Klik Jangan Tak Klik

Monday, October 12, 2009

Citer POPOSH pulaklah

Saja jer nak update citer weekend ni...mesti ramai MC hari nikan...sbb terlebey "OPEN HAUS"...betulkan ada yg sampai lima biji omah tu...hehe..jenuh "perut" jadi "caca marba" ...yelah mcm2 jenis hidangan yg ada...haruslah ada yg tak tahan perut.... "cirit birit" kan...aku pun ada ati nak MC gak...tapi kenangkan ada new mgmt.....kensel..huhuhu..sbb malam tadi jenuh sakit perut kaw2......ni mesti bahana "nasi kerabu"...

Aku pun ada story pasal "OPEN HAUS" tapi tgh editing dulu...so sementara citer "PANAS" aku korang ler citer ....Mr Poposh dulu...bukan apa ntry seterusnyer harus ler melambak2 muko den...jgn korang nyampah sudah...hehe

Kali ni sajer jer nak citer pasal "poposh" yang aku baru jer lepas mandikan & "grooming"...dia mmg cukup takut dgr perkataan "MANDI" baru pegang towel ...tuceng pun pandaikan ....he can understand what I said....apa lagi nampak towel harusler menyorok kat mana2 pot...kunun2 nanti aku tak leh cari...jaga ko dapat siap rendam dalam baldi...hehe

Saat berdebo2 nak "dimandikan"......

Poposh ni ngada terlebih kalu nak mandi harus nak "warm water"..kalu sejuk nanti dia meraung...sampai satu kampung leh dengar...kunun2 aku dera dia...

Kuku kena potong yer darling...sat lagi nak2 raya time ni...takut budak2 ker org tua ker gurau lebih2 dia "tercakar" tak ker niaya....dia ni nyer kuku kalu tak potong mcm kuku hantu...walaupun Abah tak kasik potong sbb nanti cam "fonden" aku terpaksalah potong...ala kalu tak potong pun dia mmg ya aaw pun..hehe..marah kalu aku potong...tapi so far track record dia tak pernah lagi ler mencakar org....

hati senang sebab dah mandi.....


Tengok dah wangi2...gedix2 nak tido dgn aku....pagi2 sibuk kejutkan tuan puan dia bangun "solat subuh".....my alarm clock....selagi aku tak bangun selagi tulah dia akan bobom dekat aku...hehe
Dia tau gak waktu tu dia akan dapat his breakfast...makan jer taunyer


kalu aku "solat" pun dia mesti mai dok kat sebelah....pandai tak ngacau...tengok ajer...mana aku p dia mesti tergedix2 dtg kat aku....
Kekadang Mr Y bising...dia takut poposh kacau aku solat....tapi poposh tau dia tak leh mai dekat...dia cuma nak tengok muka aku jer...hehe
Poposh paham lepas aku habis solat baru dia mai dtg dekat....mintak dibelai...ngada2 aku lempang kang....manja bebenor...hehe

Psst: Klah chow dulu back to work...monday blues...nyampah tul...korang kalu suker nengok POPOSH..kelik2 ler iklan aku yer...hehe

30 comments:

Delimasari said...

kte pun minat kucing tp hubby xmau dia geli ngan meowwww ni

Lady of Leisure said...

lahai comel la poposh ni.. aku nak pinjam sat boleh tak.. nak bawak poposh jumpa arri.. camno ek kalau bebudak ni jumpa.. arri ngan poposh mesti cam cofuse sbb depa ni mcm sama jer kan.. hehehehe...
handsome lah poposh ni, baik lak tu, leh la aku wat menantu..
kita berbesan ya..
nanti aku kenen poposh kat molly.. hehehe...

rasp said...

bijak tul poposh ek sis...
pandai u didik :)

Mimy Hamid said...

mak suka entry ada poposh..isk tak tau nak cakp la...aku suka bangat poposh ko ni..so clever boyyyyyyyy

ieda said...

uik pandai mu ajar poposh .. ermm bagus2 cayuk2 .. hehhe hermm binatang pun leh ikut dan paham kalau kita ajar dgn kasih sayang ..

inikan pula yg namanya manusia .. antara ego dan egois sahaja kann ..

ish aper yg aku bebel nieh .. mu paham dokkk ... ecehhh

Softtouch [Hanim] said...

comelnya poposh ni..muka dia manja tgk..geram...mcm bb yer mandi pun nk warm water...geram tau

ALoNa CintamaniszLite said...

Si manja poposh ni..bukan main lagi menelentang. Tu soh tuan dia main ngan dia ler tu, hehe..

Baguih bela kucing ni..ada rezeki kita kalo beli kucing ni kan, hehe..

Unknown said...

poposh mmg ni pandaila..tp mmg kucing yg kita bela mmg baik kelakuan nya dan yg penting shy shy miow miow..ngade2

JENAB AND JANE said...

yeayyy...entry poposh!suke suke!
tgksis cite pasal poposh rase sayu plak trigt kucing2 den.=(

emak said...

mnt kucing tp alergic..syg2..hehe

Unknown said...

Delimasari~so kiut adalak lelaki tak suker tuceng..hihi

Unknown said...

LOL~buleh kita tukar suker sama suker bley...kasi arry sama aku....hehe

mesti kelakar cam tngk cermin la kot...yg beza cuma ekor arry tebal..hehe

hensem tapi ya aaw aww ler...

bule2 tapi takde baby ler...poposh dah sunat...hehe

molly nak ker...si poposh bukan ORI...hehe

Unknown said...

rasp~Di ammg very the clever....pandai jadi tuceng mummy bulehla..hehe

Cikgu Yus said...

tang "alarm clock" tu aku setuju sesgt. tucen aku pun mcm tu..kalu aku wat dek, abis sume kaki tgn aku digeget2..

Unknown said...

MimyHamid~Hang tak suker aku ker...huahua..beze cuma dia tambah PO...and aku POSh...apa kurengnyer aku...hehe

Unknown said...

ieda~bahasa binatang pun aku paham..inikan hang..hehe

Anonymous said...

kalo aku nak manja2 dgn ko mcm tu, leh tak???? wakaka...gurau jek.. geram tgok poposh tu, rasa nak cubit idung dia...mana ko dpt dia ha?

sueanne said...

cute gile la poposh tue..eiii geramnyeeeeee...rase macam nak cubit2 jee die tuee..:p

Azmiezas said...

Tengok Poposh tringat Boboy ..kucing kita dulu, macam tu la manjanya..n tapi...sayangnya..dia dah mati..uwwaa..

HaSue said...

Tak pernah kite potong kuku kucen..maklum laa sis,kucen kite kucen kmpung,suka tgkap tikus..hehe.

err,agak2 sapa lg manja nih..poposh ke mr Y?hihih...gurau jek :P

nita said...

beb..

gebu tul laa poposh kamu ni..

eeee!

rasa nak berguling2 laks ngan dia..

pinjam sat blehh..

musti tak leh kan..

hehe!

jebat_durhaka said...

poposh tu ikut tuan dia jugak, manja n sopan gitu waakakakakk

Dee said...

dee pun geli ngan miau..kihkihkih..

Unknown said...

Hanim~Dia mcm2 muka dia ada...ngada2 jer tu...kalu mandi ayak sejuk kang dia meraung bising..hehe

Unknown said...

Cintamanisz~ngada2 jer tu....rasa cam nak picit2...hehe

betul2 allah murahkan rezeki pada sesapa yg berbuat baik pada binatang kan...hehe

Unknown said...

syahadah~Poposh naughty mmg kene belasah punyer...hehe

Unknown said...

Nona~ O peminat poposh gak....hehe

Unknown said...

EnAzizan~ allergic ler pulok...rugi2...hehe

Kaseh said...

besh tgk kegebuan si poposh ni.. aku pun nak bg kucing aku gemuk so sedap dipeluk macam poposh.. manja gitu kans...

Unknown said...

Kaseh~posh pun suker kalu dipeluk....hehe...mmg manja giler dia ni...hehe