Lambatkan aku update entry today
yelah dok pi gegaq bank rimau
depa ingat depa jer ada taring customer pun ada taring taw
cuma jarang nak tunjuk jer
just nak share dgn u all incase same thing happen to korang
jgn risau...& jgn dgr cakap officer rimau tu untuk
replace with new card
sebab no point tukar if the same thing happen
bank lain aku tak tau ler
tapi kalau boleh before handover card to pada customer tulun ler check or maybe ada machine yang boleh test simcard tu
so idakler customer bodo2 eksen nak pakai kad kunun2
last2 rejected...tak ker haru
So sebelum aku jejak ke bank rimau cawangan
bukit bintang...bukan dekat tau
menapak mau turun 0.5 kilo kot
aku terai pi swipe kat Watson
tengok2 sekali lagi kena
"No Universal Account"
takper cashier kat Watson very helpful
kita tukar machine lain pulak
dengan selamba dia kasi tau mesin ni mmg selalu buat
takper2 kita guna mesin ni pulak
dalam hati aku dah tau confirm something is wrong
takper kasi chance...last2 VISA tak boleh
terai pulak Direct Debit meaning kenalah key in pin number
lagi hampeh
keluar pulak
"No account" bley
apalagi bayar cash terus ke bank rimau
Sampai sana staff dia suruh aku tunggu
hati sudah panasss lagi mau tunggu ka
last2 takde maknanya aku nak ikut numbering system yang slow yang amat
tu...terus terjah pi direct kat officer available
pot pet2 la mulut aku komplen
nak jugak tu tukar new card for 3rd time
without checking what is the root cause
last2 aku pulak yang kena ajar
sebab tak logik kalau sampai 2 kad not successful
cannot be the chip ada problem
jenuh aku ikut depa nya advice tonyoh kat kain dulu sebelum
swipe apa ke bengongnyer
kalau ATM lepas cuma nak swipe jer tak lepas
maknanya kat tu tak rosak
last2 dia tak boleh handle terus pass aku kat senior officer
yang kira cerdik & cool sikit
(sempat lagi approach aku amik ASB loan..mmg desperado tulllah)
depa ingat depa jer ada taring customer pun ada taring taw
cuma jarang nak tunjuk jer
just nak share dgn u all incase same thing happen to korang
jgn risau...& jgn dgr cakap officer rimau tu untuk
replace with new card
sebab no point tukar if the same thing happen
bank lain aku tak tau ler
tapi kalau boleh before handover card to pada customer tulun ler check or maybe ada machine yang boleh test simcard tu
so idakler customer bodo2 eksen nak pakai kad kunun2
last2 rejected...tak ker haru
So sebelum aku jejak ke bank rimau cawangan
bukit bintang...bukan dekat tau
menapak mau turun 0.5 kilo kot
aku terai pi swipe kat Watson
tengok2 sekali lagi kena
"No Universal Account"
takper cashier kat Watson very helpful
kita tukar machine lain pulak
dengan selamba dia kasi tau mesin ni mmg selalu buat
takper2 kita guna mesin ni pulak
dalam hati aku dah tau confirm something is wrong
takper kasi chance...last2 VISA tak boleh
terai pulak Direct Debit meaning kenalah key in pin number
lagi hampeh
keluar pulak
"No account" bley
apalagi bayar cash terus ke bank rimau
Sampai sana staff dia suruh aku tunggu
hati sudah panasss lagi mau tunggu ka
last2 takde maknanya aku nak ikut numbering system yang slow yang amat
tu...terus terjah pi direct kat officer available
pot pet2 la mulut aku komplen
nak jugak tu tukar new card for 3rd time
without checking what is the root cause
last2 aku pulak yang kena ajar
sebab tak logik kalau sampai 2 kad not successful
cannot be the chip ada problem
jenuh aku ikut depa nya advice tonyoh kat kain dulu sebelum
swipe apa ke bengongnyer
kalau ATM lepas cuma nak swipe jer tak lepas
maknanya kat tu tak rosak
last2 dia tak boleh handle terus pass aku kat senior officer
yang kira cerdik & cool sikit
(sempat lagi approach aku amik ASB loan..mmg desperado tulllah)
dia check in detail rupa2nya akaun aku tag "dilink"
aduii kenapalah korang masa nak pass card tu tak check properly
cubalah do it right the first time
So moral of the story kalau terkena camni jgn cepat2 pi tukar kad
taw!!!
So bila dah kata ok harus kena terai yelah tak nak terkena lagi
sempat aku sound...
"make sure this time I can u use this card..I don't want to come here anymore"
dgn suara yang kunun2 garang ler
lega successful
Apalagi menyoping ler kerojernya
soping apa yek
mmmm malulah nak tunjuk
apa tu...confirm rahsia wanita
tu dia...tak payah teka
I malu U......just nak kasi tau korang
kat Sg Wang tgh buat promo ni
kot2 berkenan bulehler borong....hehe
aduii kenapalah korang masa nak pass card tu tak check properly
cubalah do it right the first time
So moral of the story kalau terkena camni jgn cepat2 pi tukar kad
taw!!!
So bila dah kata ok harus kena terai yelah tak nak terkena lagi
sempat aku sound...
"make sure this time I can u use this card..I don't want to come here anymore"
dgn suara yang kunun2 garang ler
lega successful
Apalagi menyoping ler kerojernya
soping apa yek
mmmm malulah nak tunjuk
apa tu...confirm rahsia wanita
tu dia...tak payah teka
I malu U......just nak kasi tau korang
kat Sg Wang tgh buat promo ni
kot2 berkenan bulehler borong....hehe
Psst: Aku still kat office menunggu Mr Y yang la ni ari2 OT & weekend pun keja huhu
22 comments:
wah skali kad leh guna...sopin barang baikkk punya...hihihihi..seksiss tau...
memang pn slow like siput vavi kekadg nganga sampai lenguh memulut menguap menanti ...hadoilaaaaa
patut nya mereka check betul2 dulu kan last2 masalah lain sebenarnya kan.
wah, beli ape tu? dah lama x guna kad cherry..asik pakai kedit kad je..pasni nak pakai debit kad je lah..
wah, beli ape tu? dah lama x guna kad cherry..asik pakai kedit kad je..pasni nak pakai debit kad je lah..
Hak kita untuk ngadu..
Tapi skrang dah le guna kan..
shopping sakan lagi..
hehe...saya tahu apa dia itu...hehehhehe~ sudah kenal itu renda2...hi2...nice2..
akak, cuba kasi terang sikit apa itu 'dilink'.... kite x tahu... :)
hermm akhirnya .. padan muke officer tuu kita nie memang ada2 masa kena bertegas sikit dgn mereka2 nie .. kalau tidak .. haaaaa mereka ambil mudah aja .. :)
=))
soping2 semalaysia. =))
he he he..bra...
kdg2 mmg kene garang2 dgn org2 bank nih...ms dia nk kn kite sign up ke buka acc ke sume layan bek jek service tip top...tp bile time ade prob...hampeh
wahhh..garangnya u...tu ar kan..diaorang nie main suruh replace jer without properly check..adeiii!
wahhh..garang ye uols..hehehe..tp mmg pon kan..x de keja kita nk tukar kad 2-3 kali...rupa2nya depa yg slh..adeiii...
tp sempat sopping tu uols..hehe
ummmmmmmmmmm...sexy youuuuu
ceh..menyusahkan orang betul..sib baik u garang..kalo yg lembut tu..mudah2 jelah kena tipu..hum..
hulamak apa yang ditunjuk sipi2 tu posh geram i tak dapek nak teka tau..
oo othanks posh info..aku skrang alami benda yang sama...so aku kena pi bank tukar benda alah tu la...hmmpayah la tak leh guna susah nak soping
yesszz posh = kenakan sebijik dulu
pd org rimau tu...
pas tu shopping sakan!!!!!!
wah...memang geram dalam situasi mcm u tu...been there done that
bgslah posh ni..kalo x puas ati sesuatu tu buat smpi puas hati..bgs2...
wahhh coli bunge...almaklumlah mlmjumaat dh smpi ahaks
aku pun baru beli bende yang sama jugak last sunday..hehehehe...
i loike....cecki bling2 gitu *ihiks*
aku pun nak menyoping la minggu ni..:)
hoh mmg no manners and very kureng cerdik sungguh CS tu..tau nak mudahkan keje dia je..dah malas nak pk trus soh tkr kad baru..ceh~
tp nseb la akal dia pjg sket, bwk sis jmpe senior staff..haha~ sabo je lerr...
thanks for this info..pasni klu ada prob ngan maybank kena guna method ni..jgn bg muka sgt dgn dorg..muehehe~ =P
Post a Comment