Klik Jangan Tak Klik

Thursday, October 6, 2011

Meh Nak Citer beli Kerongsang kat mana yer!!!!

Dah janjikan nak buat entry kat mana beli
kerongsang tu.

So seperti yang dijanjikan

Brooch besar
aku beli kat Ampang Park
jenuh mencari kat
tempat lain tak berkenan langsung
harga melampau lampau hokey

Tapi kat kedai ni
" NINE OCTOBER"
located at Ampang Park
mmg murah giler less than
RM100..aku ada gak usha2 kedai lain
tapi terkezut kedai ni jual lagi murah

RM25 hengget jer....
aku tengok online pun jual sampai RM50
tapi kalau terbeli RM50 pun aku amik sbb yang ni siap
ada diamond lagi bukan plain yer...
aku siap tanya harga tu betul ke tak

Tapi kalau jenis ni mahal sikit yer...
yang ni ala2 dokoh kalau berantai
tapi kalau buang rantai tu jer jadi
ler kerongsang 3 serangkai yang pofular tu
yang mcm jenis ni RM150
tapi bagi aku still murah sbb kekadang

yang paling takde diamond pun rega lebih kurang sama
tapi kalau plain without diamond pun leh dapat
RM80 to RM90
depend on design...

Yang ni aku dah beli setahun
(raya tahun lepas ...tak hapdate sbb kena denggi masa tu)
satu biji stone pun tak tercabut
sbb tu aku rasa sgt2 berbaloi
tau tak betapa hodohnya kalau salah satu batu tu tercabut
tapi jgn risau ada satu kedai kat Ampang Park ni siap buleh repair kalau
brooch rosak atau stone tercabut
(lupa nak snap gambo kedai tu)

Nak kasi sikit tips penjagaan yer!!!
Paling pantang jgn kena minyak wangi
kalau boleh lepas pakai atau pun dah lama tak pakai lap2 dgn kain
biar sentiasa berkilat kilat gitu...
Add Image
Bagi aku aksesori ni kalau beli mahal sikit takper
yang penting berbaloi boleh pakai lama
siap boleh turun temurun lagi

Teringat ingat keronsang 3 serangkai arwah opah
santek santek...aku nak beli tak sempat depa dah jual huhu

Nanti nak pi lagi Ampang Park dah berkenan sgt dgn satu keronsang 3 serangkai
sesuai untuk kebaya

Psst: Kat Ampang Park ni kalau nak beli aksesori camni mmg recommended tak menyesal punya....


19 comments:

Anis Azalea said...

dah lama tak p situ..dulu2 hari2 lalu sebab naik tren p keje

BAYU HEBAT SDN. BHD said...

dah lama x singgah ampang park..dulu ms g keje dgn lrt..selalu gak singgah cuci mata

DaZzlingLilLy said...

kerongsang yg first tu kita punya sama..tapi i pny kaler gold...

Mimy Hamid said...

oh aku tau kedai nine october kat bawah ni...tak pasan lak dia jual brooch klasik...aku beli kat dia baju jubah lycra je kedai ni..murah la RM150 tu..cantik dan antik

el said...

nak nak nakkk nak yg bulat tu..bulat tu pun 3 serangkai gak kan...kalo RM25 nak ler...hat tu dia besor sederhana kecik kan...

sisdee said...

i suka brooch yang 1st tu..heheheh mmg selalu jumpa asyik 100+ jek huhuhu..

ratusiput said...

mmg cantik.aku pun ske tgk sme design2 tu cuma aku stakat ni takde lg kebaya utk dipadankan ngan kerongsang tu.dulu ade bli avonnye.90 hengget gak sampai ni tak pakai2 lg... :)

Unknown said...

adehhh, jauhnye dri JB..

huwaaa

Hello Hello said...

cNTIK

Rinna said...

Cantik2 laa keronsang tuh.. kalau mahal tapi..bagus..buatannyaa...kira berbaloi gak laa..

Pendamba Mawar said...

cantik jugak kerongsang yang first tu..law dua color mesti menyerlah

Yana Kama said...

dekat area warta,Bangi ada jugak..yang 3 serangkai tu dalam 40++..dari segi kualiti tak tau plak sebab baru je beli :D Syok tengok aksesori yang macam2 jenis

Unknown said...

mahal, tp cantik n brbaloi~

Cik Ina Do Do Cheng said...

posh ampaang park nostalgia buat cik ina. sikut lepak situ time muda-muda.apa-apa pun kerongsong ko tu menawan kalbu cik ina.rasa nak sambar.

attyfir said...

kat bangi ni kalo kerongsang camni..ada jual kt ck rahim..

Anonymous said...

I ade kerongsang yg mcm kt atas skli tuuu..i bli dlm rm10 or rm15 mcm 2 la..cantik sgtkn..

Bitt (double IS) said...

tapi kalo salah time masuk jln tuh...habesssss kannn akekekeke

Softtouch [Hanim] said...

cntik sis kerongsang tu..mahal jgk yer yg 3 serangkai tu..berkenan tp sy kalu pakai bj kurung pakai tudung skali so mcm xnmpak kalu pakai kerongsang mcm tu..mgkin kalu yg sebijik besar tu boleh lg kot..

odahonebizz said...

dokoh mmg stunning...simple & classic