Klik Jangan Tak Klik

Wednesday, July 28, 2010

Aku tak makan kambing

Entry ni bukan pasal aku yer
wah!wah! padahal aku yang ajak Mr Y gi Kayu
aku tak leh ler kalau nak pekene nasi kandar harus pi Kayu Nasi kandar SS2
lain punyer outlet tak bess
biar jauh janji tekak aku sedap ajer

Putu Mayam & Vade tu sgt sedap
pandai2 jer kata Putu Mayam tu sedap...padahal putu mayam pun aku tak makan
Mr Y yang kata sedap...sedapla tu

apa saja kat restoran ni semuanyer sedap
termasuk roti canai dia
sebab dulu keje dekat selalula breakfast sama2
kat sini

La ni aku punyer...AYAM pun nak sbb ayam goreng dia mmg jadi FAV aku
aku takkan amik lauk lain
pernah terai ayam madu tapi tak masyuklaaa
too sweet for me
pastu gedik tengok sutun goreng dia dok lambai2 kat aku
amik ler satu...tu pun tanya rege
giler kat sini mahal tu....
tapi ari tu cam unlucky sutun dia liat

Ni Mr Y punyer...asal pi mamax dia
cari KAMBING
dok bertekak dgn aku...
aku kata tak bagus dia kata bagus
last2 suka ati ler...kalu panass jgn cari aku
(eksen ni hehe)
tapi aku tengok malam tu dia oraittt ajer

tapi aku dok tak puas ati
googgle gak kebaikan makan daging kambing
yang sememangnyer baik macamana pun
aku takkan jamah...sbb bau dia
tp ada gak yg teror masak sampai tak perasan tu cik kambing...

Info pasal daging kambing

kadar lemak dan kolestrol pada daging kambing kurang daripada biri-biri dan lembu. Malah, sebuah universiti di New York juga menjalankan kajian yang mana daging kambing diberikan kepada penghidap penyakit kardiovaskular

Seperti juga dagingnya, susu kambing mempunyai khasiat tertentu dan dijadikan antara susu alternatif, tambahan kepada susu ibu. Ia dikatakan lebih mudah diresapi, rendah lemak serta laktosa dan kaya kandungan protein.

daging kambing mengandungi lemak yang kurang dan ramai juga yang meggemari rasa daging kambing berbanding daging lembu dan bebiri...Satu kelebihan utama adalah kerana ianya megandungi lemak dan juga kolestrol yang sangat rendah, yang mana ia membuatnya ideal untuk mereka yang prihatan tentang kesihatan diri

Apa pun yang kita ambil jgn berlebih lebihan...ternyata DAGING KAMBING lebih baik
dari DAGING LEMBUUUUUUU

Mesti tanya naper takde muka aku...sbb photograper aku sibuk dgn kambingnyer huhu

Psst: Entry lepas ni lagi panasssss...tungggu!!!!!


20 comments:

A D I A said...

i pun tak makan kambing, in fact satu umah tak makan. kat umah tak penah masuk kambing hehe. tapi dah kawin ni PIL masak kambing, terpaksa i reject. takleh masuk tekak la.

NeenaAnuar said...

I lovess kambing! sedap daging dia tau.. manis! soal bau tuu depends jugak dear... sometimes kalau org pandai masak... tak berbau sangat tau...

baru berangan nak tengok you posing2 kat situ... last2 nan adooo.. hehehe.. layan betol Mr. Y makan yerr... :D

fikaryna said...

ryna pun x suka kambing..bau dia ada lagi walau da masak..dan sebenarnya..lembu jugak ryna x minat..huhu..

suka? ayam..ayam..ayam..hehe..

Rinna said...

Hmm..mmg kambing..lagi baik dari lembu..tapi tu laa fakta dulu2 kata makan kambing leh naikkan lagi darah..

Sama laa tak berapa suka makan kambing sebab baunya..tuh.. tapi my hubby suka makan daging kambing.. :)

Softtouch [Hanim] said...

sy bolehlah mkn kambing tp bukan fav sy...ayam goreng mamak mmg sedap..rempah dia buat terangkat tu...laparlah plak ni..:)

☆ lieya latif ☆ said...

alamak sis, rugi ar....kamben sedap woooo hehehehehe...lieya mmg hantu kambing...kalo pi mkn nasi arab ke beriani ke mmg kambing laa lieya pilih....yumm yummm....tapi tu laa, lieya tak leh mkn byk2....sebab lepas mkn sure menangkapkat kepale...sakit....so mmg kene standby panadol heheheheeh

tapi lieya perasan, kebanyakan lelaki mmg hantu kambing...pompuan lak, ade yg suke ade yg tak.....

Mr feckry said...

kambing kolestrol tinggi le

atty's said...

kty pun tak makan kambing..
tp along suka giler..kambing..mbekk..mbekkk..

Azmiezas said...

akak baru pi sana ari ahad ari tu n lagi satu akak pun sama tak makan kambeng..buchukk..

rasp said...

i tak gemar makan kambing...
tapi leh le jamah kalo nak....

ratusiput said...

tapi apasal ramai yg kaitkan...sape ade drh tggi tak bagus makan kambing sbb nanti darag naik...betul ke salah statement tu??

ikiqzana said...

sedappp.. mkn daging kambing ni.. mkn mesti nk lg.. hihihi

makdara TERDIVA said...

aku suka kambing tp yg panggang2 jer..yg berkuah2 tu kureng lerr..

tp aku suka VADE & kuih goreng yg dorang buat tu..taktaulah ape name die..

mahira oya said...

i x makan kambing..risau sbnrnya..
org kata if x thn nnt pening la..
so elak siap2...
kalu termakan kire nasib la..x perasan..

black_mel said...

penah pg jgk kayu tp kat penang....harga mahal sikit dari yang lain...

ieda said...

den punn x leh makan kambing .. x leh gi .. tapi panas tetap panas .. ingat layie kalau ayah den makan sure naik darah .. herghhh

waaa banyak2 makanan tuu beb .. paling x tahan vade .. huwaaaaa nieh yg nak gi beli nieh .. nak2 yg mamak buat tuuu perghhhh :))

el said...

perghhhh mmg high taste Mr. Y mkn kambing tu..hehehe
tp awat xde pic dia pung Posh :)

Mimy Hamid said...

aku suka kambing ..sedapp ooppsss daging...eheh tp jangan badan bau kambing sudah..mbekkkkkkkkkk

PuRpLeLiCiOUs LoVe said...

aku pun xmakan kambing..ntah la..napa nyek xmakan..tapi en shukri penah menipu suapkan aku daging kambing...dia cakap lembu..hampeh btoi..hehehehe

ALoNa Cintamaniszlite said...

Akak tak reti ler nak makan daging kambing. Tgk somi makan...sedap je nampak terutama kambing masak kormak..hehe..

Kalo beger kambing..tak penah ler try lg. Sbb susah nak jumpa org jual beger kambing..hehe