Klik Jangan Tak Klik

Monday, February 20, 2012

"Jujur aku Dayus " lakonan mantap Beto Kusyairi mampu buat nanges!!!!!!

Mesti ada yg tengok cerekarama "Jujur Aku Dayus" hari Sabtu
aku mula malas nak layan sbb tengok 
hero cam tak bess ajer...tp tekaan aku meleset
citer ni walaupun pada mulanya cam bohsan ajer
tapi tunggu punya tunggu dah pertengahan tu besslaa
sbb dari mula sampai nak dekat pertengahan tu masih tak tahu
apa masalah si suami lakonan 
"Beto Kushairi" yg dingin jer dgn isterinya
lakonan "Nora Danish"

mulala dok teka2 betul ker si suami aka Ed ni ada skandal..
sbb tetiba muncul pulak Irma Hasmie 
(bekas tunang Ed pulak tu)
pastu pregnant pulak sampai nak gugurkan kandungan...apa cerrrrr
jenuh otak aku nak pikirkan ending...

Pastu dah nak ending baru dapat tau si Ed ni keciwa sakan sampai 
eksiden disbbkan kunun2 nak buat suprise
ternampak isterinyer aka Lis
"tidur" dgn bekas pakwe lakonan Zul Arifin
tak ke meroyan kawan tu sampai eksiden...

Rupa2nyer si Lis ni kena perangkap dgn ex bfriend dia
ala cam biaselaaa letak ubat tidur dlm minuman
pastu tau2 dah ada kat tmpt tidur...kat situ mmg adalah tak logiknya
sbb as a wife kita kenalah jaga maruah...mmg tak leh langsung nak keluar berdua duaan dgn lelaki lain...
tp lani dunia sebenar pun aku tengok cam takde apa
bila si isteri keluar berduaan dgn lelaki lain
pastu blh bg pulak bergambar dgn bukan muhrim
siap pegang2 lagi...entahlah pokok pangkalnya diri kita
aku walaupun nampak brutal camni...bab2 ni aku cukup jaga...
pesan suami harus diingat mesti ada sbb kalau dia kata tak boleh...
sbb benda2 ni boleh menimbulkan fitnah....
dah puas aku membebel korang layanla sinopsis
rasanya kalau ada yg tak dapat tengok leh saksikan
kat Tonton

Jujur Aku Dayus

Sinopsis: Jujur Aku Dayus mengisahkan pasangan suami isteri, Edree dan Lisa yang hidup bahagia selepas perkahwinan yang berusia lebih setahun. Sebagai seorang pegawai berprofil tinggi, Edree memikul tanggungjawab besar di dalam syarikat. Suatu hari, dia ditugaskan untuk ke luar negara dan selepas lapan tahun keika dalam perjalanan puang ke rumah untuk melepaskan rindu kepada isteri tercinta, Edree ditimpa kemalangan menyebabkan dia koma.
Lakonan: Nora Danish, Beto, Zul Ariffin, Irma Hasmie

Memang mantapla lakonan "Beto Kusyairi" ni...walaupun tak sekacak mana
badan pun tak ketol2...tp bisa buat aku nanges kalau dapat somi seromantik ni bessnyer
yelah walaupun sayang giler dgn seseorang kalau betul2 dah curang tak ker dayus
kalau tak "lepaskan" jer
tapi moral of the story dalam ni bagus si Ed banyak mintak petunjuk
daripada Allah S.W.T yg rupanya isterinya tak bersalah
 Inilah contoh suami mithali...tak main meroyan tak tentu arah
Nasib baik Beto dah kawen...walaupun dah kawen tetap popular itulah namanya betul2 talented
siapa tahu di tahun2 akan datang Beto bakal menerima anugerah


FILEM:

1.Istanbul Aku Datang(Bernard Chauly)
2.Jln. Pintas(Nam Ron)
3.Chow Kit(Brando Lee)
4.Barajiwa(Osman Ali)
5.Sini Ada Hantu(James Lee)
6.Nur Kasih The Movie(Kabir Bhatia)
7.Sesuatu Yang Tertinggal(Mohd Asrulhisyam aka Black)
8.Kami The Movie(Fizi dan Fendi)
9.Syaitan(Bade Azmi)

DRAMA:

1.Wasiat(Faisal Ishak)
2.Cita & Cinta(Azma Aizal Yusoof)
3.Juvana TV3(Faisal
4.Geng Surau(Wan Hasliza/Johan Bahar/Syed Khairul Fariz)
5.Putra Pura(Johan Bahar)
6.K.I.T.A(Michael Ang)
7.Dendam Kesuma:Tun Fatimah(Zaili Sulan)
8.Apa Dosaku:Sybil Kathigasu(Bernard Chauly)
9.Lembing & Layang:Senoi Praaq(Wan Hasliza)
10.Mokhtar Dahari(Manesh Nesaratnam)
11.Warkah Terakhir:Rosli Dhoby(Wan Hasliza)
12.Pusaka(Bade Azmi)
13.Bilik No 13-Season 2(Anwardi Jamil)
14.Kekasihku Seru(Kabir Bhatia)
15.Lima(Wan Hasliza)

TELEMOVIE:

1.Bila Cinta Berzikir(Erma Fatima)
2.Sirosis(Ayie)
3.Sesungguhnya(Haris Fadzilah)
4.Lari Sayang Lari(Yasu Tanaka)
5.Kashaf Imani(Azma Aizal Yusoof)
6.Uri(Tunku Mona Riza)
7.Misteri Gua Musang(Anwardi Jamil)
8.Manggah Runggah(Nuad Othman)
9.Bila Merpati Terbang Malam(Bade Azmi)
10.6 Sharifah(Wan Hasliza)
11.Rel Waktu(Zulkiflie M. Osman)
12.Mencari Nurkhadijah(Erma Fatima)
13.Ibu Mak Mama Mummy Ummi(Emi Sufian@Pian Skru)
14.Pasukan Gerak Cepat-PGC(Haris Fadzillah)
15.Lorong Neraka@Tersasar Di Jalanmu(Erma Fatima)

Psst: Betullah kata2 org2 tua tempat yg paling bg seorang isteri adalah disisi suami....macam2 dugaan kat luar tu bukan kira bini ke laki org main minat jer....la ni ni bini org dari lagi laku dari anak dara camno.....


17 comments:

Mr feckry said...

kenapa wa terlelap ha mase tengok citer tu

Cik Ina Do Do Cheng said...

beto khusairy terbaek, wah memamg minat sangat ko ngan dia,siap senaraikan filem dan drama yang dia dah lakonkan : )

Huzaina Hashim said...

salam...mmg mula2 tgk mcm x best aje...tp akhirnya happy ending...:-)

iduraz said...

salam..best kan citer tu..sangat touching..kita memang minat beto tu berlakon, biarlah muka tak sehensem mana pon..hurmm..tui tu, zaman sang bini org lagi laku..kalo kita tak sedar diri, macam2 boleh jadi...

afayufu said...

lor.. beto dah kawin? baru tau....

lieyalatif said...

tu le sis...ramai dok up status pasal cite nie kat fb...kat blog pun tgk2 same gak.....rugi tak tengok...lieya pi merayap huhuuh..tapi sis dah bagi review ni okey le jugak, dpt gak lieya tau isi citer nie heheheh

NUNU EERA said...

anak dara tua la jdinye.. trus tkut nk kwen jdinye.. huhu..

Dee said...

terpikat dgn dia dalam Uri..sbb tu cerekarama tu bila tau dia ada..terus layannnn...

Pepel BoNda AmaNi said...

tengok masa dah nak habis dah...huhuhuhu

atty's said...

owh dah kawin rupanya..memang sgt2 talented.

el said...

smlm rmi yg post kt fb psl cite ni
ada yg marah kata jln cite tu x bape betul sgt..ntahlah pengarah wat skrip cam tu nak wat ape eh

sjk 2menjak ni bento ni laku plak no..dlm pelangi kasih pun dia main gak hehe

Blog Sensasi said...

syahdu ke?rugi lak sbb x tengok hehehe...perasan beto ni drama main bola selangor lawan singapore tu...ok gak

rasp said...

i termiss...takpe nak tengok kat tonton lah nanti...

DaZzlingLilLy said...

sama la dgn i,masa tgk tu asyik teka apa cerita sebenarnya..hehe

Rinna said...

Tu ler mmg best.. Masa mula2 bengang laa juga ngan Ed tuh napa laa dibiarkan si lis tuh rupanyaa.. di akhir citer terungkai laa rahsia.. seronok happy ending..

Suka ngan lakonan Beto.. :)

Anonymous said...

penulis yang tulis skrip jujur aku dayus tu dah tulis satu lagi skrip telemovie. tajuk cerita dia janji jujur sepi. beto jugak hero dia. kalau nak tengok, dia keluar kat
tv9, rabu depan 13hb, 8.30 malam. jangan tak tengok ya :)

Irfa said...

tgh layan drama ni tapi pening dan tak sabar nak tahu ending..so gugel sinopsis :)

mmg terbaeklah