Klik Jangan Tak Klik

Monday, March 2, 2009

Langkawi trip - Part 2

2nd day

Tak habis lagi citer pasal langkawi nie...sambil kunyah apple..thanks to REEN nyer blog..selama ni aku dok makan gak apple sbb kata leh avoid cancer ker penyakit camtulaa...jab citer pasal apple dulu...tapi aku amik sjibik jer...tak berani nak amik lebih..dan ada jugak artikel kata leh kurus kalu makan apple hijau...walaupon washington apple tu lagi sedap & mahal...pikir2 punya pikir..dari aku dok beli pil kurus baik aku telan apple nie walaupon reger dia dlm 12.90 tngk kat JJ..ada brp bijik lum check lagi...aku la ni pun dah back on track...smlm lak tngk OPRAH citer pasal rancangan " THE BIGGEST LOSSER" tu nak tayang balik....aku mmg giler tngk rancangan nie...imagine depa bertan2 nyer weight leh turun aku yg ciput ni pun jenuh nak turun....biler tngk depa camtu aku rasa bersyukur nasib baikla badan aku tak camtu...alhamdullilah...masih ada masa...aku teruja dgn contestant yg nama "ALi amende tah...mmg kalu dah kurus nampak lain ..lawa & hensem giler contestant tu lepas kurus...kan best aku leh slim mcm tu...depa pun tak yah makan pil kurus + buat lipo...cuma jaga makan & daily exercise...hopefully aku leh buat AMIN...back to citer Langkawi...kecoh jer aku nie nak upload gak gambo2 nie walaupon dah expired....

Layan...

pagi2 lepas breakfast terus p ke LANGKAWI WATER WORLD...gambo breakfast tak amik..kedai tak VOGUE...itupun layan diri...murah gak ...mcm2 nasi ada..kami amik nasi ayam merah...small portion ajer...





tak nyempat2 sampai jer kat water world terus nak amik gambo...pening kepala hubby wa...bg can lak kat binatang2 ni nak enterprem pulak...




ANACONDA








monyet terkecil di dunia...katanyer....aku pun tak pasan 3 ekoq lepak kat atas pokok...comei sgt...


Tapak Sulaiman




lepas dah letih kat sini...kat luar tu ada tempat shopping " DUTY FREE"
aku pun try ler bird nest nyer drinks..sedap & murah giler...GOOD for the skin...tapi aku amik gambar nie aje...ramai naa org pening kapla aku..sbb kat KL cam tak pernah ada soft drink packaging camni...sampai tersasul cakap kat hubby " KAT MALAYSIA TAKDE CAMNI" hubby wa cam rasa nak termuntah ler sekejap...sabar jelah...perasaan cam kat over the sea lak...



sempat makan kat EDEN...tak tau laa ni breakfast ker lunch...apa2 jelah...sini pun makanan dia sedap & cheap...apa nak jadi dgn aku ni asyik makan2....belasah jerlah...





Lepas dah kenyang kami menuju ker PERDANA GALERI...tempat MAHATHIR simpan khazanah dia...masa ni dah separuh letih dah ni....boringla kat sini...tapi hubby suker sgt nak tngk...










Dah letih posing kat sini p LUNCH tapi tak amik gambar...kedai dia cam boring jer...
Lepas makan shopping sat kat MAKAM MAHSURI...lagi skali hubby wa pedajai ada ker patut dia suruh aku p masuk sorang2 lagi..kat sini aku beli topi...panas giler beb...
beli kain pelikat GAJAH DUDUK utk abah & FIL...reger murah ler sikit...aku tawar kaw kaw punyer...pastu kami p lak ker " SNAKE SANTUARY"...ada persembahan ulaq...first time dah tua gini baru nak amik gambo dgn ular...tapi itupun dgn ALBINO...COBRA tu pun leh amik gambo...tapi aku tak confident...manalah tau angin dia tak betoi...dia ngap nyer aku kang....tak balik mesia...hehe









Lepas Taman Ular p makan lagi kat tempat seafood yg sama...amik sgl mak nenek lagi...sampai naik kembung kena RM85...murah banget nie...alhamdulilah...pastu ni kat restoran " PAK ARAB" ala sj jer gatai2 padahal dah kenyang...ingat ada ler MINT TEA mcm kat restoran arab mcm kat KL...last2 tngk teh apa dia bg...baik minum kedai MAMAX...oklaa tu badan pun dah penat layan jerla....dgn french fries





sambung skali laa DAY3...nak balik dah...bye2 LANGKAWI...akan aku datang lagi untuk menyoping...dah target VANTAGE nyer set...


kat bilik hotel sempat ler post kejap...

sempat masa nak balik poss kat JETI....disbbkan kehabisan baju aku pakai ler baju yg aku beli mlm tadi...korang kalu p langkawi giler tngk "Dress" murah tapi careful with the material..aku beli bnyk gak...aku buat baju tido...ala2 baju FASHA SENGAL...hhehe...yang aku pakai nie material dia ok leh buat jengjalan...






Sekian ler percutian ku di langkawi.....habiss daaa

No comments: