Klik Jangan Tak Klik

Wednesday, August 10, 2011

Mahal betul bazaar ramadan tahun ni!!!

Petang petang baru syiok tayang
makanan....manala taw tercari apa nak makan waktu berbuka ni

Tapi aku notis la ni "Param"
mmg mahal ler...patutla ramai yg tak nak ke "Param"
dah ler mahal lepas tu portion seciput
lagi malang yang jenis tak reti nak masak
tapi nak meniaga gak...mmg tipah tertifulaa jawabnya

Meh aku persembahkan menu2nya
(takdela hebat mana pun saja jer...kasi warm up before berbuka poser)

Mr Y cam tau je bini dia dok tingin makan
"Murtabak"
tulah org tua2 kata
kalau dah lama kawen sampai tahap
leh baca apa yang pasangan kita fikirkan...

Mr Y kemaruk nak makan
"bubur lambuk"

pastu beli pulak bubur versi lain...aku rasa ni
"bubur asyura"
1st time aku rasa..sbb ada kacang hijau...lain macam jer rasanya
tapi leh tahan sedap gak

Lauk ni aku rasa cam nak..tak tahu nak cakap apa
tengok pun tau cam air lalu ajer..
nak kata "ayam masak merah" macam cair
kot new resepi tak tahulaaa

Nasib baik ada "kari ikan" ni dapat gak aku merasa kuahnya
sbb aku mmg pelik ikan dalam kuah tak makan
entah apa2kan huhu

kuih muih wajib ada...pencuci mulut...karipap fav aku...
yang kaler hijau tu Mr Y nyer fav...
aku suka gak makan kurma ni bnyk2
sbb rasa tak letih bila berpuasa & mengenyangkan

Sekian ni lah juadah berbuka semalam...aku mmg tak sempat nak masak apa pun
asal sampai rumah dah nak dekat pukul
7pm..kalau sempat telur dadar fav Mr Y
jadilah hasil tangan bini diakan...

Today aku nyer request tak mo makan nasi dah jemu
maybe perut aku dah tune tak leh amik nasi
sgt ...cepat bosan...so aku request nak makan
Laksa ke...mee kari ker...

Tengokla camnakan....tengok blog syiok macam2 nak makankan....


Psst:Bagusla lately ni dipermudahkan berpuasa tak rasa letih sgt...nafsu makan & membeli pun kurang...hopefully adalah penurunan bila nak dekat raya sok..hehe


8 comments:

Anis Azalea said...

i masih blm pergi param. takde rangsangan..gara2 pernah kena kelapa parut dah nak basi,...mc2 hal lagi....kalau beli ikan goreng sambal lagi bahaya, bila makan ikan tu rasa semalam2 punya je...
baik makan roti je..hehehe..

nafsu kurang makan, best kan..

Unknown said...

hihih..
nasib baik aku baca blog ko ni msa malam..
kalo x, konfirm bershuffle perut...

el said...

mmg pun skrg ni lg mahal plak tu semua nye kecil2 belaka..tulah deme ni meniaga nak untung jek..sedap ke x..lantak pi...x ikhlas tul nak meniaga...pelanggan yg kena...ritu smpi ada budak mati sbb mkn makanan kt bazar rmadn ish2

rasp said...

kari ikan cicah roti sedap gak sis :D
lum jejak PARAM lagik nie...
lum tau harga naik ke maintain...

crvmin said...

yezzzzz setuju gitu...mmg mahal gileee....itu yg sue kata tuuu pulut panggang sampai 70sen ...padahal size sama jeeeee...cinomet

Mimy Hamid said...

sbb tu aku beli kat food court opis...dijamin sedap sbb biasa beli dan haraga murah...kalau PARAM tak pasti..tak rasa nak beli..

Suzana Ikram said...

camtu la kan klu beli kt param skrg ni x sedap ajer.. sedap lg kita yg sendiri masak. puashati.

mummysyafie said...

dah masuk minggu kedua tapi nor tak pegi lagi ke PARAM. nak try wikend ni la