Klik Jangan Tak Klik

Monday, January 9, 2012

Ezani Juara Masterchef Malaysia Pertama

Aku tak tengok pun finale Masterchef malam tadi...
ruginyer...tapi takper Astro kat ada ulang tayang sampai banyak kali...
aku mmg minat sgt dgn rancangan 
Masterchef
daripada tak berapa minat memasak...
dek kerana rancangan ni jugakla
 aku  dah mula minat pada memasak
dan melalui rancangan ni jugakla bnyk teknik memasak yg aku pelajari...
especially teknik memotong bawang....
betullah org kata memasak ni tak susah
yang penting tau teknik...insyallah menjadila masakan tu

 Apa2 pun nak ucapkan tahniah pada pemenang Masterchef
yang pertama
iaitu 
"Dr Ezani Farhana Md Monoto"
(aku suka tengok gigi dia santek tersusun...maklumla doktor gigi harusla gigi pun santekkan)
dengan gelaran tersebut beliau berjaya menjuarai hadiah bernilai 
RM100,000 
dan
menerbitkan buku masakan sendiri...
dengan tema 
“The Meal Of Your Life” 
tabik spring gak ler pada Wahidan...walaupun hanya peladang tapi terer masak ooo....
tapi rasanya Ezani berhak menang...sbb dari mula sampai akhir beliau konsisten dan jarang masuk untuk penyinkiran...

Psst: Bidang masakan mmg bess...nak2 kalau org suka apa yg kita masak...

10 comments:

lieyalatif said...

tahniah!! tu la kan....akhirnye ezani laa mastercheff pertama ....lieya mati2 ingat lelaki yg akan dinobatkan.....tgk2 perempuan ....

Mimy Hamid said...

puas hati ezani menang...sebab dia konsisten...wahidan pun ok gak...

NURULHANIF said...

tahniah ezani.. :)

khairul said...

congrats doc !

My Life's Journey said...

memang hebat die ni ..umi pun tabik spring la hihi

Dee said...

tahniah pd pemenang..she deserves it..

ieda said...

tahniah buat ezani ! .. dah sangka dia boleh menang tapi wahidan juga terbaik ! .. ;)

Rinna said...

Tahniah pada Ezani.. MC pertama..

Sama laa suka tgk dia ketawa.. sebab gigi dia cantik.. :)

Bitt (double IS) said...

wooww congratulationss!!

el said...

dok bc dlm fb MCM ni..derang dah tau sape pemenang..n pemenang tu ada wayar ngan pengarah n org dlm astro tu..ntahlah allahualam tp el igt wahidan yg menang sbb menu2 dia sgt2 best lg2 deset tu cantek n rmi komen sedap..:)