Klik Jangan Tak Klik

Wednesday, December 21, 2011

My New Tupperware ~ Wajib 4 liter sehari azam tahun barula sangat!!!!!!

Comelkan kaler ni...
"Lime Green"
Memang tak dinafikan sejak aku sakit teruk hari tu...
dan sejak pindah keje baru
diet aku mmg dah kelaut
exercise lagila....jauh sekali
alasan takde masa tu mmg tak leh pakai!!!
So tahun 2012 nak jugakla start balik "Food Diary"
dulu setiap apa yg masuk dalam tekak aku ni
tulis or key in dalam PC....
mula2 tahun mmg la rajin tapi dah masuk tgh tahun kelaut
susah betul nak disiplin kan diri
tapi nak exercise tu mmg malas tahap gaban
lately ni nak meloncat2 cam dulu mmg tak koser dah
apa aku buat....menari...mula dgn hari pertama 2..3 lagu rancak...pastu hari berikutnya
tambah lagi....sit up pun aku dah start balik...
bukan senang nak jaga badan huhu
 
So sebelum masuk tahun 2012 
harusla ada azam baru yg tak habis berkurun lama
tiap2 tahun pun azam ni wajib ada
So harus rajin minum air yer....jgn asik nak minum air manis2
Nak minum air pun kena ada mood...tu yg beli bekas air Tupperware
yg ni bukan tifuware yer...lebih kurang 2 liter aku kena habiskan bila kat ofis...

Ni dia tips kesihatan masa yg sesuai untuk minum...aku pun tak tahu
yg aku tau aku rajin minum air masak tu jer
tapi yg paling penting petua awet muda org2 tua 
yg aku masih menten amalkan yelah
bangun pagi jer terus cari segelas air masak 
selawat Nabi...kumur2 lepas tu minum...dgn niat semoga Allah
berikan kesihatan baek..
air liur kita ni banyak kebaikannya

** Minum 2 gelas air masak**
SELEPAS BANGUN TIDUR
Membantu mengaktifkan organ dalaman

** Minum 1 gelas air masak**
30 MINIT SEBELUM MAKAN
Membantu penghadaman dan membuatkan perut lebih bersedia
memberi ruang kemasukan makanan

** Minum 1 gelas air masak**
SEBELUM MANDI
Membantu pengaliran darah dan mengurangkan tekanan darah

** Minum 1 gelas air masak**
SELEPAS BANGUN TIDUR
Mengelakkan terkena strok dan serangan jantung ketika tidur


Pssst: Lagi satu tips yg aku tau....tp logik ke idak tak taulah...setiap 15kg berat badan kita equal to 
1 liter air yg kita kena minum ...maknanya katalah berat badan lebih kurang 50kg...kena minum lebih kurang 3-4 liter ...ni dapat membantu untuk mengurangkan berat badan...aku cuba gak ler walaupun kekadang terbabas



9 comments:

yanamib said...

sy lak thn minum 1 liter air je ms kt opis..haha nk smpi ke 3 liter tu aduhaii seksa zahir batin =P

el said...

dan2 minum air masak hehehehe

el pun sejak menyusu badan ni...
xsah kalo x minum air masak 2liter sehari..duluuuuu mmg ssh nak mnm..pun

mari kita sama2 berazam mnm air masak byk2 ok...hehehe

Botak said...

banyak minum? kerap ke tandas lah kalau camni., hehehehe..

Akak Kembang said...

chayok! nak mengamalkan air masak tulah yg lemau skit..

Anonymous said...

dee susah nak minum air masak..hopefully boleh start minumlah lepas ni..huhu..

p/s: xleh log in guna blogger..ofis blocked..so jadi anon je..hehehe..

DEEKUNTUM

Syazana said...

berazam mminum 4 liter jugakk baru badan sihatt :)

Cik Ina Do Do Cheng said...

posh ko cam cik ina nak minum kena feling bekas cantik especially tuperware : ) barulah semangat , chaiyok.

Anonymous said...

hohoh.. jarang minum air manis2.. minum air masak ja.. kalau duk depan tv mmg salu letak btol air masak..

Anis Azalea said...

ini info yg baik. aku nak copy tang waktu minum air tu..boleh ker? marilah bersama minum air banyak2.

aku punyalah ada macam2 jenis tupperware air. tapi buat hiasan je hehehehe..