Klik Jangan Tak Klik

Thursday, October 28, 2010

Dia obese salah aku ker

Ini bukan kelakar tapi citer sedih yer sebab
Mr Poposh sakit balikla
tapi aku sedang berusaha sedaya upaya nak merawat dia

Kan hari tu dia sakit
aku ingat dah recover completely
(happy giler rasa cam mau buat party)
sekali stop jer ubat lebih kurang seminggu Mr Poposh buat hal
alamek dia dah puluh kali pi toilet aka cat litter
macam tak lepas ajer....ni petanda tak baik ni

Pastu risau maybe cause Mr Poposh jadi
camtu sebab air tak cukup bersih
ker apa ker...tapi aku mmg tak kasik air paip
walaupun dia suka merengek mintak air paip kat Mr Y

aku kasik dia either air masak or air tapis
So beli la yang ni...sebab tak nak air tercemarkan
bagus gak tempat air ni kalau tinggalkan lama
bekalan air bersih sentiasa ada...
la ni aku cukup perati pemakanan...minum or monitor dia pi toilet
bekas ni ada untuk makanan jugak tapi aku tak beli
sebab dah ada tapi brand lain la....

back to the title....semua dok tanya bg Mr Poposh makan apa
sampai jadi besar lagu ni
padahal umur kecik lagi this year bulan 5 ari tu baru
masuk 3rd year
(baby lagi okey walaupun badan mak aiii)
memang ler aku dok kasik makan baek punya
tengok badan ler...aku kasik premium food
sebab mmg tak kasik langsung friskies or whiskas
sebab base on review pun kata pemakanan ni tak baguskan
boleh rosakkan buah pinggang yer
(tak caya tanya VET)

besau tak besau....aku nak ngangkat pun dah tak larat...
10kg nyah!!!!...mummy tak larat daaah
lepas pose ni pun cepat2 aku letak dia balik mengah sat
nampak sangat tak fit...

kucing besar tu pun tak larat nak dukung
wah!wah! meh terai dukung Mr Poposh kalau tak semput aku tabik springlaaa
tapi bila la ni dia tak sihat semua salahkan aku seolah2 aku tak jaga pemakanan dia
sampai menyebabkan Mr Poposh obesiti
padahal makanan dia mmg bercatu
dua kali sehari jer tau
& satu scoop ajer itupun kekadang tak habis
aku ingat kucing lain lagi heaven la
letak food bnyk2...tp takde effect apa2 pun...

takperla mungkin ada hikmah sebab aku dpt bnyk experience penjagaan kucing yang betul
walaupun aku risau jer if anything happen to Mr Poposh
asal balik rumah jer kalau dia tak menyahut
meow meow mula la aku risau
asal dgr jer sore dia sambut kitaorg
fuhhh lega
Hari ni mood tak berapa baik check pagi ni kencing dia macam berdarah

Psst: Entahla aku dah cuba yang terbaik nak jaga Mr Poposh...tapi kalau dia nak sakit aku pun takkan duduk diam usaha gak nak kasik dia sihat...I'll do anything for him...

27 comments:

Dee said...

kita usaha kan posh..agar dia sihat..

moga poposh cpt sembuhlah ye..

Z.u.r.a and I.w.a.n said...

bsrnya kucin Mr poposh....alahai bw gi klinik le..

AngahSayang2314 said...

la ciannyer... apa kata gi bawa klinik mana tahu ok ke

Durrani Zamri said...

ouh besau nya..
hehe~ mesti best jadi bantal peluk waktu tido..hehe

**baru tahu dry food tu boleh sbb kan sakit buah pinggang...alamak...

n4dh!3r4 said...

besarnye kucing posh.. mcm garfield! hahaha..

p/s: cr shoutbox xde.. komen kat sini je la yer..hehe

izyansyazwani said...

nak jugak kucing gebu macam niii :D

rasp said...

mmg dia bam bam sis...chomei...
iyelah sis, kalo dah bela dari kecik mesti sayang sgt kan...
sapa tak risau kalo yg tersayang sakit...
hopefully nothing serious la sis...

-anidaothman- said...

tudia besaqnyaa POPOSH......gebu-gebu..BAGUIHLAA tuan POPOSH nieh...jaga dia dengan baik skali...

honey amour said...

dear..i tag u..tgk kat blog i ye :)

BAYU HEBAT SDN. BHD said...

semangat nye mr.poposh..harap semua akan ok..

Softtouch [Hanim] said...

ala sis jgnlah salahkan diri kalu poposh xsihat..ni smeua kehendakNYA. mmg sy tau sis jga dia elok sgt..jgn rsau ok poposh xde yg serius tu..sis bertenang ok...

Rinna said...

Kesian plak..dengar mr poposh sakit..balik..

Hmm..iye la..dah jaga baik dah bagi makanan yang baik..tapi nak sakit..jugak..kan.. pergi laa wat further medical check-up..kut² ada masalah lain..

Harap Mr Poposh cepat sembuh...

TopsyTurvyMum said...

10kg??? sama berat Hamzahh!
semoga cepat sembuh poposh!

aku pernah gak meroyan kucing aku sakit dulu..siap hantar hospital KL dari Raub tuuu..tapi dia tak baik jugak:(

Kak Amy said...

besarnya kucing, amy x suke kucing tapi sian lak dia sakit bawa la gi klink...

Ciklinn said...

alololololo tambun ha poposh... semoga kucin tu cepat sembuh...

sue/allya/zalya said...

alohhh comeynye meow neh...

Buletin Bawang said...

comey la kucin tu.. huhu.. best wat bantal tido.. hihi

Unknown said...

Salam perkenalan..
Cute nye dia..
Hope cepat sihat..

mr.curly said...

mak ai!!! beso nye garfield..nk wat curl x blu nye??..hehe

ratusiput said...

alalala ciannye mr poposh kan....takpe beb ko buat yg terbaik utk dia k...jgn putus asa!~

Anonymous said...

untung poposh dpt tuan yg prihatin macam ni.. :D

Mimy Hamid said...

gemuk la sedap peluk kann..tu dia besar badan...aku lak geram..takpe posh ..ko mmg tuan yang penyayang...so far aku tgk sgt menjaga dia..

Anis Azalea said...

3 thn 10kg? mak aiii..mcm nak angkat beras...yg 5 kg pun mcm mengah gak..hehehehe...
comel dan gebu..u jaga kucing baik2 dia doakan u tau..
kan Rasulullah sukakan kucing..

NeenaAnuar said...

uishh.. leh tahan tahap ketinggian si poposh nie yer.. harap2 dia makin sihat lah nanti..

pstt.. suke tengok outfit you! cunn! :D

DaZzlingLilLy said...

premium food tu apa yer?...i ni selalu bg my cat makan friskies jer..sian diorang..kang sakit buah pinggang plak

NUNU EERA said...

mak ai.. brtnye poposh ni.. mau kebas tgn mgangkatnye..

mummysyafie said...

best la tempat air mr poposh ni