Klik Jangan Tak Klik

Wednesday, October 19, 2011

Resepi Jelly Nona asyik nak lagi dan lagi

Banyak2 jelly aku suka jelly
NONA ni...
walaupun aku bukanla penggemar makanan camni
tapi sekali sekala layan cam bess ajer

Sebab selalunyer Mr Y yang suka pun...
tu yang aku kira "rajin" la membuatnya
(rajinla sangattttt)

Resepila sgt...takde maknanya
ikut jer arahan kat kotak
sng bah!!kalau malas gak aku tak taulaaaaa
jgn letak gula extra yer...dah ada pemanis sendiri dlm tu
air tu agak2 sikit jgn kurang jgn lebey
sbb kalau tak pandai adjust manis pulak

tapi kalau buat puding triffle lagi besskan
entah bilala aku nak membuatnyer

Taraaaa!!sejukkan dulu yer sebelum letak dalam fridge...
kang rosakla fridge...aku saja nak kasi sodap
lagi letakla Nata De Coco....tak pun apa2 yang korang suka

Tapi mmgla buat sendiri puasss makan

Psst:Tapi mmg sedaplaaa tak caya cuba.....asik rasa nak lagi dan lagi

15 comments:

Bitt (double IS) said...

kami selalu makan dengan aiskrim hehehe

Delimasari said...

cepat dimasak cepat dimakan...

SyaNa said...

aku ade beli sekotak konon nk buat
ntah bile nye nk buat
malas sungguh ler

Rinna said...

Hmm..mmg sedap.. jelly nie.. Selalu guna bila buat trifle laa.. :)

YanaMIB said...

klu mkn jelly suka mkn dgn susu cair tuh..nyum nyum~ =)

Qhaifa Nur said...

mudah & cepat....hari2 pun boleh buat...

el said...

el ritu pun ada beli sekotak jely nona ni..kunun2 nak wat trifle lah kan..tp smpi kesudah x buat2 pun..hehehe

mamaNoriz said...

mekasih byk posh sbb u lah yg memberi kan ai inspirasi masak...

ai ni dah beranak pinak tpi lemau lagi ke dapur...hhuuhuh

tengok ni semangat nak tiru :)

Mimy Hamid said...

eh aku suka resepi simple ni....pehhh senang aje sedap gak eh makan ngan nata de coco

Eri-chan said...

ada 2 kotak tak masak2..letak buah campur dalam tin pun sodapp

Bit Zamri said...

I like u kak posh..! hehe. :)
saya dah lama nk beli, tak terbeli lastly..haha

akuzle said...

trifle tuh mmg sedap terutama jeli nyer perasa stoberi....sllluurrpppss!!!

Cik Ina Do Do Cheng said...

semangat menjeli nampaknya. buat sejuk tekak sedap ni.harus mencuba jeli nona .

ratusiput said...

anak2 aku mmg ske la menda2 gini.kdg2 kalau buat tu mmg utk dorang sbb ibu dia tak makan.aku jelly...lengkong...puding...agar2...dan yg sekeluarga dgnnya mmg tak makan.tp ske buat.ehehe..

Shu Shinju said...

SEDAPNYAA..SELALU SHU BOH KAT TRIFLE.. NAK CUBA MAKAN DIA SAJA LA PLAK..:)