Klik Jangan Tak Klik

Saturday, August 15, 2009

Canteknyer Rambut Die

Wah santeknyer rambut....rambut aku ker???....perasaan jerlah...huhu...natural tuuuu....jeles meles betul....hehe..itupun mummy dia dah potong sikit....kalu masa dulu lagi lawa....
Inilah my beautiful "niece" name Misha apatah...panjang naa namanyer...aku ni nak sng selalu panggey dia "Misha Omar" jer....suka suki aku jer panggey my brother "daughter" cam gitu...lucky my SIL sporting..hehe....yg aku ingat nama dia mmg specel sikit...."BATRISYA".....untung kan budak2 la ni...nama best2 tu...
Tengok tuu dia tengok aku cam "antu" kot...... takut memanjang.....actually masa ni aku tgh dok main kejo2 dgn si cute nie...mati2 tak mo amik gambo dgn aku...sedey tau....huhu..asik2 nyorok kat "mummy" dia....maybe because we are not close...sbb masa dia tinggal with my parent....aku kahwin sudah..pastu biler aku pindah dah jarang2 jumper....
Yang ni her brother "hensem" gak...namer dia...."Amir" apatah...nama anak sedara sendirik pun aku tak ingat...susahlah nama depa panjang bebenor...hehe..kalu aku bawak p mana2 ...mesti org dok kater "my son".....Yang ni close dgn aku sbb aku yg "jaga" dia start dari baby lagi....

Not many picture taken...sbb bro aku rushing nak balik sibuk naa.......yg aku lak nak bawak my parents pi pekena "beriani" kat Sentul....."abah" aku tingin sgt nak makan.....ajak my bro tak mo sebab dia ada plan lain lah pulek...
Dia mai pun just nak bawak "derian D24" ni utk my parents...aku tak minat so aku tngk jerla deme makan...hehe...amik bau cukuplah...

Masa makan "beriani" pun tak amik gambo sbb aku kalu dah dapat membebel luper sudah amik picture...Mr Y yg bese jadi cameraman lak samer sonok lawan cakap dgn "abah" ...pantang jumper....reportnyer berjela2....

kalu aku balik sorang just to drop by pun...mesti dok tanyer Mr Y dulu...bukannyer tanyer anak dia sendirik...huhu...padahal dulu akulah "pojaan" hati "abah" aku....la ni "servis bertukar tangan" pulak...hehe..takpelah laki aku jugak...hehe
Citer pasal "hairstyle" rambut aku la ni dah lamer tak buat "treatment"...startla "menguncup" cam daun semalu....huhu...maybe nak dekat raya nanti baru aku gi buat highlite or color lum tau lagi...tapi aku tingin sgt nak rambut ala2 curly tang bawah tu....kdg2 biler aku mintak advice dgn my "hairstylist" mesti cakap cam gini " this style cannot last one" pastu aku lak reply apsal lak..."dengki kot aku nak buat"...hehe..tp aku camner pun aku tak "trust" malay hairstylist...sori to say....sbb "turns out very badly" mesti aku kena alter balik...huhu...I prefer "chinese"....
"Ini artis diaorg hari2 blow dekat salon punyer maa...u ingat u buat skali boleh tahan ini mcm kah"...terus aku terkedu....kalu tak "lasting" nak buat aper...membazir duit aku....tapi mmg lawakan...takkan ari2 nak bertenggek kat salun...kalu manyak ongkos takper gak....kalu aku beli mesin yg utk curly tu pun tak guner...sbb mesti jadi cam "hair straigtener"aku....masa aku beli tu pun sumer tgh giler "rebonding"..beli last2 tak pakai...entah mana ku "campak" pun tak ingat dah...dulu masa "anak dara" asal nak gi dating ngalahkan nak p photoshoot mesti siap "straightening" baru kuar..amik ko berejam2 nak siap...hehe...dah kahwin kureng sikitla..hehe
Worst come to worst aku buat cam minah ni udahler lawa gak..rambur aku la ni cam lebey kurang Dato CT ajer.....hehe...sonang nak manage......

Tips: Aku jarang sikat rambut...sbb takut rambut rosak....aku guner jari jemari ajer (guna jari pun boleh)...hehe
Blow pun aku tak suker pakai sikat...pusing2 dgn tangan ajer....hasilnyer ala2 curly2 la nanti...tapi idak ler lawa sgt cam p salun...hehe...Once a week "hair mask" important..kalu aku terlebeh rajin aku siap beli "santan pekat" sapu kat kepala pastu balut dgn "hot towel"....

35 comments:

Anonymous said...

weiii...awainye ko pg ni, ni mesti kat ofis kan? Santan pekat tu kite terus sapu kat rmbut ke? pastu balut dgn towel bape jam plak? aku nak buat le...

en_me said...

chanteknyerrr kannns.. ehehe, salamm akak posh itteww

Softtouch [Hanim] said...

sy pun suka yg rambut surly2 kat bwh tu..tp xboleh buat sbb rmbut sy pendeklah...kalu jmpe budak2 yg rambut curly kat bwh tu, cukup berkenan sy tgk..he he he

niece sis ensem n comel..mcm untie dia...:)

abang besi said...

wow!!!aii pon nk rmbut gitu!!!

natural tu...
skrg tgh smpan ambut..yeeyeyeye...

oRked said...

sis bukan susah ke kalo nk jaga rambut curl???

Lady of Leisure said...

amboi lawanya rambut dia.. letak santan rupanya.. patut la sihat dan menawan..

MuMMy 2 Haqq said...

hohoho..idaok ler teman nak perabih kan duit betenggek kat salun 24 jam..

its me said...

aku pun like taht hair babe....i loike so much...aku wat la kan...sekali jadik lain ko...nanti aku show ko eh babe...mcm negro lak aku rase da hah

Mish Hawtchocolate said...

hehe.
hey.
i pn suke nk wt rmbut wavey cmtuh..

arghhh..
tp bile tny kt saloon.
dorg ckp perm..perm..
i tamo kerinting kcik2 tuh..

last2 stret gk rmbut.
hmm..
by the way..kalo u tgk youtube..
ade satu tips nk curl kn rmbut cmtuh..

try seacrh;
paper bag curls
xpon tgk jerk ah link neh..

http://www.youtube.com/watch?v=WoZ2QGq0n4A&feature=fvw

i pnh try..
mmg jdik..
cantek..
kalo xjdik..
cuci jekr rmbut,,
trus oke..
hee ;D

yanamib said...

eh xmkn durian gak??same la kite..hua3..
mmg chanteq rambut yg curl kt bwh tu..i loike!
tp membe sy pnh wat, mmg xthn lame sgt..hik3..kna rajen jaga..^_^

Unknown said...

Nurul~Macam tau2 ajer ko ni...pecah rahsia...hehe..jgn kasik tau boss aku tau...hehe

yelah sapu terusla pastu ko massage...santek rambut ko nanti...ala dapat 15 min pun k...kalu rajin 1/2 jam beb...ingat yer lepas tu cucik bersih2 tak psl2 kang bau masyem....hehe

Unknown said...

en_me~saper ni kenal my SIL ker...hehe

Unknown said...

Hanim~tulah pasal...kalu ada anak pun nak kiut miut cam diaorg..suka her brother sbb "chinese look"
hehe

Psst: Maybe nanti ur daughter mana tau dapat curly hair sbb my bro SIL rambut straight....

Unknown said...

Rockmetaller~fuyoo baru betul ROCK...hehe

Unknown said...

iena~betul2 kalu selalu p salun takper gak...hehe

Unknown said...

LOL~mummy nyer rajin beb....dia syg rambut her daughter...aku yg dah suku abad sejak dari anak dara pun aku buat ikut my mum..OPAH aku masa umur 80an pun uban sikit2 ajer...hehe

psst: rambut hang lagi ler lawa selalu p salon...hehe

Unknown said...

Mummy2Haq~ kalu lakiku Dato Y....mau ler aku rajin jer bertenggek kat salun tu...suka hehe

Unknown said...

eryn~samalah kite aku lagi giler masa tu nak kawen ko....ingat nak jadi ala2 artis last2 meggie mee dibuatnyer.....meraung terus p straightening..huhu

Unknown said...

Misschoc~ buatlaaa mesti santek tau...hehe...kdg2 hairstylist ni kater tau2 pastu turn on jadik mende lainkan...kena ati2 tau....takut...beb thx nanti nak skodengla hehe


kalu u try kasi tepek kat blo tau...hehe

ALoNa CintamaniszLite said...

Patut ler rambut posh lawa..treatment ngan santan ye.

Ada petua tak kalo nak bagi rambut jgn cepat sgt naik kelemomor?

Unknown said...

Yana~ ada pun geng sis....hehe..lawa tapi hi maintenance..sis ni lak nak cepat memanjanh...hehe

Cintaminisz~mana ada sis bese jer...rambut kan "mahkota wanita" senang jer kalu kelulumur nie...biler basuh rambut gosok sampoo dgn hujung jari tau...jgn guna kuku...pastu kalu letak conditioner letak ujung rambut ajer...last kalu twice a week amik limau purut paling bagus gosok kat kepala...tp kalu takde limau kasturi pun buleh....cubalah...insyaallah

jebat_durhaka said...

posh...kepala aku botak, pakai kaki pun boleh wakakakakak

Anonymous said...

posh..rambut ko panjang..ko wat la rambut perm cenggitu..sure cantik..watla cepat2..

Unknown said...

Jebat~Untung botak tak yah beli sampoo jimat...hehe


Ommy~Insyaallah rambut raya...jgn tragedi rambut megi mee jadi balik sudah...hehe

Lady of Leisure said...

tapi rambut aku jenis kering tu pasal kene slalu wat treatment..

to be frank mmg menyesal aku start color n rebonding rambut, buat rambut kering huhu.. tapi dah terbuat, kene lah teruskan jer..hehe

A D I A said...

haha yg tak tahan tu dulu nak gi dating mesti straighten rambut ngalahkan org nak gi photoshoot. cam cama je peel kita haha. skrg tak kuasa dah. guna jari saje (rambut dah lawa la maksudnya)

Ashikin said...

cik posh, mmg cantek kan rambot tu. tp jgn terpedaya laa.. dorang ni dpn kamera setting bkn main. blakang kamera, rambot kering kontang rosak asik diblow, diperm n direbond jek.. rambot posh pon dah cantek dah. tp if pesyen raya kang nk buat, mesti nampak lain n cun!

Kaseh said...

mmg lawa kalau dapat rambut ala2 gurl wave sempoi tuh.. aku pun suka.. dulu ada buat tapi tak jadik..sudahnya aku potong....pastu kerinting la semua dah..last2 pendek.. senang..anyway aku suka rambut ko..jgn potong tau..

Unknown said...

LOL~samalah kiter...rambut aku sepatutnyer dari sekolah sampai before tawen mmg suci...tk pernah buat apa2...tp lepas tawen gatai naaa nak highlite amik ko terus jadi suci dalam debu....huhu

La ni aku more to treatment dari chemical2 ni...aku takut rambut gugurlaa...huhu

Unknown said...

Adia~tulah pasal...dah kawin tu ada ler sikit..tp tak seteruk dulu...heheh

Unknown said...

Ashikin~tulah pasal....lain ler kalu ada org tulun buatkan...tadah jer kepala ni...hehe

tengok ler maybe raya tingin gak nak buat...hehe..cun tu lum tau lagi...kalu tak cun alamat kena straighten laa...huhu

Unknown said...

Kaseh~aku pun dah ada bad experience..ingat nak big curl...last2 jadi meggie mee huhu

tobat dah aku tak berani potong...sbb muka wa tak sesuai rambut pendek...huhu

Mish Hawtchocolate said...

heee...
da try ker?
;)

rumit sket.
kene blaja n biasekn.
da biase cpt jek tgn tuh putar2..
da siap ;D

Unknown said...

misschocolate...nanti i cuba bikin sendirik yer...tak yah buat kat kedai..lawala tul tngk kat you tube tu...hehe

Mish Hawtchocolate said...

sis..if rajen..tgk entry latest i k..

i de buat rmbut tuh..
tadela jdik sgt..
tp okela kot..

=D