Klik Jangan Tak Klik

Friday, September 11, 2009

Wajah wajah sayu

Apakah motif aku meletakkan gambo "si poposh" ni ...padahal org tgh sibuk citer baju rayer...kasut rayer...kuih raya....apa2 ajerlah yg berkaitan dgn raya...

Mestilah ada sebab...ko tak nampak ker wajah sayu dia...dok mintak "rantai tuceng" baru...sempena raya yg mulia ni....actually aku dok cari mana2 yg ada jual rantai kucing yg leh letak alphabet tu...dulu masa aku tak mo beli melambak lak kat WMC....

la ni beli aku dok carik balik tak jumpa....leh lah dia melaram di hari raya nanti...sian oo..aku nak balik kg...tinggal dia...nak bawak tak leh...omah mak aku ada "tuceng" gangster dok tunggu...kang dia belasah lak sipoposh aku ni....

So terpaksalah mintak "neighbour" tulun jagakan....lama tu aku balik..apalah nasib si poposh nikan...mesti dia meraung kalu aku takde lama ni....mintak2 jgn jadi apa2 sudah...

Psst: saper ada jual "charm untuk cat" tu kasik tau yer...hehe..aku mau letak "POSH" siap ada bling2 lagi...hehe..

27 comments:

CINTAMANISZ Lite said...

Poposh tu bukan sayu sgt nak kan rantai baru..
tapi dia sayu pasal seminggu lagi tuan dia nak balik kampung tinggalkan dia ler, sian dia..huhu...

Si Tomei ngan Nyu akak tu pun kena tinggal gak ler, kehkehkeh..
Pasalnya..akak raya kat kg akak dulu kat Bentong nu..
Kat sini tinggal kat umah mak mentua ler. Naseb bek ler mak mentua tu pun mmg suka kuceng..

Cik_Nomi said...

ko beli je rantai emas pohkong akt die.. mesti die melonjak kegembiraan..

jap.. si poposh ni klu g sekolah mesti selalu kene buli kan.. tuceng kampung pun nak takut.. haih.. memang tuceng berhemah tullah..

POSH76 said...

Cintamanisz~ raselah dia sudah ada bau...kalu baby leh ler bawak...ni tuceng...huhu

lucky u sis....kalu yg jenis tak penyayang better jgn kasik..kang entah apa2 jadik kat tuceng kitakan...

POSH76 said...

CikNomi~Amboi hang kalu ada bahan nak perli aku laju jer hang komen...hehe

Dari aku beli utk dia baik aku beli utk aku...takde maknanyer..hehe

konpom kenanyer sbb dia ni mmg ya aww2 nyer tuceng...huhu..tak lawannyer..

Dia school nyer tucenglaa..dgr cakap tuan...hehe

NahDaTuLIzaH said...

alahai..cumelnye kucing die...

cam tuannye jugak...

jom la singgah blog izah...ade gmbar kucing gek...huhuhu
http://nahdatulizah.blogspot.com

Judiene said...

adakah muka cik poposh tu melambangkan muka cik posh kte??
hahahahaaa
ade makne tuuuu!
:)

Mimy Hamid said...

poposh pandang rasa macam merenung aku je...sukeeeeeeeee...poposh cayang................i lap u

niesz said...

hihi..manje nyer die..
dpt rantai lg..
nsib baik jari die x pnjg..
kang x pasal2 mintak cincin plak..
hahaha..

tomey lor die!
jg elok2 k..

sis_nita said...

lorrr..

mmg sayu mayu muka poposh tu..

dah macam poserr laks..

:)

nona said...

alo...sian poposh kene tinggal ek..
dulu penahla balik kg bawak balik kucing..pastu kucing aku kene langgar sebab die xreti lintas jalan kt kg tu...huhhu

abang besi said...

alalala...tomeinye beliau tu..hihi...nk rantai la plk..adess....bg je rantai basikal waks...abih cte,...pasti pas ni beliau tk mintk2 dh...uhukkksss////

Lady of Leisure said...

alalala.. ciannya poposh.. im sure minggu depan arri pun mesti akan monyok sbb aku balik kampung.. tapi aku balik melaka dua hari kendian balik kl semula.. tgk arri n molly jap pastu baru balik perlis..

tapi tu la sedih aku nak tinggal dorang ni..

:(

hehe.. poposh nak rantai eh.. nanti lah kalau aku gi memana aku nampak i let u know eh..

POSH76 said...

Nahdatulizah~Tq....cuma jantina jer berlainan...hehe

Thanks sbb sudi singgah my blog...hehe

POSH76 said...

Judiene~Apa maknanyer tuuu...hehe

nama jer ala2 sama...amboi takkan muka sama dgn tuannyer...ingat aku ni mak kucing ker..hehe

POSH76 said...

MimyHamid~kan main lap2 fgn poposh..poposh kalu jumper ko mesti dia suker..hehe

POSH76 said...

Niesz~itulah si manjer sis...bg rantai jelah rayer ni...
kalu cincin takdak saiz pulak...hehe

Tq sis...mesti punyer pengarang jantung tu...hhe

POSH76 said...

Sisnita~Dia mmg poser...sahur makan...pastu berbuka jer dia makan...tu sbb kalu manusia tak poser malulah sikit dgn binatang...hehe

POSH76 said...

abgbesi~Thx..ko suker2 jer nak bg rantai besikal...hehe

baik bg rantai kapal ajer...hehe

POSH76 said...

LOL~aku pun dok fikir camner ko tinggalkan buah jantung ko tu...

memang sedey tapi nak buat lagu mana..huhu

aku pun mesti sayu giler...dah bese dgn dia..

Rantai tuceng mmg ada tapi aku nak yg bling2 siap leh buat nama lagi...hehe

meo188 said...

rase nk smack down je kucing nie!

Kaseh said...

kesian poposh sedey ko nak balik kg tinggalkan dia... bistu dia nak beraya ngan sapa? dahla dok sorang2. cian dia..tu yg wat muka sedey tuh.. tapi mmg tahap menggeramkan betolla tuceng ko ni... gebussssssssss.. ko tak suh dia diet ker posh? mueeheee

abang besi said...

rantai kapal ok jgk...hahhaha...tkpun bg se habib jewel sekali...alaa...sekali sekala je waks...hehee...

Cik Adek Manes said...

gebu nye pOpOsh.. !!

Softtouch [Hanim] said...

igt sayu sbb poposh pose..he he he..sis balik kg mana yer?abis poposh kalu org jaga dia duk dlm cage ke atau dia duk dlm umah org tu yer?
sian kene tinggal poposh..poposh mesti rindu kat sis nnti

n.u.r.u.l said...

seronok jd poposh dpt rantai...
weiii...aku nak rantai kaki, leh tak ko belikan tuk aku... aku pun tgh sayu ni...

Abrahyn said...

ntah ngape la i ni tak suka dgn kucing...huhuhu

ida sazarina said...

kechoymeyan poposh terserlah...
maw gak kuceng mcm ni,,,
nak yg gemok2!!!