Klik Jangan Tak Klik

Monday, April 27, 2009

swimming



Nak story apa yg aku buat last weekend...punyalah dah lama tak buat activiti swimming..hubby pun dah agree nak start balik swimming..yelah dia asik sibuk dgn business JAMMING dia ..sian kat aku..so we went to swimming pool kat Shah Alam...dah lama gak ler tak swimming..hubby tanya nak outdoor ker indoor...tngk outdoor dah mcm tmpt picnic pastu campur dgn budak2..tak mo lah...tak bess.......aku tak suker ramai2 ni...kang susah nak swimming..nanti mesti berlaga punyer..so kami p kat indoor..dlm tu kaki tak leh cecah......takut gak...tapi lucky i can overcome my FEAR...dapatlah buat dlm 10laps....not bad for beginners.....tapi masih tak leh challenge my hubby...dia laju...tapi yg aku paling menyampah skali bile ada mamat2 yg suker bersidai kat tepi pool...apa lagi mulut aku pun membebel la kat hubby...siap main2 air pulak tu...buat malu ajer kalu setakat nak bersidai kat situ baik tak yah p swimming...buang masa aje...semak betul & potong stim...tapi disbbkan semangat nak selim + exercise...aku buat bodo jer & lucky i manage tu lalu ajer...sbb aku swim kat tepi incase kalu aku tak cukup napas ker leh ler aku pegang kat tepi pool tu..tapi kalu mangkuk2 ayun dah bersidat kat situ aku nak pgg mana pulak...nak jer aku p sound .." kalu setakat nak duduk2 kat sini tak payahlah datang kat pool ni" p la lepak kat tempat lain...benci betullah...lagi satu kalu dah terror swimming tak yah lepak kat tepi tu p lah main kat tgh...bagi can lah beginner cam aku ni...sibuk ajer...
sian kat hubby kena monitor aku takut bini dia kena kacau kot...

Takde gambar aku pakai swimming suit or swimmingla..aku cuma snap signboard tu jelah..ingat nak mintak hubby amik ...kang dia cakap apa plak...pastu dah basah2 malas nak snap...sbb nak kejar masa...biasalah hubby aku sibuk dgn training org kahwin dia..so we have to go back before 9pm...yg best nyer masa nak balik dia leh cakap" ingat tadi leh amik gamba B tgh swimming"...sakit nyer ati..sabar jelah ...next week la pulak...mcm terror swimming...hehe

hehe...dah habis swimming terus p dinner kat PAKLI.


Tempat ni mmg favorite aku...compare dgn PAPPA ni murah sikit....apa lagi aku suka sgt roti bakar dia....pastu order lagik mcm2...nafsu nafsi la ni...KOPITIAM yg aku dah band yelah KOPITIAM BANGI...penipu besar & expensive...makan entah apa2 charge mahal...KID SEARCH tu auta jer lebeh...roti bakar dia lebih baik makan kat MAMAK punyer...


Tengok hubby aku lum sempat snap dah tak sabar nak ngap...aku siap suruh letak balik nak snap...dia mcm tak tau perangai bini dia yg suka amik gambo...kang takde mende nak update blog pulak...

hubby nyer order...chicken chop...

fried kue teow....sedap sgt...tapi oilylaaa...
yang ni aku saja gatai nak order..padahal bukan makan pun.....tak lalu maybe sbb penat sgt kot..lucky selamat calori aku...tapau bawak balik...sbb makan roti bakar pun dah kenyang sebenarnyer...hubby tngk aku cam tak lalu makan dia pun nak tapau chicken chop tu....(aku makan camni weekend saja tau...weekdays I eat clean as possible)

esok nyer amik ko satu badan sakit...tapi aku tak give up...petang tu aku buat JM1...kalu ikut ati maless...tapi biler pikir balik kalu maless biler nak selimnyer...takde cara lain mesti kena exercise gak...so far aku still menten exercise daily walaupun at least 15 min....but aku mmg suker swimming...ari2 swimming pun takper...aku rela...takde lak swimming pool yg dekat area rumah aku ni...dulu kat SAUJANA ada...pastu close for MEMBERs pulak.....dengki tullah...takperlah dpt weekend pun jadilah...tapi nak usha2 gak lah kalu ada yg dekat dgn umah...leh swimming ari2...

No comments: