Klik Jangan Tak Klik

Saturday, November 20, 2010

Kuini

Adik....adik...
tetiba jer...kenal tak buah ini
macam mangga
tapi kira adik beradikla jugak cuma nama je berlainan
tempat lain aku tak taula korang panggil apakan

Nila dia buah kuini kalau nak tau...my mum kasik
untuk Mr Y
suka sgt!!!
aku pelik dah ler bau semacam
tapi Mr Y kata bau kuini ni harum semerbak
kalau dah tak suka sampai baunya pun aku tak leh nak cium

Pernah gak Mr Y cuba paksa aku makan
macam durian
(dulu pun durian sebelah mata tak pandang..la ni pun tak ler kemaruk..masih bolehla makankan)
tapi yang ni aku dah cuba...bukan
pasal rasa mungkin pasal bau kot

My mum kasik 7 bijik
5 untuk Mr Y
lagi 2 dah pesan untuk besannya

ada ker Mr Y kata tak yah bagi mak ler
sabo jela aku
minat betul dia dgn buah ni...

Tapi cam beselaa nak kena potong siap2
letak dalam fridge
baru Mr Y tau nak makan
nak harap dia potong kirim salam
tau dah sedia ajer...
hehe

Psst: Boring tak tau nak ke mana Mr Y keje lagi huhu

24 comments:

makdara TERdiva said...

buat serawa sedap ni..yg kuah santan mentah tu..slurrrrp!
tak pun buat sambal kuini..

hannafauzann said...

paling suka buah ni . sedapp!
bau dia kalah mangga . hee

Shu Shinju said...

sedap tau buah kuini...shu suke giler.. tpkan... kitaorang org penang sleng dia lain skit.... kite sebut buah KONEN...hehehe...

Siti Wardah said...

buah ni mmg sdap ! yummy . haha

Softtouch [Hanim] said...

sy mkn buah nie, adik beradik mgga...sy kalu mangga yg manis2 sy mknlah..sy pggil buah nie kuinin...dulu umah mak sy ada pokok ni tapi skrg dah kene tebang dah....

-aNida OtHmaN- said...

wow...BUah KONEN...sedap ni sis..kalO campOq ngan sambai Belacan..makan nasik bisa jadik ternagkat Toin..toin.....

org Utaqa panggei buah nie, BUAH KONEN...eheheh

Rama2Ungu said...

sedao jugak buah tu..hehe..lama tak mkn buah kuinin ni...

y@n@ M!B said...

sya pun suka buah kuini..bg sy xde beza sgt buah ni dgn mangga...hihi..tp mcm ssh je nk jmpe buah ni kn...atau sy yg xreti cari..ngee~ =P

Mohd Nasri Md. Nasir said...

mangga kuini..hehe
pling sodap paling manis...

Sayang.Ibu said...

Cik Posh... sila jwb tag yer.. TQ

Lady of Leisure said...

buat sambal belacan buah kuini sedap ni..

biskut said...

nak jugak sikit...hehe

Aiyu Esa said...

kunjung balas yeik..
sedapnya kuinin.terliur tgknya!!!

ieda said...

ermm kalau nie mempelam kan ..
den kalau makan suke mempelam lemak tuu .. manis dan lemak .. manis kurengg lahhh :)

PuRpLeLiCiOUs LoVe said...

buat sambal belacan letak buah nie adlah sangat sedap gilos...terangkat beb.....makan begitu saja pun sedap...

sop said...

lama x makan meguini nih..
inagt zaman kecik2 dulu.. selalu gi cari kat kebun tunggu jatuh

rasp said...

kuini nie mmg bau dia semerbak je...i loike...
kalo buat sambal belacan letak kuini pun sodap...

rasp said...

kuini nie mmg bau dia semerbak je...i loike...
kalo buat sambal belacan letak kuini pun sodap...

Gayahspears said...

sedpanye akak... susah nak dapat kuini :( teringin lak..huhu

NoVemBerLaDy said...

yummmyyyy.. mkn ngan santan pekat..
sedapnyaaaa.... sah2 naik berat hahahah

sue said...

Sedap oo kuini ni..bau dia mmg kdg2 bleh buat penin..Tapi bila masuk kerongkok..Ummppp..sedapp..heee

ERMAYUM said...

kuini is heaven kan :)

el said...

lm x mkn buah kuini
kt kpg ada sepokok
kalo buat smbl belacan n kuinin mmg best gilakkkkk...
:)

suhaila said...

sedapnya kuini..dah lama bertahun2 tak makan..meleleh air liur ni..