Klik Jangan Tak Klik

Thursday, August 25, 2011

Tema Baju Raya 2011~BluE!!!!!

Hajat di hati nak tempah
baju biru nilala kununnya
(camnila lebih kurang kalernya...org lain panggil biru apa ni aku tak tau...tapi aku aku
panggey biru nila...ada gak yang panggey electric blue)

So dokla mencari sinun sinin
(Tapi Jalan TAR mmg kena ban by Mr Y)
tapi bolehkan takde kaler ni
hampa betul...

Takperlah insyallah panjang umur tahun depan aku mau tempah ini kaler!!!

Dalam hati tingin jugak nak pakai
"Kaftan"
orang kata
"u tinggi pakai kaftan santek....huhuhu yer ker"

tapi bila difikirkan balik...takkan nak pakai masa raya jer...lepas tu nak buat apa
simpan dalam gobok
membazir jer...lainlaa kalau selalu ada function berbaloi gak...
nak bawak gi keje lagi la mengarut...
so lupakan sajalah!!!!

Tapi kalaula terjumpa kaftan camni mau aku beli...aku tak suka kaftan yang jenis
kembang2 semacam tu
at least yang nampak cam dress & berbentuk
kelasssskannn!!!!!!

Walauapa pun baju kurung tetap pilihan aku setiap tahun
tak kiralah yang biasa atau baju kurung pahang
tapi rasanya suka fesyen pahang
sbb berbentuk takdelah nampak gedobos

So ini jelah baju raya untuk tahun ni
3+1
satu kebaya nyonya
yang aku dah mix & match
pakai sekali masa wedding my cousin

3 lagi baju kurung pahang & baju kurung biasa
(panggey baju kurung Johorkan...)
semua borong kat MJ & Ampang Park
(korang kalu nak cari baju raya yang kualiti pi laaa Ampang Park mmg tak menyesal)

Usha gak kebaya & kurung moden tak kenanlaa
selalu jenis baju camni kena tempah baru fitting lawa...
Jadilah dpt gak aku merealisasikan impian nak bertema kaler biru
(dah bohsan kot dgn purple)

yelah tahun lepaskan aku tak enjoy raya
sbb "DENGGI"
so hopefully raya ni bolehla aku beraya
jika diizinkan Allah
moga2 sihat waalfiat

Masa cari kat Ampang Park semua baju penuh beads & labuci...kalah artis
lainla kalau aku ni datin takper gak lip lap cam gitu
setakat nak pi kenduri
or pakai balik gi kerojer
simple sudah!!! yang penting kualiti kain
mesti tip top
(bak kata org bila pakai...jatuh & terletak nice jer kat body)

Maybe kalau rajin aku nak tambah beads sikit2 kat tangan & leher....kasi seri

Tapi takper sementara tak sempat nak jahit
sbb tinggal berapa hari jer nak raya
gunalah aksesori
"DOKOH" ni yang ala2 rantai ni
pakai dgn baju...santek ala2 awex zaman dolu kala...

Psst: Ingat nak pi cari aksesori cam earing & brooch nak kasi seri lagi baju raya...gedk nak tambah satu lagi baju raya...hehe


13 comments:

yanamib said...

oo ampang park byk choice eh..boleh la ajk hubby pi sana nnt..xbli² lg bj raya nih..huhu =)

BAYU HEBAT SDN. BHD said...

I pun prefer baju kurung pahang sbb ada cutting skit ;)

Mimy Hamid said...

baju kurung aku dah tempah awal sblm pregnant..so bila nk dekat raya pregnant ketat tang pinggang..tp paakai juga pki penyangkuk extension...cuma pagi raya nak selesa aku pilih kaftan...heheeh sesuai la ibu preggy kan..shocking pink gitu..auwwwwwwwwwwwwwwwww

Shiela Rahim said...

kat jakel ade sis kaler tu..jakel jalar tar
1meter rm28 kot , tingkat 1
hehehe

Suzana Ikram said...

baru pikir2 nak g ampang park coz baju raya x beli lg.. baru dpt sepasang jer.

ptg ni ingt nak g terjah sana la.

Zaila Mohamad said...

waah, banyaknya baju raya!!

sempena hari raya ni, zaila nak minta maaf kalau2 ada tersalah cakap ke apa, moga ukhwah yang kita bina ni dipanjangkan ke alam realiti pula ya;)

el said...

el lak
baju kurung 1
baju kurung kedah 1
baju kurung pahang 1
baju kurung moden 2

cer kita bape semua hahahahaha
giler nak meroyan nak raya thn ni
coz tahun2 lepas x merasa..aje raya jek peknen..aje raye je x sempat buat persiapan ape pun..so thn ni meriah betul best2...:)

baju kebaya mmg fail lah nak pakai
body kelaut kahhhhhhhhhhh

ALoNa CintamaniszLite said...

posh...kaler ni utk readymade baju melayu...takde..susahnya nk cari. Tanya kat promoter..dorang ckp...tone ni takde..mmg tak dibuat ataupun senang citer mmg tak sampai ler stok utk raya baju melayu kaler ni, aduhaii..
jenoh gi mcm2 kedai...bazaar pun takde biru tone kaler ni..mm

Rinna said...

Cantik2 baru raya Posh.. Tahun insyallah weols nya tema kaler biru sama ngan background posh nie.. :)

Anis Azalea said...

xpe beli byk2 asalkan pakai. jgn buat hiasan sudah..hehe..

baju raya selai jek...selai lagi kat tailor tah siap tak

Dee said...

dee raya2 ni tak pegi ampang park..tp hari2 biasa mmg suka gi ampang park tu..mmg cantik2 baju kat sana kan..

JMR said...

lebih kurang 4hari lg nk raya, leh tmbh stok bju raya lg tuh...:-)

MiYOKO SuKi said...

raya sakan nooo thn nii...

bestnye raya...

apa2pun, selamat hari raya ye....
hati2 di jalan raya...