Klik Jangan Tak Klik

Wednesday, January 7, 2009

Moody

Asal period jer aku mesti moody...boringlaaa.....I feel like just want to be alone & quiet...mmg peel aku camni kalu taim bulan mengambang.....


tapi aku still continue with my diet as at yesterday....sikit2 aku dah kurangkan food which I'm not supposed to take..


Aku pun dah start counting my calori base on Eynda's blog...thanks dear......senang sikit....


6/1/08

B/F- curry puff & nescafe + 1 botol mineral - 450 kalori kot....tapi aku makan sikit.....morning 3 ketoi + lagi 1 before lunch...

L - roti sosej + garlic bread + 1 btl mineral water

D - bihun sup vege + ayam kunyit + kailan+ tepung mushroom+teh O....alhamdulilah aku dah let go teh tarik....


pagi ni aku amik telur half boil + roti bakar + kopi O..no more teh tarik...mula2 nak minum teh tarik...last2 pikir punya pikir....tak molaaa....cafeinekan.....la ni aku suker O laaaa....NO to condense milk...ni yg buat aku gumuk sebenarnyer....insyaallah...


sampai opis aku minum green tea....tapo BOH brand ajer....insyallah akan aku teruskan dgn diet yg sihat nie....ni pun atas bantuan kengkawan kat CARI and blog....asal aku baca jer blog korang nafsu makan aku akan tersekat....


yang best nyer biasalah biler piyed mesti mengidam nak makan mcm2...aku tawaf satu ONE UTAMA cari coffee beans tak jumpa...tingin nak minum SUNRISE ICE BLENDED...end up tak dapat.......but hikmah nyer aku exercise brisk walk...sbb nak kejar waktu lunch......


Today aku bawak bekal - Chicken sandwich for lunch + green apple


kat sini jugak laaa aku nak luahkan isi hati aku betapa aku bengkek dgn boss ngong aku...dahla aku tolong dia buat kerja...bukan nak appreciate tapi cam hampeh jer balas email aku....susah cari aku...find ari nie aku nak buat tak tau...sendiri buat kalu pandaai sgt..geng aku banyak dah blah sbb tak tahan dgn boss aku nie.....tak tau nak appreciate staff....bg dia kalu nak berenti...berenti laaa he can find another staff....aku masih kat sini just because I did not get a new job...if I get a better opportunity ...sure aku dah blah....smlm dahlah aku peyed...lagi dia nak menambah kan stress aku...tp aku tak pedulik aku jawab balik.....lantak laaa aku takut dgn ALLAH bukan dgn dia....kita ni manusia sama saja...jgn ingat kalu kaya leh berlagak....atau ada pangkat misuse....skali Allah turunkan bala...ha amik ko.....



mcm2 sakit kalu peyed nie....dgn mental nyer....dah dua ari aku tak exercise sbb takde mood.....cuma jln2 kat mall...but im make sure I eat the rite food + keep on moving....


Anyway life must go on.....




healthy food ........mushroom shitake soup + brokoli + white egg ...NO NO to yolk....buang....kenyang giler mkn camni....i put olive oil + lemon juice + black pepper sedap......try laaa

No comments: