Klik Jangan Tak Klik

Wednesday, October 6, 2010

Bersilat di dapur lepas kerja

Member call nak datang beraya lepas kerja
takkan nak jamu kuih raya jer....aku tak leh laaa...
macamana pun mesti mau hidang makan2
jadi masak jelah yang senang & cepat
Sampai rumah pun dah pukul 8pm...
Member lak nak datang lepas Isyak

Goreng bihun la jawabnya.....
ingat kalau sempat bolehlah hias dgn telur dadar kat atas bihun tu
dah tak sempat tabur cili hijau & merah jelah

Chicken sandwich....apa lagi yang paling mudahkan
Ini hasil keras tangan Mr Y
aku siapkan inti
dia tulun potong kulit roti & tolong buatkan

Yang ni last minit aku beli..habis dah nak balik kerja baru Mr Y
call kata member nak mai....sedap kek gulung ni
beli kat ISetan bakery Sun Moulin
Kek gulung ni tak semua tempat jual sedap tau...aku suka gak
beli kek ni especially Vanilla flavour yummy hehe
Ini pun Mr Y tulun potong kan..cantek tullah hasil keje tangan laki aku ni
dalam hati " orang lelaki buat keje mesti berterabur punya...tp dah nak cepat senyum simpul jela" hehe

Pencuci mulut anggur jer....

Dah siap pun tunggu "tetamu" nak sampai ajer....

Psst: Update tentang Mr Poposh tak nampak sgt perubahan...still kencing walaupun tak banyak...tapi masih sugul...alhamdullilah dia ada appetite untuk makan....under monitoring lagi

16 comments:

SURIA AMANDA said...

kak..terjah rumah boleh?tapi nak mee rebus, rendang ayam..nasi impit.hahahaha ...lerikkk..sure kena terajang...

Softtouch [Hanim] said...

kalu sy mau beli kat kedai jer..xretilah buat keje last minute..syabaslah sis...ini br org dtg masa weekdays ni..agaknya kalu datang masa weekend n dah buat janji mesti lagi macam2 atas meja yer sis...sedap2 semuanya tu...

ratusiput said...

wah wlupun masa terhad byk jugak makanan yg ko siapkan....salute la...

noradzlina.kamdani said...

ok le tu...
sempat gak nyiapkan pe yg patut utk tetamu yg hadir...
mesti Mr Y suka isterinye pandai mengOPTIMAkn waktu dlm yg terdekat.

AngahSayang2314 said...

kira ok la... complet la gak... dari tak.. cukup semua dari menu bihun ada pencuci mulut & 3 ,4 jenis gak la menu hehehe

zura@iwan said...

ok la tu....kalut2 masak pon....nmpk sedap n meriah..hehe

rasp said...

dalam u masa singkat tu...
banyak gak menu u sempat sediakan, hebat tuuuu...

el said...

w/pun simple tp maveles..el mmg suka bihun grg...:)
syabas tu mr. Y jugak hehehe

qellissa said...

mcm sedap je tgk mihun u buat tu babe..lapar ni..huhuhu..kek gulung tu pon nampak marbeles je...Rajin u masak2 utk tetamu ye..

-NiD's- said...

sume sedappppppppppp....bakmaii skewt

Rinna said...

Wahhhh caya laa..sempat lagik masak walaupun balik umah dah lewat.. dan Mr. Y pun ringan tangan laa yer..turut membantu.. cam tu laa kan.. baru laa aman dan bahagia.. :)

Just Call Me Bitt said...

wahh memang la bersilat kat dapur lepas kerja plak tu...sempat gak tu balik masak..hehe bravo ! bravo! kek gulung tu terliur la plakkan hehe

atty's said...

sama le ngn kty posh .
kalo ade org nak dtg..mesti nak masak ..skrgnya goreng mihun .pun jadik ler.kan .

Mimy Hamid said...

sandwich nmpk sedap la beb..share reseipe..apa bahan ko letak..hehe

mummysyafie said...

a'aa..bakery isetan kat atas tu mmg sedap. paling suka span cake dier

ieda said...

waaa sedap tuu menu sandwish .. heheh dah lama beb x pekena sandwish nieh .. selalu amik bfast jer ..

berbaloi mcm nie bersilat di daur ada org bantu beb ehehhehe