambah2 sikit..nak yg sumbang mahram...hampeh tul..

Unknown said...

ENAZIZAN~kalu leh mau kasik 10bintang....gi ler tngk bess tau...tak rugi nyer...hehe

Unknown said...

sisnita~p ler best giler...mesti ur hubby pun xcited...hehe

Unknown said...

Hasue~p ler tngk bawak anak2 skali bagus tau ada pengajaran...yg paling besss kelakau

TQ

Unknown said...

LOL~mmg ada kaitan...PAPA + DOM = Ayah miasara + Saadom (nama ayah miasara) yg juger taukeh nasi kandar...

tp papadom tu lain mcm sikit ler kalu kat kedai mamak sini...kecik ajer...dalam citer tu besar punyer...hehe

Unknown said...

Emilia~pigi ler bess giler...start jer dah nak tergelak...hehe

u are welcome...i bg review tak hipokrit nyer...cayolah...hehe

Unknown said...

mimyhamid~ko nyer promolaa aku dok heret & paksa Mr Y gi...anyway mmg promo ko menjadi...citer tu mmg bess giler...TQ

Unknown said...

Atty~p ler namanyer lelaki kalu jenis tak jiwang mawang mampuih depa nak gi tngk local movie...

cayolah ckp den mmg bess...hehe

Unknown said...

areudear~p tau jgn tak p....samaler kt kekadang citer melayu ni merapu meraban jer lebih...nak2 citer antu...hahaaha

Unknown said...

Shafie~suker yer tapi tak leh selalu tepek kang ada yg uweekkk...hehe TQ

dek krn hang nyer promo gakler...sis teruja nak gi...hehe

betoi2 mmg wajib dapat

Unknown said...

Ummisya~ooo hang dah gi yer...mesti laki ko vangger menjadi seorang ayahkan...hehe

yer ker aku tak tau pun...patutler dia feel kaw2...

Unknown said...

Sueanne~sudah la sis...on sunday...pigi jgn tak pigi rugi...mmg bess

Unknown said...

Purplelicious~Awat hang tak kasik tau aku...mana ler aku tau hang pun nak PAPADOM...hehe

ko berjimba dgn EN shukri lagi besss hehe

Unknown said...

rasp~takper sis kalu tak pun ASTRO mesti kuarnyer...hehe

tapi rasa cam nak tngk lagi tak puas bess sgt...hehe

Unknown said...

yanamib~mmg tangkap leleh beb...i bukannyer jiwang sgt tp mmg menusuk ker jiwa ler...tak tahan nangis gak

dia buat muka seyes pun kt ketawakan..bukan lawak bodo...

Unknown said...

sah90~ mmg bess tak caya giler tngk...hehe

Unknown said...

ai~hang p ler...bawak satu family...really enjoy...mesti ko nangis nanti tak pun laki hang yg nangis ...kuang2

Unknown said...

Dee~bessnyer malam ni kan ladies nite tiket RM6 jer..tengok jgn tak tengok...hehe

Unknown said...

Chumell~ Sis pun rasa cam nak tngk lagi...tp MR Y konpom tak mo p nyer...huhu

Unknown said...

Gieyana~p ler bwk anak2 skali mesti depa suka tngk uncle afdlin nyer lawak...hehe

Unknown said...

ieda~takper meh aku jagakan...tak pun nanti ASTRO mesti tayangnyer...hehe

Beb popiah tu mmg sedap sgt...besau lak tu...kenyang perut den...hehe..

Unknown said...

neezareef~baru jer start...maybe utk key ell dulu kot...nanti depa buat jelajah kat negeri2 lain ler pulak...kalu ada jgn lupa p...cam ler afdlin bayar aku utk pomot filem dia...

takper lah brg baik harus dipomotkan....hehe

Unknown said...

Ikiqzana~satu geng rupenyer..sbb apa dah selalu tkena indah khabar dari ruper...promo jer lebih...huhu

betul2 tunggu ker time raya..

takpe yg ni filem ada kelass sikit.....oklaaa asik tngk citer omputeh...hehe..yg penting tak boring & bukan lawak bodo

Unknown said...

mamadanish~tgk tawww lepas tu kasik review...hehe...bawak anak2 skali...

grow2g3th3r said...

salam kenal...
adus...tak tengok lagi papadom nie walaupun niat nak tengok dari 2 minggu lepas... tak de peluang ler....

geraugebang said...

salam, kak gerau pun terhingin nak nengok. tapi bang badang kak gerau tak nak. Menyampah kita.

IxoR@ said...

Nak komen tentang popia tu... Ixora pernah mkn kat Alamanda...ermm..mkn satu dah kenyang...sedap!

Papadom..blom ada kesempatan nk tgk...

Softtouch [Hanim] said...

mmg best cite tu ramai yg ckp tp sy x tgk lagi tggu cd jelah sis...mcm xsesuai nk bwk anak...he he he

Unknown said...

grow2g3th3r~Thx dtg mai blog...p lerr rugi tak tngk....cayalah...review bloggers leh cayanyer...hehe

Unknown said...

geraugebang~salam sis

ala Mr Y pun mula2 tak mo gak...kasi goda kaw2..hehe

Unknown said...

Ixora~mmg full giler sbb dia tak mcm popiah bese...size besokan...hehe

Nanti p ler rugi tak tengok...hehe

Unknown said...

Hanim~meh sis jaga ur baby...giler berdua..an..hehe

tp bawak budak2 leh ler...ari tu kat cinema pun ramai dtg dgn family...berduyun2 bawak anak...hehe