Klik Jangan Tak Klik

Friday, August 20, 2010

Kan aku dah kata wajib ada

Kan aku dah kata kalau tak sempat goreng sayur
ambik!!! yang mentah pun boleh
kacang panjang ke timun ke
tapi kalau ada ulam lagi ler layan
yang sebenarnyer pun aku lagi suka sayur yang tak dimasak

janji adakan...senang takde nyer nak potong lawa
aku patah2 kan ajer...
Mr Y mmg tak pandang langsung sayur cam gini

Smlm ada org kasik bubur lambuk...bubur
lambuk mmg fav aku tapi aku takkan makan kecuali
my mum yang buat or I cook my self
sbb...bukan tak sedap yer tp sebab rata2 yang masak mesti ada
letak udang kering
aku tak suker huhu
Kalu makan dgn kerabu sedapkan

Gulai kawah....sedap tapi tak leh makan bnyk2...
oily tu....tapi daging tu aku tak sentuh sebab aku tak suker
daging...aku cuma nak kuahnyer ajer
so dah pesan kat Mr Y kalau beli mintak kuahnyer ajer

Yang ni pun wajib ada pembuka selera
ikan kering goreng dgn bawang...pastu letak perahan limau kasturi
kalau takde limau kasturi
letak cuka pun sedap

Psst: Makin terukla jem la ni...sampai rumah pun cukup2 time ajer...

15 comments:

Softtouch [Hanim] said...

sy pun skrg tekak ni nk mkn sayur jer..kene ada bila berbuka nie...tp xsuka yg mentah/ulam2..suka yg dah masak...

shuhadah Zainol said...

posh..same la ngan shu.. kalau makan tu sayur mesti wajib ada.. kdg2 kalau mama masak..siap call tanya dulu..sayur ade x..kalau xde shu akan beli bawa balik masak dulu sayur tu.. hehehe...

kacang panjang mentah cicah sambal belacan... fuhhh..terangkat no....

yanamib said...

tau xpe..sbb tu bazar hari² penuh..sume tak dan nk msk kut..huhu~

Anonymous said...

ingat nak masak jer la harini..hari2 pegi bazar bosan..cewah! konon!

eh! resepi ikan bilis tu pun i loikeeee :)

Ogy said...

baru teringat poser thn ni g tak rasa lagi bubur lambuk..iskkk...

qellissa said...

i pon suker bubur lambuk...look yummy..tp x pandai ler nak masak sendiri...hihihi

Dee said...

sib baik dee smpt smpi umah tepat kul 5 petang..tu masih bole masak2..kalo lambat..terjah PARAM gaklah..i suka bubur lambuk kg baru tu..sedap sgt..hehehe..

myQza said...

rumah aku pun sayur ada wajib :))

SURIA AMANDA said...

x tahan tgok ikan masin tuh....harus di buat ni...

Rinna said...

Hmm..mmg sedap kacang mentah cicah plak ngan sambal belacan..makan plak ngan nasi panas2 kena plak ikan kering..pergghh..tak terkata laa.. :)

☆ lieya latif ☆ said...

ape yg wajib ade tuk sis ni mmg sume lieya suke jugak......kacang panjang tu buat ulam sesaje mmg sodap...kerak keruk bunyi bile mkn heheeheheheh

NeenaAnuar said...

i pun suke makan sayur mentah.. kengkadang sayur kobis I buat ulam... hehehe...

tak dpt chan lagi nak merasa bubur lambuk tahun nieee....

mummysyafie said...

bawang ngan bilit tu menaikkan lagi aroma menu di sekeliling. hubby nor suka betul ngan menu ni

Ermayum said...

ikan goreng kering ngan bawang is heaven makan ngan nasi putih panas kalu nak kick campak cili padi takyah potong sekali nanti makan nasi gigit phewwwwww sodap "_

Mimy Hamid said...

ko suka kuah gulai kawah ek....takde daging tak sodap leeee...hehe..