Klik Jangan Tak Klik

Friday, July 16, 2010

Terjadi bukan malam JUMAAT jerk

Aktiviti ni bukan malam Jumaat ajer
tiap kali aku nak solat ker
or mengaji
Mr Poposh mesti mai landing on my lap

senyap2 dia mai menyusup nak dok kat peha aku
siap betulkan kedudukan
kot montot tu kecik takper gak

Aku siap cakap
"Poposh jgn ler kacau mummy nak ngaji ni...dia buat bodo jer"

Tengok dia punya ketegaq ko buat ler apa pun
dia kata dia tak mo bangun mmg dia takkan bangun
tengok buat muka deeeek ajer
"Hader haku kesah" katanyer

Last2 lantak ko ler nak landing sgt...tengok brp lama dia leh bertahan
dia sendiri akan bangun tapi jgn paksa dia turun
aku la ni pun dah tak larat nak dokong dia...
kekadang seret aje......jaatkan aku
haha....

Tapi Mr Poposh pandai dia tau bila aku habis solat baru dia mai landing
kalu aku tgh solat dia just tengok & baring jer kat sebelah

Psst: kucing pun suker dgr org ngaji apatah manusiakan....


25 comments:

qellissa said...

pandai kan poposh babe, suker dgr org ngaji cute sgt...best kn klu bela kuceng leh tgk gelagat kucing tu....=p

cik fiza said...

sejuk hati bila mengaji..
mesti kucing tu berbangga tuannya rajin mengaji.. :)

aMy@LoLipOp said...

hahahahaha ....
soooo cute la!
ngeeee :P

☆ lieya latif ☆ said...

keh keh keh ...comel jek poposh kaco u sis...tapi bagus, die pandai laa pilih timing....dah abis solat baru tekedek2 kaco org kan.....mmg bijak!!~~

PuRpLeLiCiOUs LoVe said...

btoi2....binatang pun suka dengar bacaan2 ayat suci nie...manusia yang xsuka ayat2 suci nie memang xtaw la nak kategorikan dalam kategori apa....

IMAN'S UMI said...

Ha'a ye...kucing pn suka dengar org ngaji apatah lg Iman yg suka nk tlg tunjuk masa sy ngaji.

PinQib said...

wauu.. poposhh ngancem.. ha.. ak ingt netry panas td..

aishh

Sekian. Eh. Ada update la. Jom singgah!

Salah bontot ke selipar?

Softtouch [Hanim] said...

alololo comelnya poposh suka dgr ngaji..pastu duk kat peha sis..pastu bujak lak tu sbb lepas abis solat baru dia kaco sis..

SURIA AMANDA said...

ler...pasal si poposh rupenya..ingat malam jumaat pasal apa plak kan..larikkk..

Mimy Hamid said...

kucing ni ada perasaan tau sbb tu si poposh ni suka dgrorang ngaji...bagus dia moga poposh jadi cat yg baik okeh...jgn nakal nakal

ratusiput said...

gud gud poposh...dont b noty2 ngan mummy ye...

Rinna said...

Alalala manja poposh ngan mummy dia yer.. tau dia ekk dok diam2 yer bila mummy dia solat.. :)

TopsyTurvyMum said...

pandai ko didik Poposh..suka dengar ngaji:)

black_mel said...

nice...kucing yg pandai...

y@n@ M!B said...

huu kucing yg soleh ni..hehe~ =)

Bulan Malam said...

hehe...comel betul la...
i folo ur blog..=)

SuRayA^i. said...

ahaa, comel gile prangai poposh! =D

sI tEDI said...

jgn seret mr poposh tu!!

abesh tanggal kulit dia nanti

elok2 tau mr poposh!
jd kucing yg beriman! :))

alhamdulillah

Dee said...

alahai poposh..tidur nk didodoikan dgn bacaan al-quran kot..tu yg dia dok landing baek punya kt peha u..hehehe..

makdara TERDIVA said...

kalau hari2 dia dok dengar tuan dia ngaji..pasni bole khatam same2..hehehe..

mahira oya said...

berat sgt smpi kene seret..hehe..

CikLilyPutih said...

comel lah kucing u ek

ieda said...

waaaaa nieh bukan poposh nak ngaji nieh .. tapi dia memang cayunk ngan mummy dier .. bertuah poposh mu beb , tuan yg baik dan penyayang .. tentulah dia suker melepek kat muuu hehhe :))

Eri-chan said...

inikan kucing...if u dpt baby i doakan diorg lagi soleh dr MR POPOSH..heheh comel giler....

rasp said...

cerdik tul si Poposh nie....