Klik Jangan Tak Klik

Wednesday, July 20, 2011

Durian Fiesta

Hari ni nak cerita
demam durianlaaa
musim durian kan dah mai balik

So aku pun apalagi sejak baik dari
"sakit" ni mulala jugak melayan selera
tingin nak makan derian

Durian biasa takmo
mau musang king
tu pun mula2 tak taula nak kena tipu ker
atau penjual durian
tu tak sengaja tak reti nak bezakan
D24 dengan Musang King

Walaupun me & Mr Y bukanler pakar derian
tapi dari segi rasa dan bentuk dah tau
confirm ni bukan musang king
apalagi Mr Y pun bersuaralaa
aku malas nak komplen

amik ko mengelabah acik tu tukar yang baru...
(tak baek meniaga menipu tak berkat duit tu!!!)

Ni baru betul2 musang king
tengok bijinya kecik jer
sedap lemak berkrim
mmg puas hati walaupun rega dia mahal sikit...

Tapi durian ni bukan leh makan bnyk sangat pun
"menggemukkan"
sekali sekala layan oklaaa

lagi satu Mr Y kalau nak makan dia tak suka bwk balik takut kena tipu
suka bukak & makan kat situ depan tauke
kalau tak elok or busuk buleh jer tukar on the spot..

Lenguh tangan ni nak menaip...cam rasa phening2 lalat pun ada...
nanti story derma darah citer kemudian yer


Psst: Badan tgh lemah ni baru jer balik derma darah bukan derma daraaaa yer....opis buat

22 comments:

Rinna said...

Sedapnyaa tgk musang king..tuh..nyum2.. :)

rasp said...

yummeh! sib baik makan situ kan..
kalo dah bawa balik, mesti gerammm je kena tipu....

A D I A said...

Posh lama menghilang! Welcome back. I pun x suka beli durian bawak balik. Makannya suka.

makdara TERdiva said...

orang lain tayang buah derian
kita cuma leh tayang pokok derian jerr..tsk! tsk!

s.y.a.r.q said...

duriannnn.....musim ni belum lagi rasa mkn durian. Tak menahan tengok isi yg kuning tu...sedapppnye =p~

Kamil ace said...

sedapnya durian..

ieda said...

aloor beb .. winduuu lahhhh
kemanakah mu menghilang ... :))
adehhhh memang tengah musim nie .. panas .. panas ... :))

ALoNa CintamaniszLite said...

duyan..mm..dpt yg sedap mmg rasa berbaloi beli...

♥.::cintabunga™blogspot::.♥ said...

Alhamdulillah... atas sokongan rakan blogger, cintabungablogspot is BACK to normal! Jom skodeng gambar untuk lepaskan rindu, heheheh :)

Softtouch [Hanim] said...

xbaik tau pcik tu menipu...musang king mmg terbaik!

Bitt (double IS) said...

owh cenggitu musang king...

el said...

ritu el dah pulun doyan
alamak pasni xboleh dah
sbb yg seksa bby alana lah
sbb diakan minum susu gantung
asik meragam je smggu tu pas el mkn doyan huhuhuhu...

-oP_ida- said...

owh doyannnnn......memang besh...
tp kali ni pregy lansungg takleh bau doyan.....rasa mcm mana ntah...

NUNU EERA said...

durian2 is my feberet.. tpi my Mr xske.. so jgn harap nk dpt ajk die g durian buffet.. huhu..

miss3808 said...

sedapnyer durian.. talan air liuar aih.. ^^

qellissa said...

Sedapnya durian.. i selalu mkn durian kat SS2 tu beb.Ok lah rega dia..Musang king ni mahal gak kan..

ikiqzana said...

x pernah makan durian musang king.. sedap ekk.. bole cuba ni.

MataHati @ MH said...

stop stop!! jgn mkn bebanyak sgt. kasi kat saya sebijik 2..ekekkee

suka mkn isi durian tapi x tahan dgn bau durian...

Mimy Hamid said...

arghhhhhhhhhhhhhh blog ko pun ada durian...sedihh huwaaaaaaaaa

mummysyafie said...

tak penah lagi rasa musang king..tapi orang kater sedap n mahal kan?

lama tak jenguk sini.. :)

say to easy=) said...

sedapnye:)

Amy Syaquena said...

sodapnya la...