Klik Jangan Tak Klik

Thursday, July 29, 2010

Kalu pasang siap camni ler rupanyer

Sedihler pulak entry aku kali nikan
sbb mmg dah tak sempat nak pi anto tailor
tailor pun mesti kata kirim salam jelah yer...
maybe taun depan siaplah

lagipun aku sudah bohsan sama itu tailor
yang makin lama macam dah tak bess ajer
aku kata buat camni dia buat lain
so lepas ni ko tak merasa ler duit aku lagi yer
pastu aku ni dah ler regular customer bukan makin murah tp makin mahal
tauler ko dah tak main nak ambil upah utk penganten ajer
tapi bila org dah upah jahit ler betul
kata butik...huhu

Tapi aku sudah a new tailor
chinese area GOMBAK siapa tau...sila kasi tau
tapi lum jumpa lagi baru direkomen oleh my fren
sbb tengok gambo engagement dia kelasss u...sgt2 cantek
terletak jer kat body dia

kalu dah desperado sgt terpaksa ler aku pakai baju kebaya nyonya pasang siap ni
nak buat lagu mana

Ratu kebaya mau pose maut jab
tapi fitting cam kureng ajer tang body ok tapi tang bottom part cam besar ajer
padahal ni saiz 5...saiz M la kan susah tullah saiz camni

Sulaman mmg lawa kemas ajer

Amik ko terai pakai dgn long skirt..lucky black kaler
ala2 sedondon gitulaaa
tapi aku ada kain batik lepas jawa
kain bali pun ada
(mau tengok ka nanti aku ada masa aku pose naaa...dah 10 tahun tak tau muat ker dak)

tengok tang lengan lak spoil....tuler tak bessnyer kalu ready made
kalu jenis perfect body untung
cam aku ni kekadang
kain ler singkat
lengan lak terpanjang...
macam2laa...

takper NeenaAnuar rekomen
kat Ampang Park lawa2 harus aku pi terjah
kot korang ada idea mana lagi jual lawa & murah2
(nak qualiti tapi murah punyer buleh)
sori not online yer...aku dah bnyk kali tipah tertifu beli online ni

INI BRAND BRITISH INDIA
reger dia dlm RM200++
tapi kain p cari sendiri yer


Psst: Saja jer buat entry ni nak ajak Mr Y p soping baju raya...

26 comments:

yanamib said...

wah dah plan nk bli baju apa aa..hoho...sy xpk laghik...haha~ =p

Dee said...

kat carrefour wangsa maju pun byk pilihan..kt luar2 tuh..

Anonymous said...

aritu i pegi kat maju junction kat butik MINT tu mcm best jer..rege pun not bad..

aku pun x beli lg ni..sume main tunjuk2..huhu!

Pepel BoNda AmaNi said...

memang kalu beli ready made nie..susah nak jumpa yang ngam2 ngan badan kan..

ieda said...

uish cantik dah tuuu ... kena sgt ngan body muu beb .. heheh i loike :))

Rinna said...

Waa cun laa posh pakai kebaya.. baju tuh pun cantik gak.. :)

☆ lieya latif ☆ said...

cantik ar sis...okey gak pki kebaye nie....yg penting org yg pakai tu cantik...sarung ape pun sure malatops laaaa heheheeheh....

zAnNa@mAMaBaTriCE said...

salam...
sometimes tailor nie demand lebih sesangat.....nak2 time kita betul2 perlukan dia kan....
badan kecik senang ler kalau beli ready made...tp tulah...ready made nie sure tak perfect kat badan kan....lagi satu..tak leh nak sedondon ngan anak and hubby...hu hu hu

nasib ler i punya sumer dah selamat hantar ke tailor.....

Softtouch [Hanim] said...

tailor cina kat gombak?belah mana sis?

sy mmg xboleh beli ready made..xde size pastu ade je xkena..he he he

Mimy Hamid said...

untung ko badan kurus kan...beli ready made je..haihhh...beb ko gi try tgk pkns pun menarik baju2 nya..ada style

NenetPenne (NP) said...

British INdia punya brand...lawa tapi kadang2 mahal giler...tapi kadang2 ada gak tak lawa..

rasp said...

kat ampang park memang banyak sis...
tapi u nie body slim kira senang gak nak cari...
i nie body extra sana sini, susah nak cari ready made nye...
tapi tahun nie i tak tempah lagik..
rasanya mau kena beli ready made huhuhuhu....

SURIA AMANDA said...

hahahaha...ayat last sekali tu tetap mantop...apa pun mcm kak long Lisa ada ckp dia suka kat Semua House..Lisa pun x pernah terjah lagi..baru nak mencuba terjah..

attyfir said...

lawa sgt..masa slim dulu ..byk gak baju kebaya ..camni ..lor ni ..takleh nak sarung dah .

ratusiput said...

ready made siap mahal camtu pun tak perfect kan...

Azmiezas said...

Ye lah,..macam besar sikit ngan Posh..tapi bunga dia memang serius lawa..sangat..

Ain Zulaikha said...

tak pe masih cantik lagi.. hehe

nurayunni said...

beli yg da siap lgi cantik..

hamzah ian said...

cun2.. nice

Lady of Leisure said...

lawanya... tingin nak berkebaya tapi aku kene kuruskan badan lah skit hehe

NUNU EERA said...

nk bkebaya nyonya ke raya ni sis?? kt pkns sgt byk choice.. bru je terjah.. hehe..

mummysyafie said...

tangan baju macam besar kan. kalau dah suka amik je la posh..tapi kena cari kedai tok oter.

cik gold said...

kalau badan lawa..bila siap pon ok..hehe

el said...

ko pakai ape pun jadi posh body dah mantop gitu..aku kalo bab kebaya ni jgn lah..cam balut nangka je aku hakhakhakkk

Anis Azalea said...

kerawang dah lawa, tp tulah ready made tu yg problem ade jek yg terlebih terkurang.
kat ampg point ada butik nama alafan indah bykle kebaya2 ni Mezzanine Fl ok.
i dulu pernah tempah baju dgn chinese dok Gombak nama dia Eva,mmg dia buat kebaya best giler..kalau umah dia RM55 kalau kedai mahal la sikit..tp i pun sudah lupa rumah dia kat mane.
sorg lagi kak siti dia ni jahit baju kat nagoya kafu wangsa maju, kalau kat umah dia kat tmn melati.cantik gakkk...sebab dia anak murid Eva tu..hihi

NeenaAnuar said...

kalau u jumpa good tailor.. nak2 chinese tailor.. jgn lupa tuk sharing2 with me keh! :D

baju tu santekkk.. I suke jer ngan baju kebaya nyonya camgini...

kat ampang park tu pun ikut nasib tau dear.. sometimes leh dpt good collection.. and sometimes not.. so you kene survey2 gak lah.. :D