Klik Jangan Tak Klik

Friday, June 19, 2009

GROUP BASE

Dah habis skodeng sumer blog ...gigih dari pagi sampai la ni baru habis......lunch makan mihun ajer...diet katernyer......now my turn la mau update...sori yek friday is my free day...so diet aku agak so so ajer...but balancelaa...tau mau ada dinner...bfast & lunch lite udahler ...sudah tau friday nite mesti mau JJCM....lum tau mana mau pigi lagi....hb pun hokey takdak jamming....leh ajak p dating...hehe

Mcm2 citer kat blog aku baca ari ni...ada yg sedey huhu...sian bah...ada yg gumbira..den numpang jelah....anyway this is lifekan..hari ni hari korang entah2 sok hari aku lak...so jgn sedey2 yer..mesti mau hepi...mind mesti positif walaupun kekadang terkantoi gak...nama pun manusia mesti ada buat kesilapan....but life still have to move on..." BIAR ORG BUAT KITER..KITER JGN BUAT ORG"

Refer to title...bukan base gitar letrik tu yek...ini tempat makan baek punyer..kat BANDAR SRI DAMANSARA...makanan kat sini sedap & affordable...cakap omputih sikit...menu dia more to chinese food...so pada penggemar chinese food susah mau cari HALAL nyer...mai ler datang sini...elok nyer dtg ramai2 sbb portion dia sgt bnyk...so konpomlah tak habis punyer...kalu nak ajak makan ramai2 mmg berbaloi....aku pun tak habis khatam makan kat sini...sbb terlampau bnyk...mcm2 jenis ada...dim sum pun ada gak...sampai kekadang waiter pun naik nyampah lamanyer mau pikir makan apa..aku beselah kalu ko diri lama kat situ lagi ler phening kapla mau choose...so la ni aku tak mo waiter ke waitress ke buang energy korang walaupun aku tau ianya leh burn calori...aku akan bg tau "kasi aku tngk menu dulu & call u later"...tak mcm hubby laju nyer ngoder... aku mana bley sure takes time punyer...siap pikir pro & contra dulu baru oder...teruk toi..mau makan susah...la ni hb very smart dia sudah amik restoran ni nyer no phone supaya aku leh pikir apa mau makan & terus order...sbb dia tak suka tunggu lama2...so biler kami sampai kejap ajer sudah dapat makan.

So check it out apa we makan....

mula2 mesti mau order air suam...aku before makan mesti mau minum suam dulu...this is to avoid terlupa diri makan banyak...

Kalu takut gumuk and for health reason kurengkan ler makan nasi yek...so mesti mau mintak pinggan kosong...half...

Ni yg sampai dulu...hubbynyer favorite..sikit2 mau telur...aku yg tukang oder mintak sjibik ajer sbb aku tak brp nak suker...hb siap tanyalaa mintak ler dua biji...

LEMON CHICKEN...one of my fav...aku mmg crazy chinese food...sedap sgt tapi itu kulit jgn makan yer...nanti dia dok kat dlm badan....kolesterol...

BROKOLI GARLIC...hb nyer favorite...taula baik utk kesihatan tapi asal datang jer ni mesti wajib mau order punyer...ee tak jemu ker...jenuh nak habiskan ni...

Aku kalu takde spicy mana leh...still tekak melayu..mintak sambal belacan la pulak...baru ada selera...

Last gatai mau desertlah pulak...hb dok pujuk2...aku bukannyer suker sgt mende maneh2 ni...takperlah try jerlah..sedap tapi mana leh lawan secret recepies beb....aku ngidam nak makan brownies ice cream...tngk illa makan sampai la ni dok meleleh....biler mau bawak ni....opps lupa nama cake ni strawberry yogurt cheese...itu cake wa tak mo..siang2 sudah book itu strawbery saja...


cakkkk ini strawberry wa yg punyer....ni pun hb mau rebut...aku dah ngap baru cakap "ala abg nak strawberry tu"eee aku gigit kang baru tau..

P/S: Remember jgn order bnyk sgt dishes unless ko mmg kaki makan or ko datang satu rombongan cik kiah...sbb semua dishes BIG PORTION...kang tak habis doser tau...membazir...kang kalu balik konyang sgt jgn salah kan aku yer...hehe..kalu takat dtg dua/tiga orang ajer better order small...

Al maklum lagi...sunday & public holiday close...No tepon GROUP BASE: 03-62752284

Sini hujan oooo.....kasi korang lapo balik lepas lunch...

6 comments:

ieda said...

yo posh .. hehehhe sedap aar brownies ais krim tuh , den sukoo2 ..

uik dtg umah amik adiah .. huhuhu

jebat_durhaka said...

seksa aku tengok program JJCM ko la posh....sedap manjang perghhhhhh sabo jebat sabo...huhuhuhu

Unknown said...

ieda...wooit mana salam ko...hehe..yo yo arr pulok dah...ko ni ponek den cito psl restoran tu...brownies ice krim yg ko komen..mlm ni mau aku hangkut laki den...tq babe..

Unknown said...

Jebat...awatnyer ko diet ker...wakakak...

ana said...

uik...kat kota damansara ada ekk group base..?
ku sllu mkn group base kat bandar sri damansara je..

Unknown said...

ana....wa sudah silap statement dahh..dah amend..anyway thanks fyi...