Klik Jangan Tak Klik

Monday, January 23, 2012

GONG XI FA CHAI 2012~ Years Of Dragon

 Happy 
"GONG XI FA CHAI"
untuk semua bangsa cina yang meraikan 
Ini tahun mesti banyak 
ONG
punya sbb tahun Naga tau!!!!

Tahun ni takde angpow...jadiler dapat gak limau mandarin
yg peket angpow tu bukan angpow
tapi ada "sweet"
tingat masa keje bank dulu
leh dapat "ang pow" beratus ratus dari customer

tapi tu semua tinggal kenangan ...
so apapun nikmati apa yg kita dapat sekarang....
bersyukur...
kerana kita takkan tahu samaada kita akan 
beruntung atau tidak di masa akan datang
Jangan tak taw aku lahir tahun Naga tau.....
naga apa??
tekala...tak sangka ingatkan ada satu jenis naga 
rope2nyer macam jenis naga yang ada...serius first time tahu hehe
 enjoy reading yerrr!!
  • 16 Februari 1904 - 3 Februari 1905: Naga Kayu
  • 3 Februari 1916 - 22 Januari 1917: Naga Api
  • 23 Januari 1928 - 9 Februari 1929: Naga Tanah
  • 8 Februari 1940 - 26 Januari 1941: Naga Logam
  • 27 Januari 1952 - 13 Februari 1953: Naga Air
  • 13 Februari 1964 - 1 Februari 1965: Naga Kayu
  • 31 Januari 1976 - 17 Februari 1977: Naga Api
  • 17 Februari 1988 - 5 Februari 1989: Naga Tanah
  • 5 Februari 2000 - 23 Januari 2001: Naga Logam
  • 22 Januari 2012 - 10 Februari 2013: Naga Air
  • 2024 - 2025: Naga Kayu
  • 2036 - 2037: Naga Api
 Sekadar main2 jer yer...jgn percaya...aku mmg suke baca pasal fengshui ni
ada yg boleh diterima dek akal ada yg tidak
so pandai2la kita menilai
apa2pun kita serahkan pada qada dan qadar
    Dari sudut pandangan Feng Shui, tahun 2012 yang merupakan tahun Naga Air membawa banyak kebaikan dan rezeki kepada manusia. Seperti yang diketahui ramai, air merupakan sumber paling penting buat manusia, malah dua pertiga isi kandungan bumi juga merupakan air, manakala 95 peratus kandungan badan manusia terdiri daripada air. 
    Dalam teori unsur Cina, air menghasilkan kayu, yang menandakan pertumbuhan dan naga mewakili elemen semula jadi. Tahun Naga dianggap sebagai tahun paling bertuah dan ia dianggap makhluk mistik berbanding haiwan lain dalam kalendar Cina.

    Golongan yang mempercayai kepercayaan karut menyatakan bayi yang dilahirkan pada Tahun Naga akan memiliki keberanian dan kebijaksanaan selain membawa tuah kepada keluarga. 
    Untuk makluman semua Tahun Naga akan berakhir pada 9 Februari 2013.

    Antara sifat positif bagi Tahun Naga ialah Mulia, menimbulkan rasa hormat, berkarisma, bersemangat, baik hati, ramah, berkuasa, yakin, berwarna-warni, good-hearted, forgivig, active, nice, fun, terus terang, ceria, spontan, suka berseronok, serba boleh, petah, suka bergaul, berdikari, mencintai kebebasan
    (macam lebih kurang jer)

    Sifat Negatif pula ialah Tidak berhati perut, mengerah, gopoh, cerewet, angkuh, dogmatik, bongkak, zalim, tidak bertoleransi, tamak, egotis, suka bercakap besar, panas baran, tidak mudah puas hati, ganas, agresif, cuai, tidak peka
    (adalahhh sikit2...tp takler sampai tak ati perut..wa brutal tapi ati baek..kuang...kuang!!!)

    Psst: Selalu berangan nak dapatkan baby dragon year...doakan mana tau ada rezekikan amin

    3 comments:

    NighBerkz’S Blogs said...

    waahhh Gong Xi Fa Cai... limau meh..hekhkek



    http://nighberkz.blogspot.com

    ieda said...

    ermm aku tahun ape erkk

    jan 1976 ... hurmmmm ;) ekeke

    rasp said...

    tu laaa bebaru nie jer baru tau ada mcm2 jenis naga....

    Sapphire ckp masa CNY bebaru nie...

    "ibu hari nie ada dragon....kita boleh tangkap and bela tak?"
    hahahahahaha.....