Klik Jangan Tak Klik

Tuesday, April 6, 2010

Hati hati ketika Shopping

Nak duit mcm "nuffnang" silala klik2 CATCHEYE
Korang thanks sbb still sudi klik2 my nuffnang

&

myl88k

BERHATI HATI ketika bershopping
di WATSON

Ini adalah kisah benar2 berlaku
sebelum ianya terjadi kepada diri anda
sendiri, keluarga ataupun kawan2 anda

Memang lak semua org dok kata tak yah ler ambil apa2 tindakan
bende dah berlaku
tapi sampai bila kita sebagai pengguna
nak diperkotak katikkan sebegini
mintak maaf semua kasik settle

bukan setakat kes macam ni bila scanner dia berbunyi tak tentu pasal
dan tak psl2 pulak dituduh "mencuri"
takkan nak aku buat deek jer
kes penipuan harga juga turut berlaku
that's why mesti mau check receipt
betul tak diskaun yg depa bagi
dgn promo
kalu setakat dua sen maybe tak perlu kisah
tapi beza sampai RM3 - RM4
kalu dah ramai yg tak peduli
bayangkan betapa bnyk untung yg mereka dapat
alasan yg selalu depa kasik kat aku yelah lupa nak tukar
harga...logik ka

kecuali ada yg tak jenis tak kisah
terpulang pada diri masing2
for me aku tak leh dok diam kalu bende yg tak adil
cam gini

Mungkin juga korang ada pengalaman sendiri
tertipu disbbkan harga ataupun
service kita boleh share
aku pun masih mencari pihak2 tertentu berkaitan dgn aduan aku ni

oklah aku ada kerja..boss aku tgh "menggila"
nanti aku akan update lagi yer

Ini adalah jawapan dari pihak Watson
Terima kasih atas email anda pada 5/4/2010.

Terlebih dahulu, kami memohon maaf diatas segala-gala yang berlaku kepada anda.

Untuk maklumat anda, kami telah memaklumkan kes ini kepada Store Manager cawangan Times Square dan mengambil tindakan yang berpatutan.

Akhir sekali, kami memohon maaf sekali lagi dan akan balas balik di atas apa yang Store Manager akan mengambil tindakan.

Terima kasih.

'Focus & Discipline'

Best Regards,

Jolene Tan

Customer Service Officer

Watson's Personal Care Stores Sdn Bhd

A Division of A. S. Watson Group

(HK) Limited

Tel: (603) 21432386

Dir: (603) 21477181

Fax: (603) 21432399

Email:jolenetan@watsons.com.my

Psst: Akan aku update dari semasa kesemasa tentang kes ni...supaya bila pengguna lain terkena you all tau bagaimana untuk mengambil tindakan.

21 comments:

sisdee said...

alamak i jarang cek betul2 le resit dari watson :(

kena cek le bukan watson jek tp guardian or mana2 le kena cek kan :(

mama tisya said...

kita slalu check harga yg promo and time scan tu..kdg2 tk btul..so kita akan tnye..sebab customers always right...pernh terkena kt giant/tesco bli milo..tulis rege lain tp scan lain even beza tk byk tp ku tetap nk komplen supaya pihak mereka tahu kesilapan jgn amik mudah..kalo rmi yg tk amik kisah depa untung gtu je la...

kt jusco pn my inlaw pernh terkena time bli ikan yg kt supermarket tu ckp ada 50% siap ada sticker tp bila scan tk ikut pn rege tu..isk2...sbr je la

smlm ada nmpk sorg ni kuar dr watson scan tu berbunyi so die kena check..mmg nanti org ingt kita curi plak kn

Chik chuMeLL said...

alamak sis..chik mmg jarang sgt2 check resit..tq share this info ni..kalu tak mmg xtau..huhuu

moral of the story: perkara remeh pun kena amik tau kan..=)

NeenaAnuar said...

wahhh!! ingatkan I sorang jerk yg jenis camgini.. tak sangka you pun sama!! banyak betol persamaan antara kite lah beb! heheeh..

I dah banyak kali terkene ngan watson nie! tapi still gak gie shopping kat itu... hehehe... sbb if compared price antara watson & guardian.. memang watson nyer harga lebih rendah sikit lah... tapi harga yg rendah tu sometimes just tuk mengaburi mata org ramai! Pasai tu I tak kasik chan.. ko bubuh harga tu.. ko mesti bagi aku harga tu! memang penah gak I dpt reason diaorg kata.. harga tak tukar lagi lah.. harga lama lah.. but I don't care! I still mintak harga yg diaorg published kan tu!

Setiap kali I gie shopping kat watson memang I akan tengok harga yg diaorg bubuh kat tempat barang tu.. and then waktu diaorg punch I mintak diaorg sebutkan kat I apa harga yg dipunch! then to double confirm I akan check kat resit before i'm leaving the store!

I penah sound store manager KLCC & Ampang POint! menggelabar badak gak lah diaorg.. ade plak yg staff kurang hajar cam tak puas hati biler I check harga! tapi I pedulik apa... kite costomer mesti tau hak kite kann.. takkan nak biak depa sesuka hati nak permain-main kan kite jerk!

adie said...

jarang ke watson sebab seme barang yg dijual diwatson ada di guardian.hehe

Ida Sazarina said...

mmg pon sis... i dah kena byk kali kt watson...pkai tag jew harga..sdangkn promo lain.

Azmiezas said...

Bagus la u..akak tabik spring ngan tindakan awak..

entah2 akak pun dah terkena banyak kali tapi x perasan...kan??..

Mimy Hamid said...

bagus gak ko alert...tau jela time bayor tu...men bayor je la...kata computerized kann...ingat betul la sumer...aku balik umah baru lah terhegeh nak checkk

Dee said...

napa posh..terkena apa sebenarnya? bagus gak bila kita ambil tindakan supaya org lain x terkena sama..

qellissa said...

Hi Posh?Qellissa penah kena kat Ellianto masa tu kul 9.15pm depa x mo bg resit pasal dia kata cashier da tutup..wtf??klu cashier da tutup asal kedai ko x tutup lg???tul x?tp Lissa li jugak brg tu.dia kira pakai kalkulator je.pastu x bg resit yg original kedai tu,yelah klu cashier ko da tutup mesti ko bg resit kedai yg tulis tangan kan kan kan..makna nya ape tu??dak c2 merembat wit kita?kita kira bersubahat kasi dia rembat wit kita?hmmmm..g repot kat elianto bg emel sampai skrg takde respons..barang pon da abis guna..ngeeee..=)

yanamib said...

sis u r da best la sis! sy mmg suka org cam sis, always tegakkan kebenaran..ewah..ayt cam ala2 patriotik..haha..

neway, thanks 4 sharing this info..sy lom tgk lg kes cemni, but at least nk gak amek tahu kn..so pasni kena extra alert and extra careful bila shopping...rugi kn kita ssh payah keje cr duet tp abes cemtu je..kdg2 nmpk sket, tp kalu slalu mmg leh sengkek gak tiap bln..ish3 (-_-")

attyfir said...

kty pun mmg selalu cek..sbb seblom bayau masa pilih brg..otak dah calculate..brp ..harga..lepas tu amik brg ni brp lak .tetiba bayau mahal ..mmg hangin..

NuNu EeRa said...

xpenah cek plk.. careless kan??

ratusiput said...

em aku tak pnh kena lak lgi...ko dh ckp ni...pasni aku kena hati2 la skit takut kat jbnye pun cmtu.takbleh jd dorang ni...

Normi Ali said...

pernah kene skali kat giant, alarm tiba2 bunyi bila nak kuar...punya la bnyk mata memandang.....selamba jer guard tu ckp kat caisher.. " woiii....lain kali tlg jgn lupa tanggalkan "menatang" ni, ko ingat aku x de keje lain yer, asyik kejar org jer"...he..he..he. Punya la kuat guard tu cakap, merah padam muka caisher tu....nasib baik guard tu baik, tlg saya marahkan caisher tu...

::PoRcUpiNe:: said...

i pnah kene jgk kes yg bunyi censored tu tp kat butik guess...

Malu ye muke i Tuhan je lah yg tau..

Da la kat Midvalley plak tuh...

Pasni arap seluruh store2 di Malaysia ni amik berat tentang mende2 ni...

etomyam said...

dah banyak kes rupanya, deme tu tak ada quality control ke? kalau ramai pelanggan merungut mau tutup kedai tu

Pepel BoNda AmaNi said...

btoi tue beb..klu dekat price tag dah tertera harga tue..tiba2 kang scan harga more than that..memang merasa la keceluparan mulut aku...tapi aku lum penah kena la kat watson..sebabnya aku pun jarang sangat soping kat watson...

Unknown said...

adoi yang...
aku ni lg jenis careless...

tp slalu tgk gak resit tuh..
stakat ni yg promo dgn resit...

ok laaa...
pasni kna berhati2 lah.

Lady of Leisure said...

lepas ni kene check resit la kan.. i slalu tul sambil lewa hal2 gini2... jarang nak check resit balik terus buang jer...

ALoNa CintamaniszLite said...

hehe..mmg hobi akak..lepas aje membuat pembayaran..akak akan belek2 resit tu terutama di Tesco sbb beli barang byk. Somi akak pun dh tau..kalo cashier tu bg resit kat dia..dia terus bg akak check, hehe..

Tp scanner berbunyi seolah2 kita mencurik tu..lom ada pengalaman lg ler.

Bagus posh..kongsikan ngan kawan2..