Klik Jangan Tak Klik

Tuesday, June 8, 2010

Jom kembali ke zaman silam

Ramai yang bertanya Cameron sejuk lagi
mcm dulu ke...kene pakai baju tebal2 cam nak gi overseas tu ker???
actually the answer is NO

ko tengok apa yg aku pakai
takde maknanyer nak pakai baju tebal
cuma tak tahan masa aku pi ni hujan
tu jer
kalu tak dah tak sejuk cam dulu
dah takde feel yg keluar asap kot mulut
sbb bnyk sgt tempat depa dah tarah

Jom kita masuk "Time Tunnel"
Time tunnel ni bess kalau sesiapa yg berminat
dgn "sejarah Cameron Highlands"

Jom kita masuk ke dalam"pintu magic" ni
aku suke pintu ala2 ni

Meh sini mau cerita zaman dolu kala....

takkan nak naik basikal kot
basikal zaman dolu2
Ni kat kampung arwah opah aku dulu ada ni
tapi black kaler

naik kereta baru trillkan

motor & abe moto michelin pun ada sekali
hehe

flashback lak zaman kemerdekaan
susah2 org dolu2 nak dptkan kemerdekaan
kita senang2 jer menikmati tapi tak tau nak menfaatkan
untuk kebaikan
Bila aku masuk sini mesti aku bayangkan betapa susahnyer kehidupan
org zaman dolukan
so bersyukur la dgn segala kemudahan yang ada

Kalu penat leh lepak jab
oder jer apa nak
tapi sendirik bayar
hahaha

takkan mau makan ajer...kita minum dulu
mcm2 air ada pilih2...

mana mau larik sini kasik bayar...
siap pakai sempoa
mesin cash register
pun takde masa ni

Kickapoooo sedap ni

Ni apa ke bende
ni???Nampak naa org key ell
ni tempat untuk tumbuk padi jadi berasla gamaknyer
tengok nak makan nasi pun susah
la ni nak masak nasi pun maless
heheh

Kawan "Mr Poposh" pun ada kat sini

tepon "POPOSH" kat rumah

Kat sini pun leh tengok TV cuma Astro tarakla
zaman ni
(tingat TV zaman2 dolu...budak2 la ni tak main dah TV ni....depa main plasma or LCD)
ada yg siap leh recycle buat aquarium hehe

To be continue yer....
jgn larik lum habis lagi
hehe

Psst: Pada budak muda zaman la ni yg sgt canggih manggih kalu pi cameron singgah ler kat sini yer








21 comments:

sI tEDI said...

wah!

ala2 model gitu yu bergambar.

yup!

g cameron x sejuk dah. x rase pape.
he he he he

atau aku yg byk lemak???
ha hah a

Azmiezas said...

Hi Posh..lama kan akak tak singgah sini??..

Amboi seronoknya berjimba di Cameron..

☆ lieya latif ☆ said...

yelaa sis cameron skrang kan dah diambang pencemaran tu yg suasane sejuk tu dah kureng...ingat lagi, lieya pergi 2007 dulu, pakai kemain cam nak main salji wakakakakaka....

cantik2 gambar sis kat sane!

A D I A said...

last gi 4 tahun lepas, mmg tak sejuk pun. dulu kecik2 i gi kena kai sweater tauu hehe, siap kuar asap2 kat mulut bila ckp.

PuRpLeLiCiOUs LoVe said...

aku pegi CH xpenah nampak pun tempat nie beb..hehehe ke aku yang buta huruf xtaw kat mana..lokasinya.. :P

Dee said...

bestnya..teringat trip gi CH dulu..hehehe..tp masa dee pegi tu hujan gak..sejuklah gak..tp x sesejuk dulu..

qellissa said...

ish ish cian kawan poposh, kena sumpah jd batu..lalala

I_Hate_Lolipop said...

kasihan ur husband...asyik jadi tukang amik gambar je...haha

rasp said...

best gak tempat nie...
kat CH gak ek...
ermmmm nampak bebenor dah lama tak ke sana...

helena's said...

skng nih tempat sejuk memang tak berapa nak sejuk kan,genting pon tak sejuk

NUNU EERA said...

nk msuk tmpt ni tpi da tutup.. klu tau bez mau pakse org 2 suh bka jgk..hehe..

black_mel said...

wah...barang2 old skul...belum lahir lagi ni waktu pintu cowboy tu..

TopsyTurvyMum said...

memang mengimbas zaman silam betul ni..aku paling rindu ngan air dalam botol kaca tu...kickapoo!!

model sentiasa mentenn..takde la buhsan tengok gambar brg2 purba jerr hikhikhik!

~AmyLiana8886~ said...

xpernah sampai lg cameron..huhu..

mahira oya said...

dah lame gile x ke cameron..
ni ape name tmptnya..

Softtouch [Hanim] said...

tarah sana cni manalah nk sejuk..bila hujan sejuklah kot..rajinnyer sis pg tempat sejarah2 nie...

niesz said...

bnyk nye gmbr..suke tgk..hihi..da lame x g cameron..xtau lak da ade tmpt tu..ehe..

NeenaAnuar said...

tu lah malaysia... bile ade khazanah yg elokk.. abis dia cemar & dirosakkan nyer! *emo*

ieda said...

tul beb .. skrg CH dah x mcm dulu .. masa aku gi punn kebetulan ujan .. hermm terasa lah sejuk mcm dlm ais specially mlm kan .. hurgh kenangan yg x dpt dilupakan ...

sejukk mlm2 sampai menyocok tulang !

Mimy Hamid said...

sepanjang aku gi cameron tak pernah jejak tmpt ni kat ner beb..nice

Fontonk said...

tulah pasal, cameron dah panas. cam siut.
haritu ingt nak masuk time tunnel ni, tapi cam bosan je. haha

and then, trus g ladang boh. memang luas