Klik Jangan Tak Klik

Wednesday, August 10, 2011

Salah satu checklist raya 2011

Lambatkan aku update hari ni
banyak keje & tenet lak slow
(katanya TM tgh buat upgrading siap anto memo bgi)
kalah kura2
takper janji updatekan

Orang dok sibuk buat persiapan raya
aku pun sibuk gak
padahal baju raya tak cari lagi
ni...rilexxx ada masa lagi

mmg jgn mimpilah nak yang bertempah
tak kuasa tailor nak melayan

So apalagi kenalah mencari baju raya
ready madela jawabnya
mcm biasa dah mmg proven
ke Ampang Parkla jawabnya..
so far mmg puas hati

Tapi hari ni bukan nak citer pasal baju raya
nak citer pasal contact lense raya
haruslah kalau dah pakai baju lawa2
mekap comei2 takde contact lense cam tak complete ajer

aku ni alergik sikit tak leh nak pakai sebarangan...so nak budget mahal2 tak koser aku
lagipun aku jenis pakai untuk special occasion jer...bukan ari2 pun
jenama yang biasa aku guna pun
"Freshkon"
pakai untuk 1 month ajer
harga promo yang biasa aku dpt kat salah satu kedai kat PJ
nama kedai aku tak hengat
tapi tiap kali aku lalu menten jer rega dia
dlm RM39 rasanya

Aku ni senang nak beli contact lense
sbb rabun waktu malam & masa nak bawa kereta jer
(tu sbb dalam keta dah standby spek special untuk drive)
so kalau beli contact lense senang sbb jenis takde power

So far aku puas hati sbb aku jenis tak berani sangat nak pakai kaler yang terang sgt
so ala2 natural cukuplaa
yang aku pernah terai kaler biru & grey

Sorrylah ini bukan tutorial untuk pakai contact lense yer
tapi semenjak dua menjak
ni aku dah jadi terer
sekejap jer leh masuk
mula2 mmg tangkap nangislaa
lama2 dah biasa ok ajer...
cuma time nak keluarkan tu payah betul...rasa macam nak buta bijik mata hehe
nak santek nyer pasal menangis pun tak per

So saksikanlah gambar bergaya dgn contact lense yer
jgn termuntah sudah kang batal poser hehe

Ini semua kalau tak silap aku kaler biru kot...dalam gambar cam lebih kurang jer kalernya
layan jelah yer...tuan tanah meroyan dah lama tak tepek muka kat blog hehe

Yang ni baru kaler grey....

tapi bagi aku dua2 kaler aku suker...janji mata aku berkaler....pelengkap untuk bulu mata pelesu hehe

So saper nak beli contact lense dgn harga yang berbaloi
leh pi superdeal yer
mmg superb

Mana tau kalau beli leh pose camnilak
bess gak ni untuk setahun pulak tu...
tapi dah phening nak pilih kaler apa lak
any suggestion????

Psst: Slow2la aku buat persiapan raya....banyak masa lagikan...hehe



11 comments:

ratusiput said...

betul la...aku pun baru teringat aku lom bli lg...kena pow adik aku ni..ehehe...dia mmg rajin bli..

el said...

mahal x posh..nak jugak lah..hahaha

MiYOKO SuKi said...

sama...sy pun suka pakai freshkon..sesuai ngn mata....

limit sebulan, tp kekadang terover gakk...hehe

shuhadah Zainol said...

baju raya shu tahun ni readymade jer..x sempat nak tempah..tu pon puas cari merata..huhuhu...

shu baru jer terbeli 2psg contact lense tuk raya...hihihihi...

Noradila Ali Hanafiah said...

Hihihi. . .Kalo kita pulak. . .nk masuk tue tetap berair. . .Kadang melimpah ruah. . .kadang2 je tak. . .kikiki
nak kuarkan tue biasa jee. . .;-)

♥ Farah said...

Cantikk lens! teringin jugak nak pakai raya ni :)

Dee said...

dee tak boleh pakai lens..sbb ada lens tanam dlm mata..hehehe..

kurus said...

cantik beb .. aku punnn ada plan2 nak beli utk raya nie .. tgk keadaan mcm mana .. sbb den nie rabun ekekek

teringat satu contest den memang utk adiah contact lens .. sampai sudahh x dpt huhuuh ..

x perlahh halalkan ajooo huhuhu

ps : beb doakan aku beb agar dpt buat dan lakukan yg terbaik .. insyaallahhh ..:(

Mimy Hamid said...

eh biar betul freshkons RM39..murah..leh kirim ?

syanasaid said...

aku takat ni pakai xde kaler jek
mmg pakai sbb rabun yg terok
hahaa
nk gk try kaler2 tp takut xkena
dulu pernah beli yg membesarkan mata hitam
pelik jek org tgk mcm mata kucing
hahaa

Rinna said...

Wahh..sama ler kita nanti ekk.. bermata kaler2 yer.. raya nanti.. :)