Klik Jangan Tak Klik

Tuesday, August 17, 2010

Aku paling suka waktu berbuka

Hari ni short entryla
Ni pun aku layan sekejap
lepas ni nak masuk mengadap boss
So aku memang takde masa lately ni
sabor jelah...
Saja nak kasik tau kuih paling aku waktu berbuka
"tepung pelita"
tapi so far aku tak jumpa lagi "tepung pelita"
yang betul2 sedap
yang peliknyer macam kurang jer yang jual
"Tepung pelita"
kat bazar ramadan..
Kalau boleh aku nak yang daunnyer betul2 hijau
memang sejuk jerkan kalau masuk ke tekak
Insyaallah aku cuba gak luang sikit masa untuk blogwalking
Psst: Selamat Berbuka

20 comments:

ieda said...

beb hang sama selera ngan den ... heheh den kalau ada lah org jual tepung pelita nieh .. duk siap belek2 layie tgk nampak menyelerakan atau idok .. heheh jahat tak :))

atty's said...

kuih pelita ,,mmg sedap.tah bila ar nak buat sendiri

selamat berbuka jugak utk posh

Softtouch [Hanim] said...

pun suka jgk tepung pelita...kat cni tepung pelita yg sedap nama dia tepung pelita paya jaras..tu jelah yg sedap kat tekak sy sis...

Wawa~* said...

ramai btul yg suka kuih ni ek.. hehe.. slamat berbuka utk hr ni :)

ratusiput said...

aku tak penah rase...sedap ke..ehehe...tp tu la bestnye bulan pose ni kan...ble makan yg tak slalu kite makan...

sI tEDI said...

tepung pelita dgn tako tu sama je lah kan

ALoNa Cintamaniszlite said...

uish..ni fevret somi akak ni...hehe

Akak suka agar2 pandan tu aje utk sejukkan tekak masa berbuka, hahaha.

Mr feckry said...

kat melaka ada.best2

mummysyafie said...

semalam baru beli ni kat PARAM. tapi yang saya beli tu ada moden sikit..diletak kat atas bekas plastik kecik² tu. tapi saya prefer kaedah camni..tradisional..kalau sejuk lagi sedap

makdara TERDIVA said...

rasenye tepong pelita ni kuih paling top bila bulan puasa :)

qellissa said...

salam babe, lama i x blogwalk..blog i pon malas nak update.tak tau lah nape..huhuhu..i suke gak tepung pelita ni..dulu asal buke puasa je mesti cari kuih ni..tp sekarang non ado..coz i sibuk berdiet..santan2 x mkn hihihi..

J.L said...

ohh..yela..tepung pelita ni masuk tekak..sejukk gitu...heheheh. ohh baru 4.20 pm ;)

LyNn HaMzAh said...

lynn suka kuih tako...

noradzlina.kamdani said...

dulu kt bazaar ramdhan yg dekat pasar seksyen 6 kot (shah alam yg ada 7E) mmg ada akk tu jual tepung pelite jek...1 van ko...mmg sedap, tp xtau le skang akk tuh masih kt situ lg ke idak...

Eri-chan said...

posh, i dah 2x beli tepung pelita Haji Salleh kat bukit indah ler..
i suka dia boh dlm kotak2 besar kotak mancis tu..rasa tak manis tak tawar sgtla..kuih ni mmg best kan..

Rinna said...

Bulan pose nie tak de selera nak makan kuih2 nie.. ada gak yang jual kuih pelita nie.. tapi sekadar tengok jerk.. tak de plak terasa nak membelinya..

NeenaAnuar said...

Yezzaa! agreed with Eri-Chan! I pun tiap2 hari dok beli kuih tepung pelita hj salleh kat bukit indah... cuma tak penah terserempak ngan Eri jek lagi.. walaupun dia tak bubuh dlm daun pandan... tapi rasa dia bestt sangat dear! so ade masa meh lah singgah pasar ramadhan bukit indah.. leh kite bertiga gather2... hehehehe...

ikiqzana said...

x pandai nk buat sendiri.. tapi pandai makan jer.. hihihi

a d r e y n i e e l i s y a said...

aku pn suka kuih ni yang oi....
adeh, tp sejak posa ni,... x termakan lagi..

Mimy Hamid said...

tepung pelita bulan pose the best aku pernah jumpa sedapp adalah kat PARAM shah alam...bestt...tgk org ramai beli pun dah tau...yes beratur lama pun berbaloi...sodappppppp