Klik Jangan Tak Klik

Monday, May 30, 2011

Salma Juara Mentor ke - 5...

Tahniah untuk Salma & Erra Fazira..
juara mentor musim ke-5
Tapu mmg persembahan Salma hebat
ditambah dengan suara hi note yang power tu lagila mantop!!!

Tapi malam tadi macam susah nak agak gak sebab saat2 akhir
kemungkinan Iqa pun boleh menang sebab dipenghujung rancangan
ni tetiba Iqa pun macam bess ajer

tapi kehebatan Shiha protege Dato Sharifah Aini pun tak boleh dinafikan
mmg cukup package...cantek & sore pun lain dari yang lain
badan kecik tp sore besar

tapi mungkin rezeki sudah memihak
kepada Salma.....yang sememangnya mmg mempunyai suara yang ala2 husky gitu
walaupun rupa paras agak kurang dibandingkan dgn contestant yang lain
so ini membuktikan yang rupa paras bukanla faktor untuk menentukan kejayaan
cuma dalam industri ni kalau ada rupa paras kira bonuslaa
tak cantik pun kalau dah touch up dgn teknik mekap
yang tak santek pun boleh jadi cantek...

Salma yang mendapat didikan mentor Erra Fazira
(makin cantek erra ni)
mendapat sebanyak 85 markah
meninggalkan 2 lagi peserta lain iaitu Shihah 63 markah dan Iqa 56 markah.
Shiha merupakan protege Sharifah Aini dan Iqa protege kepada Edry KRU.

Walaupun pada awalnya Salma mendapat markah terendah daripada juri awam

Tapi nasib menyebelahi Salma dengan bantuan daripada undian sms.

Ternyata kelantangan vocal salma berjaya menambat hati rakyat Malaysia yang mengundi beliau..

Salma yang juga juara mentor 5 membawa pulang wang tunai sebanyak RM100,000 dan sebuah kereta Chevrolet Cruze bernilai RM97,800. Manakala Erra Fazira selaku mentor untuk Salma pula membawa pulang wang tunai sebanyak RM100,000…

Sementara itu Shiha yang juga naib juara mentor 5 membawa pulang wang tunai RM30,000 dan sebuah Vespa LX150, manakala Datuk Sharifah Aini selaku mentor Shiha pula membawa pulang wang tunai sebanyak RM30,000 sahaja.. Iqa dan Edry KRU yang mendapat tempat ke-3 membawa pulang wang tunai sebanyak RM10,000 setiap seorang..

Bagi aku antara SALMA, SHIHA & IQA ketiga2nya mmg layak jadi juara

sebab ketiga tiga pun sama2 hebat & mempunyai kelainan dari segi suara

harap2 kemunculan Salma dalam industri ni

tak sampai setakat ni ajer...sbb kekadang nama jer juara

lepas tu senyap....

Juara ker????

Psstt: Letih pi bercuti tak habis lagi ni......rasa cam maless jer nak keje...

23 comments:

Farah Shamsudin said...

erra memang semakin cantik.. geram je tengok..Salma memang ada suara. memang dah jangka dia akn menang.

Shahrul Hairy Shaharuddin said...

Tahniah pada Salma..
tapi aku lebih prefer iQa menang..
pape pon, mentor tetap best dr AF..


yours
SH

qellissa said...

Memang dah jangka dah salma akan menang, tp mcm tak sangka Iqa punya markah sikit sgt..

saharinasaharudin said...

yeahh,salma menang! :)

amir aizat said...

kenapa tak iqa,huhu

ratusiput said...

em ika tu takpela tak menang pun.mmg kompem kru buatkan album punye.

YanaMIB said...

best kn dia menang rm100k..lepas la buat modal utk keluarkn album..huhu~

Mr feckry said...

wa boleh plak tertido mase lepas die nyani dengan jac

rasp said...

tahniah buat salma...
mmg layak utk menang...
tul la sis...makin cantik erra nie..

Rinna said...

Tahniah laa Salma.. kira nasib menyebelahi Salma laa.. sebab kalau ikut separuh akhir minggu lepas dia tak terpilih..tapi dah TV3 nak Salma masuk akhir.. kira rezeki dia laa menang..

Dee said...

suka gak salma menang..sore best..

ieda said...

ye ke salma menang ! ohhhh tahniah ! memang den suke dia beb .. dgr sekali dia nyanyi dah tahu memang tuah era nak dpt protege mcm dia .. huhuhuhu she's the best ! ..

vokal mantap beb ...

fazilzura said...

suke sore shiha, dia leh nyanyi sume lagu xterhad hanya lagu2 nada tinggi aje..

* tq sudi singgah

chichi said...

betul tu..setuju sangat2 bila dah menang..dapat duit..terus tenggelam...

Faaein Talip Roy said...

dah rezeki dia.. tahniah kepada pemenang.. =]

cik ayin said...

tak jangka dia bley menang..suka..

Azmiezas said...

akak pn tgk semlm...
mmg best suara salma kan?..dan patut pun dia menang..

Softtouch [Hanim] said...

suara salma power sgt..erra sgt cntik dlm mentor kan?

Mimy Hamid said...

tergoda aku nengoks stail erra fazira..stailo tull dah la slim..cantekkksssssssss

si tuan putri kiUt said...

suka tgk baju era cantekkkkkkkkkkk....kuning tu kene sgt dgn die....

♥MiZz-siHa♥ said...

suara die mmg sedap...suke suara die kan..

mummysyafie said...

taniah salma..ketiga² ada bakat tersendiri kan. tapi salma yang menyerlah.

-oP_ida- said...

salma memang the Beshhh