Klik Jangan Tak Klik

Wednesday, March 18, 2009

Proses PENYELIMAN

Memandangkan aku dalam proses MENDIET...haruslaa aku story kat sini apa yg aku buat ari ni.



suka dapat voucher JJ.....leh ler aku beli apa2 nanti...walaupun 30hengget ok laaa tu..aku kan suka kayakan JJ...aku ingat dlm setahun 3/4 kali gak ler aku dapat voucher..sapa nak bg kan...aku lum decide lagi nak beli apa..

Sebut pasal point ni...kalu korang nak redeemed beh baik amik voucher dia dari korang tukar dgn barang sbb aku ada experience kena tipu amik barang " EMERGENCY LIGHT" bila betoi2 black out nak guna tka leh guna cam hampeh..so my advice baik korang redeemed voucher pastu + money pilih apa barang yg korang suker..lagi berbaloi..paham2 jelah brg FREE kan...tapi tak semua jadi cam aku...ada yg ok gak...


Pastu lepas redeemed voucher aku nampak baju exercise lawakan...after diskaun RM19.90 ajer...JJ tgh SALES nie....aku tngk kat bahagian SPORT tu murah2 gaklah...mesti best kalu pakai utk workout

pastu ingat nak makan WANTAN MEE ni...sesuai utk org yg DIET mcm aku nie.kan aku tak leh amik fattening food..so this is the best choice...last2 tak sempat pastu mcm ramai org...aku cancel makan lunch...last2 aku balik opis without lunch...dah set my mind...NAK KURUS NAK KURUS..psiko...aku camnilaa kalu laki aku dah komplen..mula la aku meroyan DIET kaw2..org lain cakap takper but aku tak leh tahan kalu laki aku cakap..mau leleh tau...


last aku makan roti organik 2 keping dgn milo O..cayalah bangga betoi sbb dapat menahan diri dari makanan yg sedap2 kat JJ tu...alhamdullilah...aku la ni pun dah amalkan makan kerap...tp healthy ...makan apple for snacking...so perut sentiasa full...GUAVA pun i amik...effective utk saper yg nak kuruskan badan...

AMARAN KERAS UTK YG BERDIET & ATAS NASIHAT CIKGU BIM" NO NO"...roti ni mmg sedap ...so bg yg berdiet lupakan saja....

Ini lagi ler sedap ...so far dah dua ari LUNCH i makan ni ajer....tk makan mende lain...disamping menjimatkan ..menyihat kan juga...cuma tak pasti brp kalori dia...

tgh q beli groceries...mula2 cam hangin tapi biler pikir balik ...ni pun membantu utk burn the calories..aku pun happy ajer q...so far aku amal kan diet cam ni...aku rasa peacefull..takde nak hangin satu badan...MOOD pun ok ajer walaupun PRA Period...selalunyer lagi seminggu mau naik hangin jer aku ni..so aku nak tngk sampai hujung minggu ni..so far takde SIN FOOD masuk dalam badan aku...tak lupa exercise gak....

pastu aku tawaf laaa satu bangunan tu...escalator pun aku panjat gak...pastu saja ikut jalan jauh & parking jauh2...sian kawan aku kena ikut cakap aku...siap sound dia nak kurus tak...consider briskwalk la kan???jalan punye jalan aku jumpa ni...lawakan...kristal i like....nanti nak kumpul point leh beli ni pulak...

3 comments:

Unknown said...

tq 4 visiting my blog. banyak nyer benda ko nak beli? baju exercise tu lawa dan seksi, aku pun nak beli satu kat bini aku :)

Unknown said...

apa blog ko yer...p rr beli murah giler kat JJ

misz seniey.. said...

bagus..bagus..teruskan ushe mendietkan bdn..cayalaaaaahhhh..:)