Klik Jangan Tak Klik

Monday, January 10, 2011

Eyeliner paling bess!!!!

Mungkin bagi korang ini Eyeliner paling bess...
tapi bagi aku tak bess langsung...sebabnya
asal aku pakai mesti mata jadi cam "Panda"
tak sukala nampak macam kena tumbuk pun yer

Last2 dari membazir baik aku kasi kat my niece
tak luak sgt pun
pakai seciput jer
budak2 la ni suka nak bermekap
aku kecik2 dulu takde nya pandai nak bereyeliner bagai
budak la ni lagi advance mekap

So aku pun masih tercari2 eyeliner apa yang bila pakai nampak smooth jer
takde la sememeh bila dah pakai long hours...
tapi aku prefer liquid compare to pencil...

Psst: Siapa yang baik hati meh la share korang pakai brand apa...sebab apa korang pakai brand tu

48 comments:

Softtouch [Hanim] said...

alamak sis, sy xpakai eyeliner..xleh nk share ngan sis

shuhadah Zainol said...

shu dari dulu sampai sekarang pakai elianto jer... liquid eye liner... ok kak..senang tanggal & senang pakai...:)

SeMaLu SK said...

hai posh...tq sbb slalu BW kat blog mar....ni nak kongsi....mar pakai eyeliner murah jer..yg silky girl...yg putar2 tu..bkn yg kena asah pakai sharpener tuh...jenis black black...hitam youuuuu.....so far ok jer kat mata mar..murah pun murah...Rm14.90 jer...utk golongan marhein mcm mar ok la :D

-anidaothman- said...

sis...siLky gurls ok gak rasa

LadyzuL ⎝⏠⏝⏠⎠™ said...

hehehehe....kakD lg la tak qeti nk pakai...

SYANI said...

Aku pakai cap Avon je. Tapi prefer yang pencil sebab yang liquid tak pandai pakai la..

Unknown said...

@semalu sk; samela kite! heheh.

saye mate sembab, pakai eyeliner, kdg2 nampak tak bape cantik. huhuh.

RerameUngu said...

hoho..i baru pakai gel eyeliner ni dalam sebulan lebih kot...so far so good la..tak jugak jadi cam panda..i pakai normally working hours n outing la..ok jek...

i pakai brand silky girl...

Z.u.r.a and I.w.a.n said...

hmmm...ku x sure la posh..sbb ku ni hentam kromo je pakai..lgpon x bermakeup sgt..hikss

Rinna said...

Saya tak reti laa pakai liquid takut sememeh jerk.. Yang saya suka pakai brand Silkygal.. yg tak payah asah nye..tuh..so far okey laa.. senang nak guna.. :)

Unknown said...

ad pensel mata silkygirl,liquid eyeliner cosway,gel eyeliner mac yg murah pnyer tuh..huhu

☆ lieya latif ☆ said...

lieya mmg fail pakai jenis gel ni posh...so lieya pakai pencil maybeline, pastu pakai eyeliner liquid silky girl...so lieya pakai double laaa...tang efek mate kucing ujung tu lieya pakai yg liquidnye...bulu die pun best...tak keras tak lembik...kalo lembik sgt susahnak bentuk mase melukis tuh.....

zAnNa@mAMaBaTriCE said...

zana pakai yg revlon punya...
tak comot...and senang nak bersihkan..no more mata panda lepas cuci make up..try ler...

MiYOKO SuKi said...

MAC liquid pun best gakk...

long lasting gituuuu...

BabiesMom said...

saya tukar dari maybelline eye liner to silky girl eyeliner.. ok gak pakai.. tahan n buang pown ok ja

Khumaera Ismail aka Mariam Ismail said...

dah mcm2 jenama sy guna..kalau eye-liner, amik la Loreal atau Silky Girl..senang na bersihkan especially kalau na solat..pastu ta comot macam eye-liner lain..skrg Maera guna In2It..tapi nyesal beli sb comot..huhu~

Faizaharis2 said...

sis... saya pk yg neh... so far ok... kalo pakai yg pencil tu mata akan jd cam mata panda... hahaha... lebamm cam kene tumbuk jer

SyaNa said...

aku pakai 2jenis
kalo pencil selalu guna AVON jek
sbb tak kering sgt kalo avon
rasa smooth jek bile pakai

kalo nk pakai liquid aku guna FARMASI
tp jarang guna ni.kalo ade event malam hari br pakai..

kekelip said...

revlon py ok jugak.. =P

Durrani Zamri said...

heee pakai in2it pon okays..
cari kat watson mesti ado..

Pepel BoNda AmaNi said...

aku xpandai pakai yang liquid nie..comot..huhuhuh..aku pakai maybelline jerk beb...

Dee said...

dee pun ada masalah kalo pakai eyeliner long hours lepas tu mesti nmpk cam panda..adakah sebab kesepetan mata kita sis? hehehe..

ieda said...

hai beb .. aku pun suke yg liquid ..:) nampak lebih smooth kann :)

ratusiput said...

mmg betul.aku dh bli.walau berpeluh dia tak smemeh.mmg terbaik.

IntanSham said...

haritu ai pun beli liquid eyeliner maybelline tu, but end up bg kat adik ai yg mmg terer gune liquid eyeliner. skrg nih stick to pencil eyeline maybelline.. setakat nih okeh laaa.. tp ada member kata pencil eyeliner revlon lg best. anyway, liquid punye ai x tau mn best coz mmg x reti ahhh gune liquid..

z.u.n.a.i.d.a said...

hai pOsh, nk share gak, zue prefer yang 'pakai putar' bak kata semalu sk, zue pakai yang MAC nyer, best, smooth jer!

niesz said...

niesz skrg li kat sinma jer..jnis yg cecair..mmg best..thn lame..

SURIA AMANDA said...

Lisa pakai brand silky girl tu jer..murah pun murah

anakpakcikali said...

x pakai make up lah..hehe..

n4dh!3r4 said...

nad guna yg avon punya je.. bkn pencil la.. yg stick tuh.. huhu

yanamib said...

mcm xbrape pakai sgt eye liner..tp so far sy pakai avon..and noor kajol..pekat sket ink dia..hehe =)

Cik Puan Bunga said...

Pakai elianto yang warna gold tu. best nak mati. dahlah murah lepas tu hitammmm bangat! terus rasa gangster bila pakai! wahkaka!

helios_eclipsegirl said...

ello sis...saya pun pakai silky girl je.sama macam semalu sk.mudah dan murah.tak pernah try lagi yang liquid.senang ke kalau guna liquid?tak comot ke?

rasp said...

me ada gak liquid eyeliner ermmm rasanya brand elianto kot..tak ingat, beli dah lama dah, not with me rite now...ok gak le...
tapi slalu pakai yg pencil nye...
rasa lagik senang nak pakai....

nuraisyahr said...

kite suke in2it. warne die pekat and tak comot.

efa fairuz said...

eheh part eyeliner ni mmg ramai yg suka eh..

try elianto, senang apply, tak sememeh, kemas, yg penting tak jadi panda eyes..

try tgk entry lama sy kat sini

http://efairuz.blogspot.com/2010/09/jawapannyaaaaaits-eyeliner.html

Ahmad'z said...

aku boleh pake eyeliner ga?hehe

emi said...

dah try revlon baru??? yg mcam marker pen mata halus tuh... senang sangat!!!! so far pakai tak panda :)

Unknown said...

aku pn beli ni..
last2 mbazir ooo..
terover besar itam dia tu..
kalo pakai lama2 makin besar, x sukaa...

aku pakai maybeline ja yang..
pensil eye liner.
pastu utk liquid, aku pakai in2it ja

Anis Azalea said...

Posh i pakai Leelan Vital by Cosway. terbaik! tak smudge...dan kekal lama. nak cuci pun senang..mata pena macam artliner tirus. best! harga tak sampai RM20

el said...

el pki yg cokia (murah jek) tu pun kdg2 pakai kdg2 idak..tpkan posh rsnye pas banak ni x sabar nak makeup n dressing cantek2..hahahaha

Mimy Hamid said...

aku dulu mcam macam try..at last try mahal sikit MAC barula sesuai..takde mata panda...mahal tp tahan lama

Anonymous said...

ai pakai eyeliner cap silkygirl! kira oklah..jimat pun jimat..pastu leh tahan sampai ke malam..

AngahSayang2314 said...

angah guna sendayu tinggi hehehee

TimMie said...

loreal liquid eyeliner.smooth je
dulu pakai yg jenama jepun beli kat sasa RM50++..tak mampu dah :P
tak pun majolica majorca tp mahal jugak ^^

i pun prefer liquid liner.sng nk apply dan xsmudge. :)

mummysyafie said...

cuba brand Empro dear..cari kat sasa. nor pakai elok je yang ni

said...

sy pakai body shop , liquid eyeliner . so far oke , ta mudah tanggal . elianto pun best jugak . lagi murah .
kalau crayon type try estee lauder . sekali tarik dh lawa . :)

Paradise Gal said...

gel eye liner best.