Klik Jangan Tak Klik

Tuesday, May 19, 2009

Cobra - Kg.Changkat Jong Teluk Intan


Korang nak tau naper naper aku takde apa activiti this weekend sbb hubby sibuk dgn dia nyer band org kahwin...alhamdullilah permintaan dah semakin boleh dikatakan ok laaa...at least once a month mesti ada org panggil punye...karaoke or live band...la ni tiap2 bulan pun ada org kahwin yerk...so hubby keep it up....aku gak la yg nganga kalu dia bz....next month lagi ler bz....tapi budak2 ni mmg very talented...mana tau one find day leh masuk AF ker...OIAM ker...MENTOR ke...haha...rezeki....tapi jgn ler sore jer sodap mcm masak lomak cili api..performance malu2 ayam...asik dok kepit ajer...boringlaa...nak jadi performer mesti variety barulahh org tak boring & meluat....kalu sore ala2 suam kuku pun tapi kalu pandai perform pun org mesti minat punyer...so ada pro & contra dia..fan la ni pandai pilih dah...tk semestinyer ko hensem cam BRAD PITT....tapi sore cam burung kakak tua...org akan minat kat ko...yg penting mesti balance...ala rupa kalu tak cun pun kalu sore meletop ...nak2 pandai perform lagi org suke...tngk mcm DINA walaupun badan dia agak terlebih sudah tp dgn sore dia yg power & pandai perform laku gak dia... Aku nak komen pasal realiti show yg still on & yg aku tertengok dgn sengaja atau tidak sengaja.....tak mo citer pasal AMERICAN IDOL...mmg best giler...tp aku tk ikut sgt so susah nak bg komen....tp biler sekali2 tngk depa nyer performance mmg ada kelassss walaupun berdiri & nyanyi saje pun dah sedap dan akan buat aku tak tukar channel...

BINTANG RTM 2009
Aku tak tau sgt pasal bintang rtm ni...tp ari tu adalah tertekan channel TV1...sbbkan mmg takde citer yg best..aku layan gak la sekejap sbb masa tu contestant tu tgh nyanyi lagu fav aku zaman dolu..." LAMUNAN TERHENTI" muka mamat ni tak rock tp nyanyi lagu rock...takper lah sbb pepatah ada kata " DON"T JUDGE A BOOK BY ITS COVER" so kasi canlaa..sian RTM tau..kan BINTANG RTM bnyk lahir kan bakat2 yg masih pofular cam SITI NURHALIZA & JAMAL ABDILLAH...tapi itu bintang RTM yg dulu2 before ada AF, OIAM & banyak lagilaaa yg aku tak ingat....skali dia nyanyi sore alamak mcm nyanyi kat karaoke ajer..sian tul..tak cukup dgn contestant dia yg suam2 kuku...aku tngk sit pun cam tak penuh ajer...lagi ler sian...pastu tngk lah dia nyer host alahai abg si ARIL...izwan pilus dgn saper tah minah tu...lagila bertambah tak best..pastu aku pun tak faham konsep dia camana...tapi kesimpulan nyer mmg tak best...best lagi band org kawin laki aku ...hahaha....setau aku jore bintang RTM yg baru2 ni pun tak kemana....aku pun sendiri tak tau saper yg jore....so aku tak nak komen banyak ler...sbb mmg tk menepati taste aku..sbb taste aku la ni udah mcm ADLIN...zaman dah berubah so kasi up sikitlahh..takkan nak dok tang tu ajer...baik aku citer pasal

MENTOR Musim 3 2009
best gak aku tngk ..actually masa tngk kumpulan A ari tu tak bess sgt....ajai protege dia CHAQ abg si stacy...mamat ni mesti meletop cam adik dia nyanyi ok2 ajerlaa kot..tapi mmg pandai menari...best gak..pastu LAH protege dia FIRA..aku minat LAH ajer sbb sore dia yg sedap sgt...pompuan tu tak best..takdak komersil look..pandai2 aku ajer..so i don't bother...JAC protege dia EVO...pandai improvice tapi naper aku tk minat ..takde aura kot...kalu tak silap aku markah paling tinggi kumpulan A ialah AJAI & CHAQ... Tapi yg paling best aku tngk kumpulan B punyer...mmg happening AWIE protege dia Keena, MAS IDAYU protege dia black...ADIBAH NOOR protege dia Thye...mmg kelakar sbb MAS IDAYU dgn AWIE asik gaduh...tp mmg bestlah..sampai abg rambut ketak yg suker sibuk tu tak dapat nak cakap dek sbb kan kecoh nyer AWIE dgn MAS IDAYU yg bawak rotan kehulu kehilir...dan untuk kumpulan ni MAS IDAYU paling tinggi markah dia & dapat pujian dari judges....tapi aku pun suker tngk walaupun black ni tak hensem tp persembahan dia mmg bess & happening...Awie dgn keena ni...awie ajer besss pompuan ni mmg ler lawa tp over confident last2 habuk pun tarak...komen dari judges pun tak brp bagus...adibah nyer mentor lak...alahai sore sedap tapi cam ya aawww la...letih tngk...pastu bawak lagu apatah yg semua org tak faham sepatah haram...dia sorang jer syiok sendiri...rasanya yg buleh p final mngikut ramalan cuaca aku ajai & chaq....& mas idayu & black...ni ramalan aku ajer....so suka suki aku ajerlaaa...last skali protege perform lagu bunkface " SITUASI" aku suker sgt....baguslaa lagu diaorg ni...plus lagu "REVOLUSI"...best...baju keena masa ni pun lawa....tapi overall mmg bestlaaa kumpulan B ...bukan persembahan tapi tngk gelagat belakang pentas between the Mentor yg mmg giler...kdg2 aku dok terfikir depa ni gaduh betul2 ker..nak2 mulut laser mas idayu....tapi aku suker gak tngk dia nie...body dia kan melentik and tak kurus sgt...nak body cam gini bley..pakai pa pun lawa....

Kumpulan B




Kumpulan A








No comments: