Klik Jangan Tak Klik

Monday, September 6, 2010

Dalam kereta pun afdal

Hari tu heboh membeli barang dapur untuk persiapan raya
so paham2 ler kat ceruk mana pun jgn mimpila kalau tak booking takdenyer tempat nak berbuka

So mmg kitaorg dah plan incase tak sempat
aku pun bawakler mug & plate bagai
manala tau kalau tak sempatkan...

Sebelum pi Tesco Shah Alam singgah dulu bazar ramadan kat
Shah Alam
fulamak punyer ler besar
yang bessnyer bnyk betul makanan
mmg untungla org Shah Alam
nak makan apa pun ada
yang aku tak pernah tengok pun ada
tapi iman aku kuat aku tengok jer

tapi aku tak kasik Mr Y beli bnyk2
yang makannyer 2 org confirm tak habis
itu dah membazir namanyer
tak suker2

Susah gak ler aku nak siapkan
nasib baik kerusi tu boleh pusing2
bukan siap apa pun last2 plate tak guna
makan jerlah share dlm polisterine tu

Antara menu yang ada
"Nasi Lemak Kukus"
ramai betul org beratur membeli tu yang kita org terpengaruh membeli
tapi mmg tak rugila sedap
sgt
Apam balik...Mr Y sorang jer layan aku tak suka
Mihun goreng ..

Nasib baik aku dok tahan Mr Y siap nak beli
air tembikai...aku kata NO NO
cukupla air tebu & air manggo tu
kalau dilayan menjadi...

Sementara tunggu azan...lepak2 dulu

Psst: Mood nak kerojer dah takde dengar lagu raya lagi ler malas nak keje hehe




12 comments:

-anidaothman- said...

heheheheheh..dahsat nie...nasik ayam my pebret menu

Pepel BoNda AmaNi said...

xkisah berbuka kat mana2...yang penting makanan meriah...

AngahSayang2314 said...

tak pe la.. janji ada tempat nak berbuka dari tak ada kan???

Softtouch [Hanim] said...

wa...romantik sis buka di dlm kete..ayam goreng masi lemak tu sgt sedap..dahlah fav ayam nie..
samalah mood bekrja dah xde..nk raya jer skrg nie..

qellissa said...

wah bestnya sekali sekala berbuka kat parking lot..dlm keta plak tu romantik sey..muahahaha

attyfir said...

nasi ayam tu mmg nampak mabeles..

Mimy Hamid said...

meriah berbuka kat dalam keta...ok gak tu

yanamib said...

sis gi bazar kt stadium tu eh? sy pi pn mmg rambang mata..huhu~

dah nk akhir² pose ni sume pakat mkn kt luar tmbh² dh cuti sekolah..sume nk bwk famili mkn kt luar..nk booking pon kena awl... hehh~

Rinna said...

Tak kisah laa..dlm keta pun selesa nampaknya.. kira orite ler..tuh ..:)

yebbit + . + said...

yebbit pon ari tu bukak pose lam kete je, xsempattt nk p kadai, tp dah beli bazaar siaap2.

Anis Azalea said...

mmg jadik je kan asal leh berbuka..hehe...

Lady of Leisure said...

wah ni kira best jugak buka posa dalam kereta kan..