Klik Jangan Tak Klik

Monday, May 18, 2009

Konsert final AF7


This weekend takde citer apa2 ...cuma nak citer pasal konsert final AF7...walaupun aku tak berapa nak minat aku still nak bg komen pasal konsert finale ni...

HAFIZ -Konsert ni mmg tak brp bess...sepatutnyer depa dah final bg la kelainan sikit...betul gak cakap Adlin....cam tak happening ajer masa Hafiz mula2 nyanyi lagu baru anuar zain ..tak happening langsung...aku ingat dia pun penat kot sbb layan karenah DIN BERAMBOI masa tu...so biler nyanyi & dance at the same time...mula la sempot...tapi dlm hati aku tetap nak mamat rambut kembang ni MENANG...becoz dia mmg layak...sbb konsisten from beginning...tapi masih tak leh lawan jore STACY...minah ni mmg meletop...lagu kedua lagu baru dia....sedap gak ciptaan AIDIT ALFIAN....sore mmg power tapi dia tak pandai buat gaya persembahan yg kasi gegar...duk jer atas pentas tu....come on ni final la dik...tp nasib baik lagu tu sedap kat tinga aku...

AKIM - mamat ni sungguh mengejutkan aku.....TRANSFORMASI dia betul2 menjadik...dari aku tak brp nak tngk dia nyanyi sampai aku leh terpegun la dia buat konsert finale...dia ni smart sbb dia betul2 buat konsert final tu kasi gegar...aku suke tngk semangat dia...lagu baru dia "BENGANG" tu pun dia pandai bawak walaupun lagu baru...aku leh ingat sbb gaya persembahan dia & sore dia yg sedap mcm FAIZAL TAHIR tu...betul la kata EDDIE kalu ko setakat melalak saja kat atas takde apa2 yg interesting ko buat org mesti tak ingat nyer...budak ni pun dulu selebet ajer..la ni dah hensem & ada karisma tu yg penting....insyaallah dia leh pergi jauh...aku pun dah suker sore dia tapi lum minat mcm aku minat kat RIZ laa...hehe. Lepas tu dia bwk lagu Faizal tahir " BENCINTA"..masa aku dengar Faizal bawak ari tu idak ler sedap sgt..pandai lak mamat ni bwk cara dia + showmanship dia mmg kelasss dgn dancer tu mmg best...biler ada ulangan aku cuma tngk hafiz & akim ajer...

ARIL & YAZID - aku tak minatlaa...aku pun tak faham naper orang minat sgt dgn si ARIL nie..apatah lagi si Yazid yg nyanyi entah apa2 tu...dah lah dapat afundi masuk...lagu & showmanship pun bukannyer best...nasib baik Aril tak jore....biarlah Hafiz yg jore sbb budak ni takde perasaan sgt...cuma mungkin dia lum expose lagi..masih malu2 lagi......but Aril is lucky...keluar & masuk terus dapat naib jore...maybe dah rezeki dia..beselah muka pun kiut miut mestilah ramai AFUNDI...

Paling kesian kat ISMA....penat jer dapat final ...tak dapat hadiah apa2 pun...dulu masa TOI tempat kelima ada gak hadiah...ini habuk pun tarak...minah ni walaupun vokal dia meletop2 tapi dia tak pandai improvice cam adik dia TOMOK.....bg lah lagu apa pun ..gaya dia satu tu jelah...sampai aku leh tau apa dia nak buat pada setiap konsert...susah lah cam gini....anyway aku tabik spring kat dia walaupun anak 5 tngk dia leh sampai ke final & satu2 nyer female yg dapat ke finale....patutnyer tempat ke lima pun bagilah hadiah percutian ..sian Isma...takper lepas ni leh duet dgn TOMOK...kelasss la TOMOK datang masa konsert final kakak dia.....

Last masa STACY perform mmg best giler...dasat betul minah ni menari....so kalu nak berjaya sbg PERFORMER u have to be different from others..kalu sama jer...org pun nak muntah tengok...

Inilah results malam tu...suspen gak:-
Hafiz 46%
Aril 22%
Akim 18%
Yazid 9%
Isma 5%




3 comments:

A D I A said...

claudia dgn aishah lagi bertuah dari isma sebab dapat buat gigi 30K sorang. astro bangkrap dah kot.

p/s aril the best hehe :P

ieda said...

salam posh! ..
hehehe semua komen ko pasal AF7 tuh samer aar dgn aku nyer komen mlm tuh .. aku memang sukaaaa sgt kat AKIM tuh ( utk mlm final lahh ) heheh tapi ok lahh kalau hafiz memang .. he deserved that ...
posh , ieda x dak resepi lah laksa pinang tuh .. main taram jerk .. mihahhaha ...

haaa ader layie .. satu lagik .. konsert mlm tuh memang x menyegat lgsung .. yg best giler biler AKIM dan STACY nyanyi ajer .. hehhehe
terlebey sudahhhh ..

Unknown said...

adia...tulah baik tak yah p final....untung depa berdua dapat buang gigi taring hua hua...

ieda...aku dah kata dah kt kan DRAGON...mmg satu kapla...tapi ko nyer laksa mmg nampak sedap sgt tau...