Klik Jangan Tak Klik

Monday, September 19, 2011

Tolong baca ~ Terutama wanita!!!!

Peringatan kepada semua !!!!!!!!!!!

Terutama wanita

Sebab lelaki siapa lak nak merogolkan!!!

Ini adalah sangat menakutkan, serupa dengan kes Ms Canny Ong.

Pada suatu hari, terdapat seorang wanita yang berhenti di stesen minyak untuk mengisi minyak. Setelah selesai memenuhkan tangki minyak selepas membayar menggunakan kad kredit di pam dan ingin meninggalkan stesen tersebut, atendan di dalam kedai lantas bercakap menerusi speaker dan memberitahu sesuatu yang berlaku dengan kad itu dan meminta wanita itu masuk ke dalam untuk membayar tunai.

Wanita itu keliru kerana dia telah selesai mengisi minyak dan pembayaran menggunakan kad kredit telah diluluskan. Dia menunjukkan isyarat tangan kepada atendan tersebut dan bersiap sedia untuk meninggalkan tetapi atendan tersebut sekali lagi menggesa wanita tersebut masuk ke dalam kaunter kedai untuk membayar tunai.

Dengan perasaan sedikit marah, wanita itu terus masuk ke dalam kedai dan mempertikaikan tindakan petugas tersebut dan menuduh dia menipu. Atendan tersebut memberitahu supaya wanita itu bertenang dan mendengar dengan teliti

Atendan memberitahu ketika wanita tersebut sedang mengisi minyak, dia telah melihat seorang lelaki telah masuk ke dlm kereta dan bersembunyi dikerusi belakang . Dengan segera beliau telah menghubungi pihak polis. Wanita tersebut terus menjadi takut dan segera melihat pintu keretanya terbuka dan lelaki itu telah menyusup keluar dan meninggalkan kereta itu dengan tergesa-gesa.

Kes baru-baru ini didapati mempunyai kaitan dengan ujian untuk permulaan geng jenayah terbaru dimana memerlukan seseorang untuk membawa balik bahagian badan seorang wanita ..

Salah satu cara yang mereka lakukan adalah dengan merangkak perlahan-lahan dan menyusup masuk ke dalam kereta wanita manakala sasaran utamanya adalah stesen minyak atau di kedai runcit pada waktu malam. Kemudian, mereka akan potong kaki / buku lali mangsa menculik mereka dan kemudiannya membunuh dan mencerai-beraikan mereka.

Kaedah lain adalah dengan memaksa wanita itu masuk ke dalam kereta kemudian menculik mereka,

Sila sebarkan ini kepada wanita lain, orang muda dan tua.

Pertama, wanita seharusnya lebih berhati-hati apabila ingin masuk ke dalam kereta pada waktu malam.

Kedua, Jangan letakkan kereta di tempat sunyi atau terpencil semata-mata ingin mendapatkan tempat letak kereta percuma!

Ketiga, Jika boleh, elakkan memandu seorang diri pada waktu malam!

Ini adalah situasi sebenar! Penculikan! Pembunuhan! Putus dan anggota badan dicerai-ceraikan! Ini semua berlaku di Malaysia !

Jadikan amalan :

1. Pastikan kereta berkunci setiap masa walaupun anda meninggalkan kereta sebentar.

2. Periksa sekeliling kereta sebelum masuk ke dalam kereta.

3. Sentiasa peka terhadap sebarang tanda-tanda pelik dari persekitaran anda dan individu lain di dalam sekitar umum, terutama pada waktu malam

Psst: Belum nak update lagi..kepenatan masih terasa dek kenduri last weekend...





11 comments:

LydSunshine said...

Menakotkan... huuuu...

lieyalatif said...

ishhh mmg takut sis....kene berhati2 lepas ni....kdg2 bende yg kite leka sikit tu menyebab kan kecuaian...mudahan kite terhindar laa dari perkara tak elok cenggini....

ieda said...

ada jugak beb , dpt email mcm nie .. kes kat stesen minyak tuu menakutkan betul .. kdg2 tuu nak tinggalkan anak2 dlm kereta punn , kena hati2 .. tgk keadaan stesen tuu kalau ramai ok .. kalau lenggang x berani klahh

Dee said...

makin hari makin tak selamat kan..

Joy said...

takutnye..sib baik pam attendance tu prihatin n bijak!!

Mimy Hamid said...

uuu takut nya.......bahaya la skrang macam macam

makdara TERdiva said...

dunia skrg dah tak selamat, khususnya negara kita malaysia
sana sini selalu keluar cerita2 jenayah yg membabitkan wanita.
so, siapa lagi yg nak jaga keselamatan kita kalau bukan diri kita sendiri..

syanasaid said...

takut la kalo jd gitu
skrg ni mmg rse sgt2 xselamat
nk pi mana pn cuak2 jek

Hanis Azla said...

menakutkan.. mmg kena extra carefull skrg ni.. Semoga Allah selalu melindungi kita semua..

el said...

takutlahhhh
mmg betul tu kena alert di mn2
kwn2 semua beware ye...
ngeri lah..then teringat lak kt anak2 huhuhu

Bitt (double IS) said...

pernahbaca...tapi memang scary la skang nehhh...hope kita semua dilindungi...