Klik Jangan Tak Klik

Friday, December 18, 2009

Salam Maal Hijrah 1431

Nak duit mcm "nuffnang" silala klik2 CATCHEYE
Korang thanks sbb still sudi klik2 my nuffnang
kalu iklan tu asik tido jer
korang clear "cookies"
pastu refresh or tekan F5


Assalammua'laikum,

Selamat menyambut Maal Hijrah 1431 kepada sumer umat islam seantero. Ini menandakan permulaan kalender umat Islam sejagat. Semoga tahun baru ni membawa sinar pada kita sumer untuk kehidupan lebih baik dunia & akhirat

Aku nak share lagu ni sbb lagu ni evergreen dari zaman aku sekolah dulu...wa dulu kan masuk nasyid....so lagu ni mmg nostagia...nak wa nyanyi ker hehe...anyway aku prefer nasyid dulu...la ni dah macam muzik POP...

Lirik Nasyid Maal Hijrah

Satu Muharram detik permulaan
perkiraan tahun islam hijrah
perpindahan nabi dan umat islam
dari kota mekah ke kota madinah

atas keyakinan dan iman yang teguh
kaum muhajirin dan ansar bersatu
rela berkorban
harta dan nyawa
demi menegakkan islam tercinta

hijrah itu pengorbanan
hijrah itu perjuangan
hijrah itu persaudaraan
hijrah membentuk perpaduan

oleh itu
mari semua kita sambut ma'al hijrah
tingkatkan semangat
tegakkan syiar islam
untuk sepanjang zaman

Psst: Tak sempat nak upload video lagi....sibuk jer memanjang....huhu

7 comments:

uMMisYa said...

Selamat Tahun Baru Hijrah Posh..

ieda said...

salam maal hijrah jugak beb

semoga tahun baru lebih bermakna utk mu ...

y@n@ M!B said...

salam maal hijrah sis..cuti2 pn sis bz eh..ish3..=)

Ms AiReEn MoHd said...

babe thanks so much wish aku ekk...aku telah dpt brg penjagan muke yg mahal itew...dan terus jlnkan tugas aku la...hikhik

m@ said...

salam maal hijarah juga dr ma..
aha sis bz eh..lame dh x dtg jengah my blog :p
moga tahun baru lebih ceria dgn semangat baru okeh!

Lady of Leisure said...

salam maal hijrah posh.. semoga kehidupan kita sentiasa diberkati Allah..

ikiqzana said...

salam maal hijrah & tahun baru gak dari aku..

terlmbt wish kt sini..