Klik Jangan Tak Klik

Tuesday, June 29, 2010

Bukan ada strawberry pun tapi ada kereta

Since ada yang bertanya kat mana tempat lelong kereta
ni betul2 berdepan dengan area Menara MPPJ
OPEN ON EVERY SUNDAY MORNING ONLY

kalu pandai buleh dapat GOOD BARGAIN

Mr Y suker pi area ni pun bersebab
sebab dia suker naaa tengok tempat lelong
keta ni...dari tingkat bawah sampai lah
ke tingkat atas
tu belum kira yg dok jual tepi2 jalan

sini bagus untuk cari kereta terpakai
sbb mostly bukan third party
kadang2 owner sendiri dok jual kat sini

ni kat area MPPJ tu...nama jalan tok sah tanya
tapi rasanyer peminat keta mmg suker lepak sini
termasuk ler Mr Y....
dia boleh telek satu keta tu berjam2
(bosan betul...dah ler panas pulak tu)
jenuh berjalan mau gegel lutut
aku lak bukannyer minat tp ikut jerla
(kalau ajak pi soping complex dia maleh...
tapi kalu dok layan ni rajin lak dia huhu)

Nama restoran ni ajer Strawberry okey
tapi takde seketul pun buah strawberry
tapi kalu korang nak feel tempat makan western
yg ala2 cosy gitu
This is the place

murah pun murah
taste of food pun sgt2 memuaskan

Jom tengok menu...amik ko punyala lama aku dok telek menu
dia macam2 ada...sate pun ada taw...
name it from malay food...chinese food & western...indian jer tak silap aku takde kot
hehe

cantik deko2 kat sini mostly mmg evergreen

Aku order yg set lunch dia
tu kat black board kecik tu

Fresh orange
+
Ribena longan
tapi kureng kickla

yeye order dah sampai tapi bukan aku punyer
Mr Y punyer....sedap tau ni kuah dia terasa
mee apatah
asal kaler hitam jer aku suker
hehe
Appetizer yg sgt2 mengenyangkan
soup tu cicah dgn roti mmg sedap
siap ada butter lagi
(saja kasik korang kecur sikit hahaha)

Terhegeh2 baru order aku nak sampai
tapi dek sbbkan aku dah kenyang
aku nyer chicken black pepper
sedap gak...mana nak perabihnyer sini nyer food
portion adalah sgt banyak

last2 tapau jer bawak balik

Nila dia restorannyer....tapi sini kalu day time on weekend taw
oklaaa
ko terai p malam kdg2 penuh & parking sgt2 susah
ataupun weekdays during lunch time...pengsan nak cari parking


Psst: klaaa lepas ni takde entry makanan citer lain la...hehe




14 comments:

A D I A said...

oo penah makan sini kat mppj tu, dulu office i dekat2 sini :) mmg takde strobri pun. mmg nak parking payah selalu i gigih jalan kaki gi sini.

Softtouch [Hanim] said...

sbb sy xminat kete tu sbb sy xtau tmpat tu sis, he he he...haahlah nmpak sedaplah mee hitam Mr Y tu...mcm mee hailam pun yer jgk yer...

Mimy Hamid said...

beb kebetulan la baru nak cari keta keta ...encik awak tgh cari..kat ner ni beb..bg details skit?? mmg hari sabtu ada ke??

yanamib said...

haha mmg kecur pon tgk food tuh..hehh~ kdg² sbb bc blog sis ni nafsu mkn bertmbh..hehehuhu~ =p

qellissa said...

penah gak g sunday market survey2 keta kat c2...hubby i suker g sana pepagi klu free..yg kafe stoberi tu x penah lak nerai...=) klu sedap leh lah nerai pas ni..

Unknown said...

org laki mmg suke klu sentuh bab kereta ni kak posh,bola pun same..tp klu bab shopping diaorg surrender dulu,..siap sgp tunggu dlm kereta dr ikut teman kte

ratusiput said...

isk ayam blackpaper tu mengiurkan la...

Azmiezas said...

Akak pun suka pegi sunday market tu..

dapat rege kete murah sikit kan, drp rege biasa.

Rinna said...

Hmm..sedapnya..tgk makanan tuh.. Rajin nya..Posh gi explore kedai2 makan nie..yer.. :) Teruja gak laa nak gi terai makan kat tempat nie.. :)

Dee said...

eh..ni mcm kedai strawberry field kt usj taipan tuh..tokei sama kot sis..

Pepel BoNda AmaNi said...

laki aku dulu pun beli keta dia tue dekat c2 jugak beb...tapi masa tue aku lum kembali berkasih la nan dia..so xpenah la aku g tempat lelong keta tue..ehhehe..wah nie sama cam kat usj tue ke?? strawberry cafe nie...

Lady of Leisure said...

aku pon suka jenis mee yang kuah hitam nih..
;D

ieda said...

kecur air liuq tgk menu2 nieh .. x tahan beb .. lapaq2

NenetPenne (NP) said...

kat taipan USJ pun ada satu kafe Stawberry ni namanya Stawberry Field..mcm2 menu ada... fening nak order yang mana satu...
oklah, price pun tak derlah mahal sangat.. reasonable gituhh..