Klik Jangan Tak Klik

Friday, August 13, 2010

Orang berbuka makan nasi... aku?

Aku la ni amik kesempatan gak bulan puasa ni
manala tau leh kurangkan mana yang patut
Hari biasakan bnyk naaa dugaannya

Silap2 bulan puasa ni
fitting pun boleh lari
ada yang kurang berat badan
tapi ada gak yang naik
sebab terlebih makan
kang tak pasal2 baju raya kene fitting
hehe

Aku pun pernah kene macam ni
happy ajer berbuka...bersahur makan nasi hari2
last baju raya cukup2 muat ajer
gedik sgt nak baju fitting

nasib baik ada baju kurung sebagai penyelamat
ko kurus ke gemuk
still boleh sarung
kalu kebaya atau baju kurung moden
masak...

So aku try waktu berbuka makan OAT ajer
aiik takkan nak makan kosong jer
walaupun lagi afdal
tapi dah masak lauk paukkan
harus ler makan ala2 bubur nasi

taraaa....makan dgn lauk sedap
dah mcm bubur nasi pun yer
cuma kenyal sikitlaaa
tu yang sedap buleh kunyah2

Kurma jgn dilupakan wajib aku leh jer makan
kurma ni macam snack
orang makan sebijik aku makan 3 bijik
tapi mmg mengenyangkanlaaaa

Teh tarik yang takdela kaw sgt..kang sembelit pulak
NO ICE...nanti mesti badan lemah kalau nak puasa
hehe

Kuih karipap ni pun aku dah tak larat nak makan

Psst: Tu sebab bulan puasa ni tak elok beli banyak2 nanti mau ke tong sampah jawabnyer...hehe

20 comments:

qellissa said...

sedap ke oat tu mkn ngan lauk..da mcm bubur plak gayanya..hihihi..i bulan puasa ni mmg x sentuh nasi pon..mkn lauk je...=)

aku_tiewa said...

takpe la..
janji makan..
hehehehe

Mr feckry said...

lu berdiet ke time pose ni

Va Va Voom said...

simple but yummy....;)

Rinna said...

Bagus tuh.. boleh kurus gini kalau tak makan nasi.. sure lagi ramping laa Posh..

atty's said...

kty suka makan oat ngn sambal ikan bilis..

Softtouch [Hanim] said...

sy plak sahur makan oats sis..tp xpernah plak mkn ngan lauk2 tu..nk trylah

cha said...

rasa tak nikmat plak buka tak mkn nasik hehe.selamat menruangkan pape yg patut sis :P

☆ lieya latif ☆ said...

selalu lieya mkn oat bancuh ngan susu buat camnestum...sis punye style nampak lagi sodap....leh try mkn ngan lauk2 nanti kan...

alah sis bosy maintain.....sure okey jek kot kalo mkn byk2 heheheeh

mummysyafie said...

kalau campur ngan lauk sedap ke dear..tak pernah lagi cuba..

ieda said...

waaaa beb .. makin slim lah nieh nanti .. x santek lah .. mu dah ok dah skrg nieh .. nanti semua baju longarr heheh

makan oats berbuka ?? huhuhu den kalau makan nieh alamatnya ulang makan layie sblm tidur .. bahayeeee .. jadi utk selamatkan peyut nieh makan apa yg dimasak ..

tapi makan oats ngan lauk pauk nieh x pernah cuba layei .. nampak sedappp !!

makdara TERDIVA said...

mcm menarik la oat tu..nak terai buat gak ler..

Iman's Umi said...

Btl2, xleh beli byk, sure membazir...sy beli nasi sebungkus portion dia punyalah byk, so bg dua ngan hubby je...pastu beli kuih dh...jimat + x membazir.

NUNU EERA said...

wah..so simple n sassy..;)

ratusiput said...

ramai yg kate sedap bila oat tu makn ngan lauk.tp oat yg pack biru la...yg kena masak tu.tp aku tak pnh lg teraiiiii....sedap ke beb??

cik helena said...

mum cikhel sebulan puasa berbuka tak penah nasik..tp sahur nasik la.hehe

SURIA AMANDA said...

nampak sedap..tu la jgn membazir..x nak bazir sedekah kat Lisa...

y@n@ M!B said...

pehh larat sis mkn mcm ni je..sy xbuleh ni..mesti kena nasi gak..takut gastrik..haha~

slalu bli byk² tu sbb nafsu..bazir je.. =)

rasp said...

wah...jakun jap..
oats leh buat cam bubur ek...
baru tau...

NeenaAnuar said...

I pun kalau berbuka wajib makan nasik.... time nie lah nak bedal hari2 nasik! sehari tak makan confirm meraban jawabnyer! ;D