Klik Jangan Tak Klik

Saturday, July 30, 2011

Salam Ramadan 2011/1432H untuk semua

Salam semua
Dikesempatan ni nak ucapkan
" Selamat berpuasa"

dan insyallah semoga Ramadhan kali ni akan
lebih baik dari tahun2 yang lalu

Dikesempatan ini juga aku ingin memohon maaf
(raya mintak maaf lagi)
kepada semua almaklumla kekadang kita tak sedar yang kita buat silap
tanpa disedarikan

Kalau diizinkan Allah insyallah kita semua
akan mula berpuasa pada 1/8/2011

Yang paling penting jgn lupa niat puasa yer!!!!!

kalau nak lebih afdal baik niat puasa untuk sebulan
manalah tahu dalam sebulan tu ada yang terrrrrlajak
nak bangun sahur & terrrrlupa nak niat
at least dah psg untuk sebulan

Niat Puasa Sebulan

Sahaja aku berpuasa keseluruhan bulan Ramadhan kerana Allah Taala

Niat puasa harian

Sahaja aku berpuasa esok hari menunaikan fardhu tahun ini kerana Allah Taala

Doa berbuka Puasa

Ya Allah bagi Engkau aku berpuasa dan dengan Engkau beriman aku dengan rezeki
Engkau aku berbuka dengan rahmat Engkau wahai yang Maha Pengasih dan Penyayang

berbuka tu jangan ler gelojoh sgt yer macam dah 10 tahun tak makan...
ingat puasa ni mengajar erti kesusahan
dan keperitan orang2 yang susah...
(Kang orang lain turun berat badan...ada lak yang bulan poser badan naik....silap2 baju raya tak muat....hehe...ni pun aku baru nak pi mencari kain buat baju raya...siankan....korang mesti dah siap...reminder untuk aku gak huhu)

Dan jgn lupa bersahur gak yer...dapat pahala....walaupun hanya minum air masak & makan kurma

Psst: Esok nak pulun housekeeping & shopping sikit2 untuk menyambut puasa...wajib ada ikan kering & telur asin

8 comments:

Shu Shinju said...

selamat berpuasa posh...:)

Eri-chan said...

biasa sahur minum2 je dgn makan sikit kurma ke biskut je..buka pun sikit2 je..kalau tak nanti terawih kelaut..
selamat berpuasa

cik ayin said...

yeahh..camat berpose ;)

♥Leily|Ummi Alya Husna♥ said...

Salam Ramadhan jugak.... =)
Semoga mendapat keberkatan & rahmat daripadaNya, insyaAllah.. amin!!!

ieda said...

selamat menyambut ramadhan al mubaak beb ! :)

NUNU EERA said...

selamat berpuase, sis posh.. poposh pose x..?

-oP_ida- said...

Selamat Berpuasa sis......jgn lupa niat......

nnti jd mcm saya...eLok selesai besahor segala..hentam lupa nak niat..ekekekkeke memang PELUPA laalately nie

el said...

slmt berpuasa posh sekeluarga...